خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: همه امید دشمن موفقیت در جنگ فرهنگی است

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی: همه امید دشمن موفقیت در جنگ فرهنگی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جنگ نظامی مقدمه ای است برای تسلط بر فکر و فرهنگ یک جامعه، است: جنگ فرهنگی مقدمه نیست بلکه هدف است چرا که فرهنگ به راحتی قابل بازسازی نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز پنجشنبه (۲۶ مرداد) در جمع فعال ستاد نمازجمعه بیرجند، گفت: استقامت فرهنگی سخت تر از جنگ نظامی است، در جنگ های نظامی فرد در دفاع از آرمان های خود با دشمن رو برو می شود اما در جنگ فرهنگی به صورت فرسایشی با افرادی رو برو می شوند که آزادگان جمهوری اسلامی ایران از این اسارات سربلند بیرون آمدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: صبری که اسیر می کند از صبرهای جنگ نظامی خیلی زیادتر است، در تک تک مسائل از کوچکترین نیاز ها تا تحقیر هایی که می شوند تا جایی که هر روز یک سهمیه دارند برای شکنجه شدن.

وی افزود: در آن زمان معروف است که می گفتند در ایران اسیران جنگی را کلی احترام می کنند اما شما اسرا را شکنجه میکنید، در پاسخ گفته بودند ما میدانیم که ایرانی ها به ما مبلغ و طرفدار جمهوری اسلامی تحویل خواهد داد اما ما اینقدر شکنجه میکنیم که ۵۰ هزار دیوانه تحویل ایران دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: در محاسبات خود اشتباه کردند و اسرای ما که پشتوانه الهی داشتند هیچگاه هدف و آرمان خود را از دست نداند و سید آزادگان که پشتوانه روحی اسرا بود، آنقدر در زیر شکنجه ها صبر کرد که شکنجه گر آنجا مرید او شد.

وی یادآور شد: امروز شما بزرگواران در تداوم راه آنها عمل می کنید چون هر زمان نیاز به کار خودش را دارد و دشمن و استعمارگرانی که علیه اسلام می جنگند به گونه ای است که طرح های نظامی خود را پیاده کرده و به شکست خورده‌است، طرح اقتصادی آنها نیز در شرف شکست هست و تحریم های آنها با کار های زیر بنایی بزرگی که دولت مردمی انجام داده است در حال شکست است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: اغتشاشات سال گذشته نیز به رسوایی کشیده شده به گونه ای که آنهایی که سال گذشته متحد شده بودند که جمهوری اسلامی را زمین بزنند امروز به جان هم افتاده اند اما آن جنگی که هنوز ادامه دارد و دشمن به آن امید دارد جنگ های نرم و فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ نظامی مقدمه ای است برای تسلط بر فکر و فرهنگ یک جامعه، اظهار کرد: لذا جنگ فرهنگی مقدمه نیست بلکه هدف است چرا که فرهنگ به راحتی قابل بازسازی نیست.

وی افزود: کار های فرهنگی امروز در تداوم جنگ نظامی و برخورد با فتنه گران است، شما بانوان در صف اول این جنگ هستید، در جنگ فرهنگی آنی که منطق بالذات است، دلیل است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اصل هر کار مسئله منطق است و در جنگ فرهنگی مسئله عفاف و حجاب، دشمن با کارشناسی کافی جهت درگیر شدن آمده است، در حدیث داریم که «كَيْفَ بِكُمْ إِذَا فَسَدَتْ نِسَاؤُكُمْ وَ فَسَقَ شَبَابُكُمْ وَ لَمْ تَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ تَنْهَوْا عَنِ اَلْمُنْكَرِ فَقِيلَ لَهُ وَ يَكُونُ ذَلِكَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ فَقَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِكَ كَيْفَ بِكُمْ إِذَا أَمَرْتُمْ بِالْمُنْكَرِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ اَلْمَعْرُوفِ فَقِيلَ لَهُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ وَ يَكُونُ ذَلِكَ قَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِكَ كَيْفَ بِكُمْ إِذَا رَأَيْتُمُ اَلْمَعْرُوفَ مُنْكَراً وَ اَلْمُنْكَرَ مَعْرُوفاً؛ پيامبر صلّى اللّه عليه و اله فرمود: چه حالى خواهيد داشت، وقتى كه زنان‌تان فاسد شوند و جوان‌هايتان فاسق و بدكار شوند و امر به معروف و نهى از منكر نكنيد؟!عرض كردند: اى رسول خدا! آيا واقعا چنين اتّفاقى خواهد افتاد؟فرمود: آرى، و بدتر آن نيز خواهد شد. چه حالى خواهيد داشت هنگامى كه دستور به كار منكر و زشت بدهيد و از كار معروف و نيك بازداريد؟به آن حضرت عرض شد: اى رسول خدا! آيا چنين اتّفاقى خواهد افتاد؟فرمود: آرى، بدتر از اين هم خواهد شد. چه حالى داريد آن‌گاه كه معروف و نيك به نظر شما بد و منكر شود، و منكر به نظر شما نيك باشد؟!»

وی با اشاره به اینکه جنگ فرهنگی علیه جامعه از ناحیه ای شروع می شود که یک عده بخواهند تفکر زن ها را آلوده کند نتیجه آن می شود که یک عده فاسد می شوند، وقتی خود جامعه فساد پیدا کرد، نظارت عمومی و امر به معروف و نهی از منکر از بین می رود، گفت: از طرف دیگر در کارشناسی میدانی برنامه هایی که طرح آندلسی سازی است، اروپایی هایی که در کشور آندلس اسلامی بی غیرتی و بی عفتی را رواج دادند بعد که جامعه درگیر شد حمله کردند و همه را از بین بردند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: به طوری که نویسنده فرانسوی آناتول فرانس در کتاب زندگی گلها می گوید با سقوط آندلس تمدن جهان ۵۰۰ سال عقب افتاد.

وی افزود: خبرنگاری از سیاستمدار فرانسوی سوال کرد که چرا شما هزینه های فراوانی می کنید تا زن های الجزایر بی حجاب شوند، در پاسخ به او گفته می شود شما متوجه نیستید اگر ما چادر را از سر زن مسلمان برداریم بر کل جامعه مسلط می شویم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: در آستانه اربعین حسینی، این حجم از مشتاقان حسینی و دسته های عزاداری که از سراسر جهان به زیارت امام حسین (علیه السلام) می روند، هنر حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *