خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پرستاری از بهترین اعمال اسلامی و انسانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پرستاری از بهترین اعمال اسلامی و انسانی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: پرستاران دارای شغلی هستند که هم مادی است و هم از بهترین مقرباتی که انسان را به خدا نزدیک می کند و آن نیکی به انسان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۰۱ آذر) در دیدار با جمعی از پرستاران استان، ضمن گرامیداشت هفته پرستار، گفت: کار انسان به جایی می رسد که از درنده ای درنده تر و از هر موجودی پست تر می شود، این موجب شرمندگی برای جامعه بشری است.

وی با اشاره به اینکه پرستاری از جهت روانی یک زاویه است از ابعاد انسانی، اظهار کرد: انسان دارای یک حسی است به نام ترحم، وقتی موجود ضعیفی و نیازمندی را می بیند، انسان به عنوان انسان، حس ترحمش برانگیخته می شود و به نحوی با آن ضعیف همکاری می کند، ضعیف ممکن است گاهی یک حیوان باشد، این انسانیت خیلی ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در روایتی از حضرت امام صادق(ع) که ایشان در منطقه ای اطراق کرده بودند، سگی آمده بود کنار سفره و ایشان با هر لقمه نانی که می خوردند، یک تیکه برای سگ می انداختند، وقتی از ایشان سوال شد معنای این کار چیست؟ امام صادق (ع) فرمودند« من خجالت می کشم که من نان بخورم و این حیوان نگاه کند.»

وی افزود: برخی انسان ها با زحمت درآمدی دارند، هنگامی که با یک انسان درمانده برخورد می کند، لذت می برد که از آن درآمدش به این انسان درمانده کمک می کند، به تعبیر دیگر می توان گفت این نیز یک نیاز است که با کمک کردن به ضعیف ترها، نیاز روحی و وجدانی خود را تامین می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: قشر شریف پرستار خیلی شاکر خدا هستند که همچین شغلی نصیبشان شده است، همانگونه که در یکی از دعاهای هفته است که «خدایا مرا به کار بگیر در آنچه رضای تو است»؛ رضای خدا را انسان از طریق عقل، وحی، وجدان و عرفان کشف می کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خداوند به پرستاران یک شغلی داده که هم وظیفه شغلی خود را انجام می دهد و هم از بهترین اعمال انسانی و الهی و اسلامی است، بیان کرد: یکی از ولاء ها که برای انسان سرنوشت ترین مسئله روی مسئله ولاء است، یکی از این ولاء ها “دوستی” است، یعنی انسان ها همدیگر را دوست داشته باشند، آن چیزی که امروز در کشورهای غربی، غروب کرده است و دیگر نیست، یعنی اگر به هم نیازی نداشته باشند حاضر نیست با هم حرف بزنند.

وی افزود: در مکتب اسلام ولاء محبت این است که مردم هم را دوست بدارند و غم خوار هم باشند، پرستاران دارای شغلی هستند که هم مادی است و هم از بهترین مقرباتی که انسان را به خدا نزدیک می کند و آن نیکی به انسان است، وقتی در زندگی بزرگان و عارفان دقت می کنیم یکی از برنامه هایشان به نحوی احسان رساندن است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه هنگامی که فردی ضعف دارد نیکی کردن بیشتر اهمیت دارد، تصریح کرد: از خصوصیات پیامبران علاقه به مردم است، در قرآن کریم نیز وقتی از اوصاف پیامبراکرم(ص) ذکر می شود، می فرماید« عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ؛ به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است!»

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر رنجی برای مردم پیش آید، پیامبر سخت است برایش که مردم در رنج باشند، پیامبر می خواهد مردم سعادتمند باشد، مظهر صفات خدا است، انسان های کامل مظهر خدا هستند و پیامبر نسبت به مومنین مظهر صفت رووف و رحیم الهی است و الا همان هایی که پیامبر(ص) را اذیت کردند، پیامبر آنها را دعا می کند که «خدایا این هارا به نادانیشان ببخش».

وی افزود: وراثت کریمه این ها است که باید از آنها بگیریم و هدف از بعثت نیز انسان سازی در جهت اخلاق کامل انسانی است، خدای متعال، پرستاری کودک را به مادر سپرده است و در قلب مادر محبتی را جا داده است که حاضر است خودش فدا شود اما کودکش سالم باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: امروز می بینید جنایتکاران دست به چه کارهایی می زنند، در طول تاریخ نیز اینگونه بوده است، ذره ای از رحم در وجودشان نیست، خانه ها را خراب می کنند و به آتش می کشند؛ در عاشورا نیز بعد از شهادت امام حسین(ع) خیمه ها را آتش زدند و حضرت زینب(س) در خیمه ای بود که امام سجاد در بستر مریض بود و افتاده بود و حضرت زینب(س) همچون پروانه ای از میان شعله های آتش مراقب ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: این حالت حضرت زینب(س) در قلب همان هایی که خیمه ها را آتش زده بودند تاثیر گذاشت که یک نفر از دشمن آمد و امام سجاد (ع) را بیرون آورد و حضرت زینب(س) به عنوان یک سنبل در مسئله فداکاری برای مریضی که پرستارش است، معرفی می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *