خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اعتکاف، باعث تلطیف قلوب می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اعتکاف، باعث تلطیف قلوب می شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه اعتکاف به صورت معجزه گونه روحیه ها و قلوب را لطیف می کند و درک ها را بالا می برد، گفت: این فرصت انقطاع که بر اساس اراده زمینه لقاءالله فراهم شده است، را غنیمت بدارید و تنها بحث قرآن و نماز خواندن نیست بلکه در این فرصت بحث بصیرت، آگاهی ها و غیره مدنظر است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز(۱۶ دی) در دیدار با اعضای ستاد اعتکاف خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان موجودی ناشناخته است و کشف استعدادهای انسانی هنر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بخش عظیم کشف استعدادها در اراده انسان خوابیده است و اگر این اراده فلسفه عقلانی و وحیانی داشته باشد مقام کرامات و معجزات، ولایت تکوینی برایش حاصل می شود و اینکه انسان چنین استعدادی دارد خودش را در زوایا و قالب های گوناگون حتی در ریاضت ها نشان می دهد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خداوند، خالق انسان است و همه زوایای انسان را می داند، افزود: بنابراین آنچه مطابق با تکوین انسان است در تشریع لحاظ شده است و آثار آن را در کرامت اهل کرامت و معجزات و مقام ولایت تکوینی و الهی می بینید.

وی عنوان کرد: این سفره پهن است و در همه جای آن حرف اول را اراده می زند و خود عبودیت و بندگی تا آثارش از اراده سر منشا می گیرد و مظهر آن روزه، حج و جهاد و انفاق و غیره است که با اراده تحقق پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: تجربه بشری هم همراه این قضایا است و مصادیقش عالم را پر دارد و اهل قلم در مورد مصادیق آن کتاب های خوبی نوشته اند و بسیاری از مسائل که از نظر مادی لاینحل است در اینجا حل شده است.

وی بیان کرد: وقتی مسئله حج و اراده و تصمیم ها نسبت به قوانین و احکام حج پیش می آید در مدت کوتاه چه قدر تغییرات و تطهیر نفسانی ایجاد می کند و روزه ماه رمضان و اخلاص اهل جهاد هم همین طور است و به چه مقام هایی دست پیدا می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه آثار معنوی و قرب اعتکاف را می توان در همان سه روز مشاهده کرد، افزود: چه حالت های روحانی برای افراد پیش می آید که اگر بتوانند آن را حفظ کنند به خیلی جاها می توانند دست یابند اما خب شرایط محیط نامناسب است و احتمال دارد که آسیب ببینند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه تاکید داشت: اعتکاف به صورت معجزه گونه روحیه ها و قلوب را لطیف می کند و درک ها را بالا می برد و این فرصت انقطاع که بر اساس اراده زمینه لقاءالله فراهم شده است، را غنیمت بدارید و تنها بحث قرآن و نماز خواندن نیست.

وی ادامه داد: در این فرصت بحث بصیرت، آگاهی ها و غیره مدنظر است و در این سه روز برنامه های مناسبی جهت تغذیه درست در دستور کار داشته باشید و از جهت اینکه اعتکاف شبیه مسئله حج است می توان از آن به عنوان حج فقرا یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: همان طور که در حج، جلسات خاصی جهت تشریح احکام و مسائل آن برگزار می شود، در اعتکاف هم باید این گونه عمل کرد و نسبت به محرمات و احکام و فرائض این موضوع برای دانش آموزی و غیره برنامه داشته باشید و مطابق با نظر فقهی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: محل اعتکاف را بر اساس فتاوی مراجع بزرگ ارائه دهید تا مشکلی پیش نیاید و کار حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) را شما انجام می دهید و زمینه های مناسب برای این عبادت محض را فراهم می کنید و توفیق بزرگی است و امیدواریم امسال بهتر از هر سال برگزار شود.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *