خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه در میدان عمل اگر بخواهیم مصداق اخلاص نشان بدهیم، شهدا را می توان نام برد، گفت: اخلاص زمانی حاصل می شود که عشق باشد و از همه آنچه دارد بگذرد، شهدا این کار را کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۰۵ دی) در دیدار با آقای سیدمحمدصادق هاشمی؛ معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن عرض تسلیت شهادت آقای”سید رضی موسوی” و رحلت حضرت ام البنین(س) گفت: بنیاد شهید تمام آن حقیقت فرهنگ است.

وی با اشاره به آیه «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ؛ و جن و انس را جز برای اینکه مرا بپرستند نیافریدیم»، اظهار کرد: فلسفه خلقت انسان و سایر مخلوقات مقام عبودیت است که کمال انسان است تا مَثَلی از خدا شود، ولی راه دارد، قله هایی است که باید زیر پا بگذاریم، حقیقت عبودیت اینگونه است که انسان از حالت کاسبی خارج شود، انسان مشغول کاسبی است، برای هرکاری که بخواهد انجام بدهد اول برای خود می سنجد که نفعی دارد یا خیر، بعد کار را انجام می دهد که البته این کار ممنوع نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: خداوند نیز برای این کاسبی وعده و وعید داده است، برخی خدا را عبادت می کنند برای ترس از عذاب الهی و برخی خدا را عبادت می کنند برای وعده ها و نعمت هایی که خدا داده است اما این بین راهی است، پایان راه از آن کسانی است که از خود آزاد شده اند، دنبال کاسبی نیستند، بلکه حرّ و انسان آزاد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: حقیقت فرهنگ در اینجا بدست می آید، عبادت شرط دارد، شرط عبادت اخلاص است، اخلاص زمانی بدست می آید که همراه با عشق باشد، دین جز حب و عشق نیست، عاشق دیگر به خود نمی پردازد بلکه به معضوق می پردازد، اخلاص زمانی حاصل می شود که عشق باشد و از همه آنچه دارد بگذرد، شهدا این کار را کردند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در میدان عملی اگر بخواهیم مصداق اخلاص نشان بدهیم، شهدا را می توان نام برد که از همه چیز در راه خدا گذشتند و با اخلاص فدا کردند، یادآور شد: لذا بنیاد شهید و امور ایثارگران حقیقت معنی آن حقیقت فرهنگ انسانی است اما از نظر سیستم اداری و سازمانی موظف است وظایفی را در قسمت میدانی انجام دهد اما فلسفه وجودی و هویت آن فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: ملتی که شهادت دارد، اسارت بر شکم، شهوت، پول و مقام ندارد، بیش از آن که به بعد سازمانی و اداری و وظایف محوله نگاه کنیم باید به بنیاد شهید به این دید نگاه کنیم، بنیاد شهید یک سنبل است برای فرهنگ حقیقت انسانی در عبودیت و بندگی خدا که ایثار لازمه آن است که اسوه آن نیز کربلا است که در میان همه مردم دنیا پذیرفته شده است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *