خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: موضع قاطعانه کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین ضروری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: موضع قاطعانه کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه همه مسلمانان و کشورهای اسلامی در قبال فلسطین مظلوم مسئول هستند، گفت: اگر موضعی که جمهوری اسلامی ایران نسبت به فلسطین داشت سایر کشورهای اسلامی می‌داشتند یک لحظه همه مسائل فلسطین حل بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه (۲۸ آبان) در اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج استان و تجلیل از برگزیدگان که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم زوایای مختلفی در مباحث لفظی و ادبی، فصاحت و بلاغت، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، فلسفی، عرفانی، سیاسی، اجتماعی، تمدن‌سازی، خودسازی، اخلاق و … دارد بنابراین قرآن تنها کتاب به اسم مسلمین نیست بلکه کتاب انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: در همه مباحثی که اشاره شد و تخصصی است قرآن حرف اول را می‌زند و حتی غیرمسلمان‌ها هم می‌گویند که نمی‌توانند قرآن را انکار کنند چون قلوب را تصرف کرده است.

وی با اشاره به جایگاه قرآن ادامه داد: برخی از صاحب‌نظران می‌گویند تمام این تفسیرهایی  که از قرآن نوشته شده یک ترجمه‌های بیش نیست بنابراین علی ابن ابی‌ طالبی (ع) لازم است که از سرشب تا صبح برای ابن عباس صحبت کند و از نقطه «ب» بسم الله بگوید و چیزی تمام نشود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اکنون این جوانان عزیز ما وجودشان ظرف قرآن شده است، عنوان کرد: خوش‌ به‌حال پدر و مادری که چنین فرزندانی تربیت کردند و خوش به‌حال نظام مقدس جمهوری اسلامی که در یک مقطع بسیار خطرناک که بحث وجود و عدم اسلام مطرح بود نقشی پیاده کرد که برای جهان الگویش بسیجی مسلمان است.

امام جمعه بیرجند گفت: به نسبت قرآن کریم هر کسی به هر اندازه‌ای از وجود قرآن بهره‌مند می‌شود؛ کسی که سواد ندارد نگاه به قرآن می‌کند ثواب می‌برد، کسی که روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، ترجم، تفسیر از قرآن دارد هم به همان نسبت از قرآن بهره و ثواب می‌برند و از برکاتی به صورت نسبی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: اما قرآن برای هیچ‌کدام از فضایلی که گفته شد، نازل نشده، بلکه به عنوان برنامه زندگی انسان‌ها از جانب خداوند متعال برای دنیا و سعادتمندی در آخرت نازل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه حقیقت دین مکتب اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده است:«ِإِنِّی تَارِک فِیکمُ الثَّقَلَینِ مَا إِنْ تَمَسَّکتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیتِی؛ همانا من در میان شما دو چیز سنگین و گران می‌گذارم، که اگر بدانها چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: کتاب خدا و عترت من أهل بیتم.»

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد:  دردهای ما با قرآن دوا می‌شود منتهی ما دنبال اصلاح دردمان نیستیم والا درست می‌شد.

وی تصریح کرد: این دردهای بزرگی که فلسطین مظلوم می‌کشد و از آن طرف گرگ‌های درنده، دزدان بین‌المللی و آن سازمان  ملل مسخره و شورای امنیت و این افسانه‌ها همه به جای خودش؛ اما مشکل اصلی برای مسلمانان است که ۷۵ کشور به اسم اسلامی به عنوان نشست همکاری اسلامی دور هم نشستند اما هیچ همکاری در خصوص فلسطین نداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی متذکر شد: اگر موضعی که جمهوری اسلامی ایران نسبت به فلسطین داشت سایر کشورهای اسلامی می‌داشتند یک لحظه همه مسائل فلسطین حل بود.

امام جمعه بیرجند گفت: به وسیله گرگ‌های اروپایی و صهیونیستی به سرکردگی امریکا این جنایت انجام می‌شود اما غیرمستقیم همه مسلمانان و کشورهای اسلامی مسئول هستند؛ اگر اطاعات از خداوند و رسولش را رعایت کنیم امریکا و همه استکبار جهانی جا می‌زنند ولی آنها قبلا نوکرانی را خریدند تا بتوانند به درندگی خود ادامه دهند و کشورهای اسلامی اینگونه با عدم موضع‌گیری قاطعانه خون مظلومین را هدر می‌دهند.

وی در پایان بر عمل به قرآن کریم توسط مسلمانان  در همه مسائل زندگی، اجتماعی، سیاسی و … تأکید کرد و افزود: قرآن فردای قیامت مدعی است باید پاسخگویش باشیم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *