خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: توسعه فرهنگی قرآنی یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: توسعه فرهنگی قرآنی یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قرآن کریم راهنمای نوع بشر برای سعادت ابدی است، گفت: توسعه فرهنگی قرآنی یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است والا طرحی که استعمارگران ریخته بودند و تا حد زیادی هم با کارشناسی دقیق به اهدافشان رسیده بودند حذف کلی قرآن بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز صبح( ۴ آذر) در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان ضمن دعا برای پیروزی نهایی فلسطین مظلوم بر گرگ‌های و دزدان بین‌المللی اظهار کرد: صد شکر بر پیروزی نسبی که حاصل شد و دشمنان خدا و قرآن خفیف و سرشکسته شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قرآن کریم معجزه باقیه الهی و راهنمای نوع بشر برای سعادت ابدی است، افزود: سلایق مفسرین در بهره‌مندی از قرآن دو نوع است؛ بعضی گویی در تفسیر از شیوه آنان استنباط می‌شود که قرآن بر حسب نزول هر آیه را متصل به آیات قبل و در یک جایگاه ثابت معنی می‌کنند و در نتیجه محدودیت ایجاد می‌نمایند اما بعضی دیگر اینگونه نیست و به صورت شناور، هر آیه را به نسبت همه آیات دیگر می‌سنجند.

وی بیان کرد: کسی می‌تواند مفسر قرآن باشد که به تمام معنی بر تمام آن تسلط داشته باشد که به عنوان مصداق کاملش پیامبر گرامی اسلام است و خداوند هم تبیین را به پیامبر واگذار کرد همچنان که در تداوم این راه خود پیامبر اکرم(ص) هم تبیین را به اهل بیت(ع) واگذار کرده که در واقع همان نسخه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: انسان موجود نامتناهی است و ملاحظه می‌کنید ابعاد مختلف با همه وسعتش چیزی نیست و در روایت آمده است همه علوم که قبل از ظهور حاصل شود نسبت عدد ۲ به ۲۷ خواهد بود بنابراین اتفاقاتی که بعد از رحلت پیامبر افتاده، باید اعتراف کنیم قرآن به صورت محدود میخکوب شده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خدای متعال برای انسان و برای همیشه قرآن را فرستاده است تا جامعه راهنمایی شود، تصریح کرد: قرآن کم نیاورده است بلکه کسانی که تفسیر قرآن می‌کنند کم آورده‌اند.

وی با بیان اینکه قرآن قابل تحریف نیست اما اسلام که قابل تحریف است، افزود: هر کسی به هر منظوری که دارد به اسم اسلام سخنانش را می‌گوید و تحریف می‌کند اما اگر در دست اهلش می‌بود و می‌ماند، تمدن الهی و انسانی به وجود می‌آمد ولی هواهای نفسانی راه بر انسان بست البته باز هم حجت خدا بر سر جایش هست چون اگر مدعیان آنچنان که مدعی هستند منتظر صاحب اصلی باشند همان لحظه او حضور دارد پیداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اما منتظر اصلی امام زمان(عج) است چون ما در خود فعلیتی نمی‌بینیم در عین حالی که به صورت مقدماتی قدم‌های بزرگی برداشته شده و می‌شود و تلاش و کوشش‌های فراوانی هست اما هیچکدام جای که حضرت می‌خواهد پر نکرده است بنابراین آن حضرت منتظِر است و ما منتظَر.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: توسعه فرهنگی قرآنی یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است والا طرحی که استعمارگران ریخته بودند و تا حد زیادی هم با کارشناسی دقیق به اهدافشان رسیده بودند حذف کلی قرآن بود.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: آن روزی که «گلادستون» سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی قرآن را به دست گرفت و در مقابل لردهای بریتانیا گفت که ما برای سلطه بر کشورهای اسلامی یک مانع بزرگ به نام قرآن داریم که باید این را از میان برداریم.

وی افزود: حتی آن روزی که کارشناسان غربی در زمان معاصر وعده تمام شدن عمر اسلام و قرآن را می‌دادند، همه دیدند که چطور غافلگیر شدند و این نظام مقدس آمد و اسلام و قرآن را حفظ کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *