خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: همت جوانان و نوجوانان ایران اسلامی گزینه های روی میز دشمنان را بی اثر کرده است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: همت جوانان و نوجوانان ایران اسلامی گزینه های روی میز دشمنان را بی اثر کرده است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه همت نوجوانان عزیز ایران اسلامی که برای خدا قیام کردند به به طوری است که پیروزی نزدیک است، گفت: امام خمینی(ره) فرمود«رهبر ما آن نوجوان سیزده ساله است»دلیل اش هم این است که نوجوانان با همت خود همه گزینه های روی میز دشمن را بی اثر کرده اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۰۸ آبان) در دیدار با تشکل های دانش آموزی بیرجند، ضمن تبریک روز دانش آموز و هفته بسیج دانش آموزی، گفت: یکی از مسائلی که همواره فضا ها را پر دارد مسئله نرخ ها است، انواع و اقسام کالاها، آنچه که بالا و پایین میشود، ذهن ها را به خود مشغول می کند، بالا رفتن و پایین آمدن نرخ ها هر کدام برای گرانی و ارزانی ملاکی دارد و هر ویژگی امتیازی دارد، اما آن چیزی که کمتر پرداخته می شود این است که هر انسان بگوید خودش چقدر می ارزد، ملاک نرخ گذاری در انسان چیست؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: حال باید دید انسان به چه ویژگی ای ارزش گذاری می شود، آیا به حجم، رنگ و وزن است؟  انسان باید چه چیزی در بر داشته باشد که در این دنیای کالاها سرش کلاه نرود؟ لذا شما دانش آموزان باید به دنبال کشف این مسئله بروید تا ببینید انسان به چه می ارزد؟

وی ادامه داد: تصور بنده بر این است که قیمت هر انسانی مساوی است با هدف نهایی، اهداف متوسط ابزار است، انسان به انواع و اقسام ابزارهایی نیاز دارد که به وسیله آنها می خواهد به مقصد برسد، هدف در آن منزله گاه است اما اگر بخواهد پیاده برود نیاز به پا دارد، سواره بخواهد برود نیاز به خودرو دارد لذا این خواستن ها بسیاریشان ابزار است لذا این ها نرخ را تعیین نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی عنوان کرد: قیمت مقصد نهایی هرچقدر هست، نرخ انسان همان است، بسیاری از انسانها هستند که بر اساس حرصی که دارند هدف نهاییشان این است که قارون شوند، حالا در این راه هر ظلمی کند مهم نیست، هدف وسیله را برایشان توجیه می کند، تفکر لیبرال دموکراسی غرب همین است.

وی افزود: در همین راه امکانات هم همراهیشان میکند و این شخصیت به قارون شدن می رسد، حالا چقدر می ارزد؟ اگر هیچی می بود خوب بود، چرا که این نمی ماند، اگر می ماند باید هنوز هم فرعون مصر، حکومت مصر را می داشت، پس وقتی نمی ماند مثل یک خواب بیشتر نیست، دنیا یک حباب است به هرجای آن نگاه کنید همین است، نه تنها برای فرعون نمی ماند بلکه برای حضرت سلیمان(ع) هم نمی ماند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: این همت انسان است به شی ء باشد که به عدم بر میگردد کف آن میشود هیچ، رسیدن به عنوان دنیاداری و هدف، که اگر با ظلم هم بدست آید به هیچ نمی ارزد، اگر این عنواین برای ابزار باشد تا به هدف نهایی برسد خوب است در غیر این صورت خسران است.

وی گفت: شما جوانان و نوجوانان عزیز که سر چهارراه زندگی هستید باید از همین ابتدای راه بدانید که کجا می خواهید بروید و راهنمای شما در این چهارراه قرآن است، به طوری که در همان ابتدای مسیر شما را راهنمایی می کند که انالله وانا الیه راجعون، و همه چیز از بین می رود، و هر کاری که برای خدا باشد ماندنی است چون وجه الله است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه در متون دینی با ادبیات زیبا این نرخ تعیین شده است، تصریح کرد: شما وقتی به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی می روید، پرچم عدالت را در برابر ظلم و جور بلند کرده اید، و مردم از همه کشورها به آنجا می آیند، در ادعیه به حضرت امام حسین(ع) می گوییم “خون خدا”، یعنی ای حسین جان تویی که برای برچیدن ظلم قیام کردی هیچ چیز بهای خون تو نمی شود و خون بهای تو فقط خود خدا است، این می شود نرخ و ارزش انسان، به طوری که هیچ چیز حتی بهشت نرخ خون ایشان نمی شود.

وی افزود:گویی این ذخیره را خدا در سال ۶۱ هجری برای دنیا گذاشت تا در آخرالزمان که اینگونه ظلم می کنند و فرعون ها و ستمگران بین المللی این انقلاب با شعار کل یومٍ عاشورا و کل ارضٍ کربلا جلوی آنها بایستد و بشر نجات پیدا کند و این تفکر عاشورایی که تجسم آن را در اربعین می بینید و امروز در سراسر جهان که این همه ظلم استعماری می شود، طرحی نو می اندازد به طوری که جهان باید تغییر کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شما تنها نیستید، جوانان اروپایی همراه شما هستند، امام خمینی(ره) فرمود«رهبر ما آن نوجوان سیزده ساله است»دلیل اش هم این است که شما نوجوانان با همت خود همه گزینه های روی میز دشمن را بی اثر کرده اید، همت شما نوجوانان عزیز که برای خدا قیام کردید به به طوری است که پیروزی نزدیک است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *