خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید هنرمندان پیام اسلام را در قالب های مختلف هنری به جامعه برسانند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید هنرمندان پیام اسلام را در قالب های مختلف هنری به جامعه برسانند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید نیروی لازم با همه ابزار مشروع از موسیقی حلال، شعر و هر آنچه که جنبه هنری دارد، پرورش دهیم، گفت: با پرورش نیروی شایسته و هنرمندان قابل قبول، پیام اسلام را در قالب های مختلف هنری به مخاطب برسانیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۰۳ دی) در مراسم معارفه رئیس قرارگاه جهاد تبیین شهرستان بیرجند اظهار کرد: معجزه انقلاب اسلامی بود که جامعه بشری را از حلقوم استعمارگران در آورده است اما گویا همه منتظر هستیم که انقلاب امور شخصی و اجتماعی ما را اصلاح کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اما حقیقیت مطلب این است که انقلاب فضایی را در جهان ایجاد کرده است که در این فضا می‌توان کار کرد  و این خود ما هستیم که باید برای بهبود نسل خود، بهبود نوع انسان، بهبود کشور و … تلاش کنیم، ما برای هر آنچه خیر برای جامعه بشری و خانواده خودمان هست زمینه کار وجود دارد و انقلاب یعنی همین.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه هر کسی به هر اندازه که کار کند به نتیجه می‌رسد، افزود: بیگانگان را می‌بینید در راه ظلم چگونه کار می‌کنند و از هیچ ظلم و ننگی فروگذار نمی‌کنند بنابراین ما هم باید از هیچ فخری فروگذار نکنیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جامعه ما را دشمنان با انواع تبلیغات، دروغ‌هاو آلودگی‌ها از موادمخدر و شرب خمر و موسیقی حرام آسیب می‌زنند، تصریح کرد: این در حالی است که ما در مکتب غنی اسلام همه چیز داریم و ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد و ما در مراسم‌های مختلف می‌توانیم مطلب و پیام در قالب هنر مشروع داشته باشیم و این خود به خود که می‌شود باید در این جهت کار کرد و نیرو پرورش داد.

وی با اشاره به اینکه باید نیروی لازم با همه ابزار مشروع از موسیقی حلال، شعر و هر آنچه که جنبه هنری دارد، پرورش دهیم، گفت: سخن این نیست که این کار از مسئولیت‌های ارشاد است بلکه اگر نیروی شایسته پرورش دهیم با مسئولان و مردم می‌توان ارتباط و تماس گرفت تا این هنرمندان فضایی مراسمات را مدیریت کنند و براساس آن پیام اسلام و اخلاق و تمدن را در قالب های مختلف هنری به مخاطب برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: اما هنوز ما می‌بینیم که راهپیمایی‌های ما که خیلی باعظمت است از جهت محتوایی پیام کم دارد و شعار و شعرهای تکراری گفته می‌شود؛ آنچه را که یک سخنران در ۲۰ دقیقه می‌خواهد بگویید شما می‌توانید در قالب یک شعار پیامش را به مردم برسانید اما باید کار شود، افزود: اگر هنرمند قابل قبول داشته باشید همه دعوت می‌کنند و باید اینها را به صورت صنفی و مردمی دنبال کنید نه مسئولیت اداری.

وی با اشاره به اینکه باید بانک اطلاعاتی از نظریات و اخبار و نظریه‌های مختلف قابل بهره‌برداری تهیه شود و در اختیار مبلغین برای سخنرانی‌ قرار گیرد که همواره برای مردم حرف با ابتکار برای مردم داشته باشند، ادامه داد: اصل دموکراسی و حقوق بشر غرب یک فریب است چون در ریششه اعتقادی خود به حق قائل نیستند.

آیت الله عبادی گفت: حکومت مردم به مردم آنان به جایی رسیده که اکنون پرده را کنار زدند و غزه را نابود و کودکان و زنان و خبرنگاران  را شهید کردند و به هیچ چیز رحم ندارند، سازمان ملل و شورای امنیت را ابزار سرمایه‌داران است؛ حکومت مردم آنان بر مردم یعنی یک احمق بر همه حکومت می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسائل اهم جهان اسلام نیاز به کارشناس امین برای تحلیل مسائل در حوزه‌های مختلف دارد تا مردم راه درست را پیدا کنند، گفت: اگر کارشناس خائن باشد یا کارشناس نباشد ممکن است جای جلاد را با شهید عوض کنند.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آقای کمالی به عنوان رئیس قرارگاه جهاد تبیین شهرستان بیرجند منصوب گردیدند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *