خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد:تلاش دشمن برای جداکردن دین از سیاست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد:تلاش دشمن برای جداکردن دین از سیاست

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دین از سیاست جدا نیست، گفت: دین، برنامه زندگی شامل همه امور انسان می شود و در دین خدا نمی توان جای اصلی ترین موضوعات خالی باشد اما دشمن خیلی اصرار دارد که بگوید دین از سیاست جدا است و ریشه را نشانه گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز پنج شنبه (۲۵ آبان) در نشست مدیران مدارس و حوزه های علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: هم در علم و هم در تجربه، در صحنه های میدانی ثابت شده است که انسان جز از طریق ایمان قابل مدیریت نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: همانطور که در صحنه جهانی می بینید با همه ادعاها و شعارها در آن حدیث قولوا لا اله الا الله تفلحوا، نهفته است و جز آن نمی شود و فراز و نشیب هایی که در دوران بعثت انبیا و به خصوص پیامبر گرامی اسلام(ص) و جریانات مختلف موید این مطلب است.

وی در خصوص وظیفه و کار حوزه های علمیه گفت: آن چیزی که ارزش یک شی را معین می کند هدف غایی آن است و جایگاه حوزه های علمیه در مکتب اهل بیت(ع) مشخص شده است و هدف نهایی اهداف انبیا است و صرفا به عنوان یک آرزو قابل تحقق نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: باید همه ساز و کارهای مناسب آن ایجاد شود و با آرزو که محقق نمی شود بنابراین مقدرات ما و هر جامعه ای در گرو مقدرات ما است همان چیزی که از آن به عنوان سیاست در معنای صحیحش تعبیر می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: سیاست تعابیر انحرافی و اجرای انحرافی هم دارد اما دزدیدن واژه ها هیچ وقت آن واژه را باطل نمی کند و همه باطل از سیاست به عنوان کلک و تزویر استفاده می کنند اما جای اصلی آن عوض نمی شود.

وی با بیان اینکه دین بدون سیاست نمی تواند باشد، افزود: این موضوع بسیار واضح است بنابراین مهم ترین مسئله در پیاده کردن دین عبارت از ساز و کار مقدمات لازم آن است و سیاست زیرساخت همه آرزوهایی است که می توان داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: اینکه دشمن خیلی اصرار دارد که بگوید دین از سیاست جدا است به خاطر این است که در دشمنی خود بالاترین کارشناسی را دارد بنابراین سرنوشت جامعه بشری در سیاست گذاری آن است.

وی بیان کرد: این مسئله اجتناب ناپذیر است و اگر مقدمات را کفار برای مسلمین فراهم کنند نتیجه طابق میل آنان خواهد بود و در گذشته در استبدادهای داخلی بخش عظیمی از سرنوشت مسلمین را باطل کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دین بر روی هر موضوعی حکم دارد، افزود: دین به معنای برنامه از زندگی بشر از ناحیه خالق بشر است و از هیچ کس دیگری این کار ساخته نیست و خداوند برای همه امور انسان احکام داده است و نمی توان موضوعی را طرح کرد که اسلام بر آن حکم نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: در بحث توحید و شرک که مطرح می شود بدانید هیچ شرکی بدتر از شرک سیاسی نیست و آن کسی که پنجه در پنجه خدا در مبارزه با حق می اندازد در شرک سیاسی است بدانید اگر کفر به طاغوت نشود ایمان به خدا ممکن نیست‌.

وی عنوان کرد: چه در فلسفه و علوم اسلامی و چه در قرآن کریم و چه در روایات اولین کاری که پیاده می شود مسئله سیاسی است و دین بر اساس یک نوع سیاست گذاری خاص می تواند جنبه میدانی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: قدم اول نهضت است و انقلاب اسلامی پیروزی رسید و قدم دوم نظام اسلامی و قدم سوم آن دولت اسلامی است و دولت اسلامی به این معنا که تمام سیاست گذاران آن بر اساس قانون اساسی که اسلام است حرکت کنند و به یک یا صد دلیل این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: وقتی دولت اسلامی تحقق پیدا کند بعد از آن می توان انتظار داشت که جامعه اسلامی تشکیل شود و دولتی که موفق باشد همه امور را بر اساس قانون اسلام اجرا کند آن موقع می توان انتظار تشکیل جامعه اسلامی را داشت چرا که جامعه محصول سیاست گذاری است.

وی بیان کرد: یک سری آدم های ساده لوح یا مشکل دار، القائات دشمن را با ناآگاهی تعقیب می کنند در حالی که دشمن ریشه را زده است و ریشه اینجا است، دین برنامه زندگی شامل همه امور می شود و در دین خدا نمی توان جای اصلی ترین موضوعات خالی باشد و ببینید تزویر دشمن تا چه حد منکر عقل و دین می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ائمه اطهار علیهم السلام را به همین دلیل به شهادت رساندند و برای امام زمان(عج) تمام انتظار بر این است که بشر را از هواهای نفسانی خود و دیگران نجات دهد و کار انبیا را انجام خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان داشت هدف غایی حکومت است که نتیجه آن بر اساس سیاست گذاری صحیح برای دیانت الهی و به وجود آمدن جامعه اسلامی خواهد بود وقتی که جامعه اسلامی به وجود آمد می توان منتظر تمدن اسلامی بود.

وی در پایان گفت: جهان در آستانه تحول است و در پیچ تاریخی قرار دارد و نشانه های تحول جهان قابل نمایان است و همه این ها در گرو کار ما قرار دارد و نیرویی که می پرورید باید بر اساس یک تفکر جهانی برای نجات نوع بشر باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *