خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در انتقال فرهنگ روستاییان و عشایر به نسل های بعدی باید تلاش کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در انتقال فرهنگ روستاییان و عشایر به نسل های بعدی باید تلاش کرد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه روستاییان و عشایر ذخایر فرهنگی کشور محسوب می‌شوند، گفت: امروز عشایر و روستاییان از جهت‌های مختلف رفاهی و انواع امکانات مانند شهری‌ها برخوردار هستند اما این دستاورد انقلاب اسلامی است که دولت خدمتگزار داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۶ مهر) در دیدار با مدیر و جمعی از اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با تبریک روز روستا و عشایر و پیروزی نیروهای مقاومت بر دشمن متجاوزی که ۸۰ سال خون مردم فلسطین را مکیده است،  اظهار کرد: همواره به مردم عزیز روستایی و عشایری خیلی علاقه‌مند هستیم چون صداقت دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به ویژگی‌های فطری و انسانی و سنتی اسلامی روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: این مردم هر چه از مراکز شهرها دورتر بودند از آسیب‌های فرهنگ ننگ غرب کمتر آسیب دیدند بنابراین ارزش‌هایی که مردم روستایی و عشایری دارند به عنوان ذخایر فرهنگی محسوب می‌شوند که باید دقت و در انتقال آن به نسل آینده کوشش کنید.

وی افزود: در دولت سیزدهم با همه مشکلاتی که به ارث مانده و بحران‌هایی مثل مسکن که از دولت قبل به جا مانده است اما موفقیت‌های این دولت انقلاب و مردمی به صورت ریشه‌ای خیلی فراوان است که در آینده خود را نشان خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: امروز عشایر و روستاییان هم از جهت‌های مختلف رفاهی و انواع امکانات مانند شهری‌ها برخوردار هستند اما این دستاورد انقلاب اسلامی است که دولت خدمتگزار داشته باشیم.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: مردم بر اساس قانون هر چهار سال یکبار با شرکت در انتخابات می‌توانند برای خود خدمتگزار تعیین کنند لذا باید بپذیریم که اگر براساس ملاک‌های عقلی، علمی و شناخت درست عمل می‌کردیم همه دولت‌های ما باید رجایی و رئیسی می‌بودند.

وی افزود: اینکه برخی دولت‌ها کار نمی‌کنند  و حتی مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کنند بخاطر این است که در انتخاب افراد مشورت و دقت کافی نداریم پس آنچه که ما می‌بینیم انجام می‌شود محصول انتخاب خود ما است و امسال هم که انتخابات در پیش رو است باید هوشیار باشیم و به افرادی که شرایط خدمت‌رسانی دارند، رأی دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: اگر بدون مشورت، شناخت و تحقق در انتخابات به افراد و جریانی رأی دهیم که نتیجه آن رأی خوب نباشد در همه آنچه که از ندانم‌کاری‌ها برای مردم مشکل ایجاد می‌کند ما مسئول خواهیم بود و باید پاسخگو باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه بزرگ کشور نیروی انسانی است، عنوان کرد: وقتی می‌خواهیم برای خود خدمتگزار بگیریم بایدملاک‌ها را در نظر گرفت و با اهلش مشورت کنیم و جریانات و اشخاص را بشناسیم و پس از چهار سال که می‌خواهیم رأی دهیم، رأی باشد که خدا و مردم از آن راضی باشند.

ایشان خاطر نشان کرد: ما با آرمان‌های انقلاب فاصله نداریم اما شیوه عملکرد خودمان مانع می‌شود و بین اهداف انقلابی ما و آنچه که اجرا می‌شود، فاصله می‌اندازد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *