خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جهاد تبیین و روشنگری نیاز به تخصص دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جهاد تبیین و روشنگری نیاز به تخصص دارد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه اهم مسائل امروز مسئله رسوایی استعمارگران است، بیان کرد: در پرده‌برداری از حقیقت استعمارگر غربی، اروپا، امریکا و صهیونیست امروز بسیار زمینه مساعدی است که اگر در این خصوص استفاده کافی نکنیم، ترک فعل شده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز شنبه (۲۷ آبان) در قرارگاه جهاد تبیین خراسان جنوبی، گفت: اتصال مسائل به هم و پیگیری آن مساوی است با یک نتیجه‌ی مطلوب.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد:  اهمیت این جلسه ای که برکسی پوشیده نیست ولی جلسات به جای خودش اما جنبه های آثار میدانی اش نیز ما منتظر آن هستیم.

وی افزود: مسئله دیگر اینجا مرکز استان استو یک سری تصمیماتی درباره استان می گیریم درباره مرکز استان می گیریم و درباره شهرستان ها می گیریم، پیشنهاد بنده این است که یک اتصالی هم باید در تصمیم گیری ها با مقامات بالا در سطح کشوری داشته باشیم چون برخی مشکلات کشوری است و باید هم ما بدانیم که در باقی کشور می خواهند چه کنند و هر استانی بداند که در استان های دیگر چه باید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: اهم مسائل امروز هم که خب مسئله رسوایی استعمارگرها است؛ در این پرده برداری از حقیقت استعمارگر غربی اروپا، آمریکا و صهیونیسم؛ بسیار زمینه مساعدی است، اگر ما در این زمینه استفاده کافی نکنیم خودمان احساس خواهیم کرد که ترک فعل کردیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: برای قشر خاکستری الان بهترین فرصتی است که آن ها از حالت بی تفاوت یا غفلت یا تحت تاثیر دیگران بودن، رها شوند، آنها را کمک کنید که فرصت بسیار فرصت مناسبی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: تشکیلاتی که شما الان در ارتباط با همه مسئولین و در واقع زیر مجموعه های آنها و مخاطبین در قشرهای مختلف که اهم آن ها آموزش و پرورش و دانشگاه است اما دارد دیر می شود، نوع کار تبیین هم حالا یا با لسان است یا با هنر یا به صورت های نوع اجرایی در بالاخره انواع اموری که اختیاراتش در دست شما و مسئولین هست.

 در فضاسازی که از جمله ی فضاسازی که شهرداری پیشنهاد کرده، خیلی مهم است، یک سخنران می آید در یک جمعی سخنرانی می کند، چقدر موثر است؟ بعد یک روز می پرسید چه گفت؟ مخاطب نمی داند؛ اما این دیوارنویسی که می کنید مثل یک گوینده مرتب داره این رو القا می کند.

وی بیان کرد: لذا این فضا سازی ها یک چیز سرخود نباید باشد واقعا باید جوهره یه مطلب موثری باشد که با تخصص انتخاب شود و بعد در اختیار حالا گاهی ممکن است این یک جمله دیوارنویسی یا نقاشی و یا المان باشد اما پیام داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت:  امروز یک بیداری در مردم جهان پیدا شده و حالت تجدید نظر وجود دارد با این حقانیت علنی که موضع اسلام و انسان است و آن  باطل صد درصدی که بنای آن بر فریب، سرگرمی، اعتیاد، شرب خمر، فساد و آدم کشی است، الان خیلی زمینه ی مساعدی است که این دیوارنویسی حتی در خود آموزشگاه ها نیز می تواند باشد.

وی گفت: در بهترین جمله ها و با بهترین هنر در قالب های گوناگون که ما به نوجوانانان و جوانان بتوانیم پیام بدهیم، گاهی هم هست که بعضی مسائل جنبه تخریبی دارد، از جمله رسانه ملی، یک برنامه ای داره از کی شروع شده تا کی هم ادامه خواهد داشت، سریال متعلق به کره جنوبی که زن های زیبا رو بزک می کند و کشف حجاب می کند، آن هم در زمان ناب پخش که می بینیم این نوجوانان  گاهی پای سریال محو شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: شما اگر می خواهید با بی حجابی و بدحجابی و مسئله حیازدایی مبارزه کنی دشمن دارد طرح خودش رو در خانه های من و شما انجام بده ما چیکار می کنیم، مثلا می بینیم که ورزش رو البته نسبتاً حجاب دارن اما ورزش زن ها رو دارد نشان می دهد خب این بد است دیگر، محرک است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: ناآگاهی نوجوانان و جوانان ما باید برطرف شود، با تخصص کافی و خلاصه‌نویسی باید در قالب واحدهای درسی به نوجوانان و جوانان آگاهی‌بخشی داده شود، آگاهی بخشی به مردم در رسانه‌ها مکتوب و ملی لازم است، امیداوریم که در برنامه‌های آینده قرارگاه جهاد تبیین اولین مطلبی که گفته می‌شود اجرای مسائلی باشد که در خصوص آن تصمیم گرفتیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در پیچ تاریخی قرار داریم که جامعه بشر در حال بیداری است اگر این فرصت را ضایع کنیم در پیش خدا و مردم مسئول هستیم، گفت: اما اگر از این فرصت بهره‌برداری شوید به لحاظ ارزش مانند بعثت پیغمبران است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *