خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: علامه مصباح یک جریان متصل به مکتب انبیاء(ع) است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: علامه مصباح یک جریان متصل به مکتب انبیاء(ع) است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه بزرگداشت علامه مصباح و از قبیل ایشان صرفاً یک مراسم نیست، ایشان نیاز به مراسم ما ندارد، ما نیاز به اندیشه او داریم، گفت: مشکل بشر امروز، مسئله بیماری فکری است و متخصص و درمانگر آن علامه مصباح ها و علامه مطهری ها است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۱۲ دی) در دیدار با دست اندر کاران مراسم سومین سالگرد رحلت علامه مصباح یزدی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: علامه مصباح یک شخص نیست بلکه یک جریان متصل به مکتب انبیاء(علیه السلام) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: همانطور که یک مریض را باید معاینه کرد تا راه علاج بیماری را پیدا کرد، جامعه بشری امروز نیز مریض است، این همه قتل،  آوارگی و تخریب زیرساخت ها و مبارزه با ارزش های انسانی و الهی، دلیلش را باید پیدا کرد، آنهایی که حالت دفاعی دارند زیر سوال نیستند اما به جان و مال، عقیده و افکار انسانها این همه تهاجم پیدا است که سالم نیستند.

وی ادامه داد: خود این مهاجمین چیزی ندارند، پوچ و هیچ اند، گاهی در رسانه ها مشاهده می کنیم که در کشورهای به اصطلاح پیشرفته، جمعیت عظیم همه صدای سگ را در می آورند، این بشر به نا کجا می رود، در توسعه هرچه بیشتر ساخت بیمارستان ها باز هم علاج نمی کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری هایی که ما با حیوانات مشترک هستیم، گفت: امروز بشر در یک شرایطی قرار گرفته که در کنار سبد غذایی و احتیاجات مختلفش، یک سبد دارویی نیز دارد، همچون اعتیاد که هر کس بیماری های جسمی دارد، از طرفی بیماری های اعصاب و روان نیز دارد، بیماری های روحی هم دچار شده است.

وی افزود: انسان دچار نوع دیگری از بیماری نیز هست که شاکلید مسئله آنجا است و آن بیماری فکری است، معمولاً اینطوری است که بیماری های معمولی، پزشکش را احترام می کنند اما در بیماری های فکری آن متخصص مربوط را نه تنها احترام نمی کنند بلکه آنها را می کشند همانطور که انبیاء را شهید کردند و افرادی همچون شهید مطهری را از میان بر می دارند چرا که آنها طبیب فکر اند و انسان را بر اساس مبنا می شناسند و به یک شناخت جامع خود شناسی و خدا شناسی رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: اگر این مسائل درست شود همه چیز درست می شود اما شرطش این است که کار کارشناسی شده شود و در انجام کار نیز تعلل نشود، به برکت خون شهدا هم شرایط مساعد و خوبی به دست آمده است اما کار حساب شده می طلبد، از علامه مصباح به شهید آبرو تعبیر کرده اند، اگر نمی توانند به وسیله ترور حذف کنند، با ایجاد انزوا و از بین بردن آبرو او را حذف می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی یادآور شد: بیش از همه چیز بصیرت لازم است، برون رفت جامعه بشری از حالت فعلی بر مبنای بصیرت باید باشد چراکه دشمن با پیچدگی و شیطنت آنقدر کار کرده است که گول خوردن ها حالت وراثتی پیدا کرده است که یک گوشه آن غرب فریبکار است که انحراف بشر مربوط به آن است با شیوه های تبلیغاتی فراگیر و مختلف و انواع حیله، با سلطه ای که بر جهان دارد از جهت پرورش نیرو، می گوید علوم انسانی بدرد نمی خورد، علومی که می خواهد پول داشته باشد، خوب است.

وی گفت: نتیجه این کار می شود که در کشورهای مختلف از جمله کشور خود ما همه در رتبه بندی های خود رشته های پولی را در رشته ای سطح بالا در نظر می گیرند و علوم انسانی برای کم استعداد ترین ها می ماند، از جهت اساتید نیز گاهی این طوری است، اما در غرب بالاترین استعداد های خود را به دنبال علوم انسانی می فرستند و هرچه شیطنت دارند در این علوم تزریق می کنند که نتیجه آن همین سلطه ای است که بر ملت های دنیا برای آنها حاصل می شود، بعد نیروهای مورد نیاز خود در رشته های دیگر را از کشورهای دیگر که سرمایه خود را پای آن نیروها گذاشته اند با یک دعوت جذب می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تصریح کرد: لذا بصیرت لازم است که گول آن تفکر را نخورده و با مکتب غنی اسلام شناسی بهترین نیروها را پرورش دهیم و نتیجه ان پاسخ و علاج آن درد عظیمی که از فوق تخصصش در حیله و کلک است، خنثی کنیم، مشکل بشر امروز، مسئله بیماری فکری است و متخصص و درمانگر آن مصباح ها و مطهری ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بزرگداشت علامه مصباح و از قبیل ایشان صرفاً یک مراسم نیست، ایشان نیاز به مراسم ما ندارد، ما نیاز به اندیشه او داریم، لذا طرحی لازم است که بتواند در شیوه های اموزشی کشور تاثیر گذار باشد و به صورت کارشناسی تحت نظر آنهایی که اهلیت دارند تغییر میدانی حاصل شود که وظیفه مجریان است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: باید طرح داده شود و پیگیری شود و در این جهت قدمی برداشته شود، این در حالی است که امروز مشتری های این مطالب در همان کشور های غربی است، جمعیت آنجا همانند همه مردم انسان اند و کاملاً قابل انعطاف هستند، منظور از غرب آن فرهنگ و اندیشه حاکم از نظر سیاسی و فرهنگی که حکومتشان را تشکیل می دهد، دزدانی که همه جمع شدند و به هر کشوری شبیه خون می زنند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *