خانه / تاپ خبر / فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور تاکید کرد: تقویت شبکه پدافند هوایی تا عمق خلیج فارس

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور تاکید کرد: تقویت شبکه پدافند هوایی تا عمق خلیج فارس

سرتیپ دوم پرویز گفت: شبکه پدافند هوایی تا عمق خلیج فارس تقویت شده است و نیروی پدافند هوایی با اقتدار و صلابت بیشتری هیچ روزنه ای را برای نفوذ بیگانگان به آسمان ایران اسلامی نگذاشته است.

ببه گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، سرتیپ دوم ستاد، ارسلان پرویز صبح امروز (۶ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: پدافند هوایی در اقصی نقاط کشور وظیفه حفاظت از آسمان کشور را عهده دار هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور ادامه داد: پس از فرمان تاریخی و حکیمانه مقام معظم رهبری در دهم شهریور ۱۳۸۷ مبنی بر انتزاع فرماندهی پدافند هوایی شاهد تشکیل این قرارگاه بودیم و به عنوان یک مجموعه ملی و فرانیرویی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی به عنوان اولین اولویت دفاعی کشور با اتکا به نیروهای مومن و متخصص با وجود همه کمبودها و تحریم ها به خودکفایی رسیده است، افزود: این صلابت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی همه گزینه های روی میز دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

سرتیپ دوم ستاد پرویز با اشاره به برنامه های هفته پدافند هوایی گفت: در هفته پدافند هوایی شاهد افتتاحیه های مختلفی در حوزه های تجهیزاتی و زیرساختی و عمرانی خواهیم بود و در خراسان جنوبی شاهد آیین کلنگ زنی احداث یکصد واحد مسکونی سازمانی بودیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور ادامه داد: در سطح پدافند هوایی شاهد پیشرفت های شگرفی در حوزه های تجهیزاتی هستیم و در عرصه سازندگی و جهاد خودکفایی توانسته است سامانه ها و تجهیزات مورد نیاز خود را طراحی و تهیه کند.

وی در ادامه عنوان کرد: بازسازی تمامی رادارهای قدیمی با تکنولوژی روز و طراحی و ساخت انواع رادارهای جدید با فناوری نوین بومی و تاکتیکی و طراحی و ساخت انواع سامانه های شنود الکتریکی و کاملا بومی و ارتقا جایگاه علمی آن و تولید انبوه نسل جدید سامانه موشکی هوایی از دیگر دستاوردهای پدافند هوایی است.

سرتیپ دوم پرویز با بیان اینکه سایت های موشکی و موضع پدافندی در کشور به ۳ هزار و ۷۰۰ مورد رسیده است، گفت: شبکه پدافند هوایی تا عمق خلیج فارس تقویت شده است و به لطف خدا در سال جهش تولید، نیروی پدافند هوایی با اقتدار و صلابت بیشتری هیچ روزنه ای را برای نفوذ بیگانگان نگذاشته است و به هر گونه تجاوز و تعرض با سفیر رعدآسای موشک های خود جواب قاطع و جدی را خواهد داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *