خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اساس کار امر به معروف و نهی از منکر محبت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اساس کار امر به معروف و نهی از منکر محبت است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ریشه امر به معروف و نهی از منکر دوستی است، گفت: در امر به معروف و نهی از منکر قبل از هر اقدامی باید به مخاطب این را القا کرد که دوست و دشمن را بشناسد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۳۰ آبان) در دیدار با رابطین امر به معروف و نهی از منکر بقاع متبرکه استان، گفت: این عالمی که ما در آن زندگی می کنیم، عالم اضداد است، هرچی در این دنیا یک ضد دارد، آهن به آن سختی اما در برخورد با رطوبت پودر می شود.

وی ادامه داد: وقتی از یک مزرعه می خواهید بهره برداری کنید، از بذر و کود و غیره به جای خود اما برای آفات نیز فکری می کنید والا همه دست آورد ها را ممکن است این آفات از بین ببرد، انسان از جهت جسمانی و زندگی روزمره مادی نیز همین گونه است، یک ویروس کرونا کلی زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار میدهد، در همه اینها هم باید بهداشت رعایت شود، و هم اگر آفت رسید، آن آفت رفع شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اما عمدتاً می گویند که پیشگیری بهتر از درمان است، انسان که تنها جسم نیست، تن نعمت خدا است که در اختیار روح است، اما حقیقت انسان، انسانیت است که بالاتر از فرشته است، مظهر اسماء الهی است،مسجود ملائکه است.

وی با اشاره به آیه « وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا؛ ما آدمیزادگان را گرامی داشتیم؛ و آنها را در خشکی و دریا، (بر مرکبهای راهوار) حمل کردیم؛ و از انواع روزیهای پاکیزه به آنان روزی دادیم؛ و آنها را بر بسیاری از موجوداتی که خلق کرده‌ایم، برتری بخشیدیم.»، گفت: انسانیت انسان نیز مانند جسم آن، آفت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه برای جسم انسان، یک تشکیلات عظیمی از بهداشت و درمان وجود دارد که تلاش می کنند و جلوی آفت ها را می گیرند ، اظهار کرد: پیشگیری، علاج و درمان بیماریهای فکری، اخلاقی و روانی نیز خیلی مهم است، بیماری هایی همچون وبا و طاعون است نهایتاً مرگ زودرس ایجاد می کنند، اما شرف و دین فرد در جای خودش است اما مرگش زودتر رسیده است.

وی گفت: اگر انسان از جهت اعتقادی و فکری مریض شد خیلی متفاوت است، در همین چند روز در اخبار می بینیم که کودکان و زنان را می کشند و خانه های مردم را خراب می کنند، اینها بیماری است، قلب انسان که قسی شد و روحی که کدر شد، انسانی که از خدمت و عبادت باید لذت ببرد از خون بچه های صغیر لذت می برد، این ها بیماری است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد:  اگر آمار و ارقام تلفات بیماری های روحی انسان را نگاه کنید خیلی بیشتر از بیماری های تن هست، در یک جنگ جهانی اول به تنهایی ۲۰۰ میلیون انسان را از بین بردند، کدام بیماری این گونه است؟ در حالی که بسیاری از بیماری های تن نشأت گرفته از بیماری های بیماری های فکر است که بسیاری از مسائل بهداشتی را رعایت نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد:  دین خدا که برنامه زندگی است و خداوند به دلیل اینکه مارا دوست داشته برای ما دین فرستاده است، انسان در مسئله خدا یعنی چی؟ آیا خدا به بنده نیاز دارد؟ اینگونه نیست، خداوند که غنی بالذات است، با در نظر گرفتن نعمت های مادی و جسمانی در این دنیا که در اختیار انسان است و برای انسان آفریده شده است.

وی افزود: همه این نعمت ها سخت افزار زندگی است و دین را برای نرم افزار زندگی به انسان اعطا کرده است، پیامبران برای انسان مبعوث شده اند همانگونه که خورشید برای انسان است، یک پدر و مادر برای بهداشت فرزندش چقدر رعایت می کند پس لازم است برای تربیت و اخلاق فرزندش رعایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ریشه آن دوستی است و خدمتی بالاتر از این وجود ندارد، ادامه داد: در گذشته خود که نگاه کنیم بسیار حسرت می خوریم، و می گوییم کاش در فلان زمان کسی می بود تا مرا امر به خیر و شر می کرد لذا ریشه امر به معروف و نهی از منکر بر اساس دوستی است، در امر به معروف و نهی از منکر قبل از هر اقدامی باید به مخاطب این را القا کرد که دوست و دشمن را بشناسد.

وی افزود: آمریکا، انگلیس و اسرائیل دوست فرزندان ایران اسلامی نیستند، آنها مردم را بی دین می کنند چون دشمن هستند، همانگونه که می بینید والدین یک خانواده برای فرزند خود دلسوزی دارد اما برای فرزند همسایه آنقدر دلسوزی ندارد، باید نشان داد که آمر به معروف دوست مخاطبش است، دشمن میخواهد که مردم دچار اعتیاد و بی رحمی باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت:  برای اینکه مطمئن شود از نصیحت های مخاطب باید استفاده کرد، اما مشاهده می کنیم که اینقدر دشمن در اذهان برخی ها کار کردند که وقتی کسی تذکری می دهد با اون برخورد فیزیکی می کند، انسان ها باید دوستدار هم باشند، نباید دزدی باشد، نباید بی ناموسی باشد، این که خوب است، بد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: اما دشمن در فضای حقیقی و مجازی هدفش ضایع کردن مردم است، بیش از همه مراجع دین و عالمان دوست ما هستند، رژیم صهیونستی که دوست ما نیست، لذا شرط اولیه امر به معروف و نهی از منکر این است که بر اساس اخلاق و محبت باشد، بیش از هر فرصتی برای این مسئله در زیارت گاه ها چراکه فضای معنوی آن جا زمینه را فراهم کرده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *