خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی:مهمترین وظیفه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پاسداری از قانون است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی:مهمترین وظیفه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پاسداری از قانون است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مهترین کار نیروهای انتظامی مقتدر جمهوری اسلامی حفظ قانون است، گفت: هیچ خدمتی بالاتر از پاسداری از رعایت قانون نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۸ مهر) در دیدار با فرمانده انتظامی استان و یگان های تابعه ضمن تبریک هفته گرامیداشت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: نیروی انتظامی امین و مقتدر جمهوری اسلامی ده ها وظیفه حساس دارد که از میان همه آنها به یک وظیفه اشاره خواهد شد.

وی افزود: این نیرو بیش از همه وظایف یک نیروی انتظامی است، نظام هستی بر قانون تکیه دارد که بر هرجا نگاه کنید قانون را می بینید، این حرکت شبانه روزی کره زمین و منظومه شمسی تا کهشان های دوریا داخل هسته های اتم همه حرکات قانونمند و هدفمند است، در نباتات و رویدنی ها، اشجار قانون حاکم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اشاره کرد: اگر از شاخه درخت میوه ای چینده می شود این میوه بر اساس قوانین گسترده که البته مظهر آن شاخه درخت است اما آنچه در ریشه و ساقه چه می گذرد نیاز به دانش تخصصی دارد، در صنعت نیز همینطور است، هر محصولی برای تولید نیاز به فرمول و قانون خود دارد، کوچکترین تغییری همه محصول را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد:  هر اقدامی را قانون اداره می کند، به هرچی نگاه کنید قانون دارد، در مسائل حکومتی و تربیتی، علمی و فرهنگی باید قانون مناسب حاکم باشد تا محصول مناسب حاصل شود، اگر در یک خانواده ای فرزندان به جایگاهی می رسند دلیلش بودن قانونی است که در آن خانه حاکم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: مهترین کار نیروهای انتظامی مقتدر جمهوری اسلامی حفظ قانون است که هیچ خدمتی بالاتر از این مسئله نیست، دشمنان کشور که در دشمنی کارشناس هستند در ۴۰۰ سال استعمارگری خود تجربه های زیادی دارند، در کنار انواع فشارهای مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی که ایجاد می کنند به علل و عواملی دست می زنند که جامعه را دچار هرج و مرج کنند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: برای هیچ جامعه خطری بدتر از هرج و مرج نیست، بر اساس آنچه بر قرآن نیز تصریح شده این است که به ظالم فرصت حکومت داده نشده است اما حکومت ظالم که یک حکومت نا مشروع است ضررش بر جامعه ای که دارای هرج و مرج دارد کمتر است، یک ظالم خیلی ظلم می کند اما ناچاراً دچار یک محدودیتی است و در آن میانه عده ای ممکن است در امان بماند اما در هرج و مرج هیچکس در اما نیست.

وی افزود: دشمن به صورت تبلیغات در دوزاده روز ۱۷ هزار دروغ رسمی می گوید چراکه مردم را از قانون منحرف کند لذا یکی از ده ها کار مهمی که نیروی انتظامی دارد این رخنه قانون شکنی که دشمن ایجاد می کند را باید با نظارت دقیق رصد و جلوگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت:  دشمن با کارشناسی کامل تلاش می کند از کسانی که سن کمتر و اطلاعات کمتری دارند استفاده سوء کند و در هرج و مرج ها استفاده کند این در حالی است که در کشورهای غربی نه برای حفظ قانون بلکه برای حظه مقررات با گلوله مستقیم فرد خاطی را مورد هدف قرار می دهند.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد:  باید هوشیاری خود را حفظ کنید که در انواع و اقسام مختلف در لباس های متفاوت چه روحانی باشد چه بازاری یا کارمند نباید قانون شکنی یا بی توجهی به قانون کند، یکی از برکات مهم نیروی انتظامی پاسداری از قانون است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *