خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نسبت اسلام و غرب نسبت نور و ظلمت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نسبت اسلام و غرب نسبت نور و ظلمت است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تناسب اسلام و غرب فقط تناسب نور و ظلمت است، گفت: امید است خداوند هر چه زودتر پیروزی فلسطین مظلوم را به عنوان سرآغاز یک حرکت سازنده برای نوع بشر و نجات انسان از این گرگ‌های خطرناک فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۹ مهر) در دومین همایش صلح و امنیت از نگاه اسلام و غرب که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: وقتی سخن از وحشی‌گری غرب می‌زنیم مقصود غرب و اروپای جمعیتی و جغرافیایی نیست چون در همان اروپا و غرب انسان‌های بسیار شایسته‌ای زندگی می‌کنند بلکه مقصود ما از غرب تفکر اومانیستی و لیبرالیستی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با ادعا کارها درست نمی‌شود، مبنا دارد که اگر درست شود نتیجه و محصولش درست خواهد بود و هیچ کسی بهتر از خدای متعال بندگانش را نمی‌شناسد بنابراین حقیقت خلقت انسان را خدا می‌داند و بشرهایی که ادعای دانش می‌کنند به اینجا که می‌رسند می‌گویند انسان ناشناخته است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: اعمال و رفتار و گفتار و به لازمه آن تا هر آنچه که از آن درست می‌کنند، محصول نوع تفکر است و تا این تفکر درست نشود اینها درست نخواهد شد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال برای هدایت بشر زیرساخت‌ و تشکیلات‌های مناسب را در تکوین و تشریع قرار داده است بعد محصولش امثال سلمان فارسی می‌شود، گفت: وقتی تفکر خراب باشد و مکتب غرب می‌گوید انسان گرگ انسان است، یا می‌گوید انسان حیوان اقتصادی است، آیا انتظار دارید که اخلاق و رفتار آنان درست شود.

امام جمعه بیرجند افزود: تمام برنامه استعمارگران غربی قتل، فساد و جنایت است آیا اکنون این حیوان خطرناک (به تعبیر خودشان) می‌تواند بشر را تقویت کنند؟ آیا کسانی که هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را بمباران شیمیایی کردند می‌توانند بشر را با انسانیت آشنا کنند؟

وی گفت: حقیقت دین و سرلوحه برنامه، عدل است و در قرآن آمده کسانی که می‌خواهند سرپرستی کنند با ظلم نمی‌شود، تفکری که اگر ۲۰۰ میلیون هم در جنگ‌های جهانی می‌کشد برایش اهمیتی ندارد این خیلی فرق می‌کند تا آنجا که حضرت علی(ع) می‌فرماید: «به خدا سوگند، اگر هفت اقلیم و هفت آسمان را به من دهند تا خدا را معصیت کنم، حتی به اندازۀ ربودن پوست جو، از دهان یک مورچه، چنین نخواهم کرد.»

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ناپدید شدن هزاران پناهجو در اروپا و فروش اعضای بدن آنان، افزود: آیا این وحشی‌های غربی به فکر حقوق بشر هستند؟ اینها که انسان نیستند و پایبند به هیچ عهدی نیستند چون ایمان ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: تناسب اسلام و غرب فقط تناسب نور و ظلمت است، امیدواریم ماحصل زحمات شما یک گفتمانی باشد که جوانان و نوجوانان عزیز ما که در سطح تحلیل مسائل نیستند را کمک کند و آنان را از بحران فکری نجات دهد.

وی در پایان گفت: امید است خداوند هر چه زودتر پیروزی فلسطین مظلوم را به عنوان سرآغاز یک حرکت سازنده برای نوع بشر و نجات انسان از این گرگ‌های خطرناک فراهم کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *