خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: لزوم استفاده از نیروهای متخصص در امور فرهنگی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: لزوم استفاده از نیروهای متخصص در امور فرهنگی

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مسائل فرهنگی گاهی به افرادی سپرده می شود که اصلا تخصص ندارد، گفت: وقتی ما اقدامات درست و به موقع و علمی را انجام ندهیم نتیجه معکوس است، انسان یک موجودی است که خلقتاً فرهنگی آفریده شده و از تحت این عنوان نمی تواند فرار کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۰۸ آبان) در دیدار با اعضای کمسیون های فرهنگی، ورزشی شورای شهر های خراسان جنوبی، گفت: عالمی که در آن زندگی می کنیم عالم اضداد است، در این عالم هر چیزی یک آفتی دارد، حتی آهن به اون سختی اگر ضد زنگ نزنید در رطوبت پودر می شود، انسان نیز آفت دارد، آفت های جسمانی که با باقی حیوانات مشترک است و به اتنواع و اقسام امراض و دردها و آسیب ها که راهکارش هم تا حدی مشخص است اما در آن خلاصه نمی شود.

 

وی افزود: آفت هایی نیز وجود دارد که بر انسانیت انسان وارد می شود به گونه ای که با وجود آن دیگر نمی شود اسم انسان روی آن گذاشت چرا که تعریف هرچه از صفات و آثار آن است، اگر آثار انسانی باشد انسان است اما ممکن است شیطان، درنده یا حیوان باشد، آن توقعی که از خود انسان است این است که برای درد و رنج های فرهنگی که درد و رنج هایش را به خطر می اندازد حساب داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی بیماری عارض می شود همچون کرونا تلاش های زیادی برای مقابله با آن می شود اما در همان نباید خلاصه شود، چرا که ضایعاتی که در مباحث فرهنگی بر انسان عارض می شود با ضایعات بیماری های مادی قابل قیاس نیست، کدام بیماری به اندازه جنگ جهانی دوم تلفات داد یا کدام میکروب به اندازه داعش یا جنگ دفاع مقدس ضایعات داد؟

 

وی گفت: این در حالی است که اگر یک مقدار دقیق تر نگاه کنیم اشاعه بیماری های عفونی و ویروسی دلیل اصلی اش همین رعایت نکردن مسائل فرهنگی است، اگر بسیاری از مسائل فرهنگی رعایت می شد شاید بسیاری از بیماری ها نیز انتشار پیدا نمی کرد، در مجلس شورای اسلامی نیز گاهاً مسائل فرهنگی همواره در پایان صف است، حتی دراختصاص بودجه در پایان صف است و به گونه ای است که حتی در زمان هزینه کرد نیز بی نظمی است که سبب شده این مسائل بی فرهنگی رخ دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه مسائل فرهنگی گاهی به افرادی سپرده می شود که اصلا تخصص ندارند، افزود: از نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی تا دولت اسلامی که همه سازمان ها و دست اندکاران را در بر میگیرد، چرا بعد از چهل سال هنوز دولت، اسلامی نشده است؟ وقتی ما اقدامات درست و به موقع و علمی را انجام ندهیم نتیجه معکوس است، این محصول دست خود ما است؛ انسان یک موجودی است که خلقتاً فرهنگی آفریده شده و از تحت این عنوان نمی تواند فرار کند.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: انسان که با رنگ و قد و وزن تعریف نمی‌شود بلکه با اوصاف خود معرفی می شود، حتی آن فرد منحرف نیز یک انسانی است با فرهنگ منحرف، حالا ما از سویی اقدام درست برای اجرای فرهنگ دینی نمی کنیم و از سویی دائم نق می زنیم که چرا چنین است، به طور مثال امسال می خواهیم انتخابات انجام دهیم اما با چه فرهنگی قرار است در انتخابات شرکت کنیم؟ آیا بدنبال فرد درست هستیم یا به فکر پارتی و حزب خود هستیم؟

 

وی تأکید کرد: مردم از اسلام که پشیمان نمی شوند اما سوال آنها این است که این اسلام کی میخواهد پیاده شود، هرچه پیش می آید محصول کار خود ما است، یک خانواده وقتی دارای فرهنگ صحیح باشند و عالم و آگاه به وظایف خود باشند، فرزند صالح می شود و به درد جامعه خود می خورد ،اما در یک خانواده منحرف فرزند چه تربیتی می خواهد شود، دولت ها نسبت به مردم درست عمل کنند، مردم خوب هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطرنشان کرد: از دشمنان خود نباید اطاعت کنیم، یهودی ها در ایران و کشورهای دیگر جمع شده بودند و فریاد میزنند از ظلم و ستمگری صهیونیست ها نسبت به کودکان و زنان فلسطینی اما در ایران هستند کسانی که از اسرائیل پشتیبانی می کنند این یک بیماری است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *