خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مکتب حسین(علیه السلام) انسان ساز است/ برای تغییر جهان به نفع اسلام، اربعین حسینی کارآمد است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مکتب حسین(علیه السلام) انسان ساز است/ برای تغییر جهان به نفع اسلام، اربعین حسینی کارآمد است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه در احادیث و روایت نشان یک شیعه درست زیارت اربعین است، گفت: گویا در طول تاریخ ائمه معصومین کاملا توجه داشته اند که برای تغییر جهان در آخر الزمان اربعین کارآمد است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه (۱۸ مرداد) در دیدار با جمعی از جوانان موکب انصارالمقاومه شهر بیرجند، گفت: هیچ کالا و موجودی در اختلاف قیمت هم پای انسان نیست، این دو طرف موضوع خیلی با هم فاصله دارند، آدمیزاد ترفه معجونی است که از فرشته سرشته و از حیوان، که اگر بخواهد از فرشته بهتر می شود و اگر هم نخواهد از حیوان بدتر خواهد شد.

وی افزود: قیمت یک انسان میتواند به قدری باشد که  پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) به معراج می رود و در این سیر جبرئیل، فرشته وحی نمی تواند بالاتر برود، اما اشرف مخلوقات تا قاب قوسین پیش میرود.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: در نوع دیگر، قیمت انسان به قدری پایین است که اشدالناس و بدتر از همه مخلوقات انسانی می شود که تعقل نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به آیه«إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ؛ بدترین جنبندگان نزد خدا، افراد کر و لالی هستند که اندیشه نمی‌کنند»، گفت: بدترین جنبنده و از همه بدتر کسی است که حرف به گوش او فرو نمی رود و یک کلمه حرف حق نمی گوید و کسی که تفکر و تعقل ندارد.

وی افزود: در طول تاریخ این جریان بوده و در صحرای کربلا شنیده ایم که خیرخواهی و نصیحت شخصی مانند امام حسین (علیه السلام) را نمی شنوند ولی امام(علیه السلام) در این راه استقامت می کنند به طوری که حتی بچه شیرخوار خود را در این را فدا می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: کربلا یک نقطه جغرافیایی نیست، عاشورا یک نقطه تاریخی نیست، آنچه ما از یزید، شمر و عمر ابن سعد های این دوره می بینیم که از مغول ها بدتر هستند، حاضر نیستند یک کلمه حرف حق را بشنوند.

وی ادامه داد: اروپائیانی که وحشی گری را تمام کرده اند، البته منظور از اروپا، نقطه جغرافیایی یا جمعیتی نیست، بلکه اصطلاحی است که به تفکر لیبرالی اروپا بر میگردد، ممکن است در کنار گوش ما باشد یا در شرق عالم، منظور این تفکر کثیف است.

 حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه اروپائیان از ۴۰۰ سال قبل برای استعمار کشور های دیگر دست به  جنایاتی نبوده که نزده باشند، زیر ساخت ها را خراب می کنند، می کشند و از بین می برند، گفت: در سال های اخیر فقط ایران اسلامی که با مقاومت خوبی که داشته هزینه کمتری داده اما با همین وجود ۲۵۰ هزار نفر از بهترین انسان ها را به طور مستقیم شهید کرده اند که در جنگ های جهانی این آمار میلیونی است.

وی با اشاره به تخریب آثار باستانی در شام و عراق توسط داعش، یاد آور شد: کدام انسان عاقل برای تخریب حرم هایی که ملجأ آزادی خواهان جهان است، داعش می سازند؟ که اگر نبود شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران  ایشان و گروه های مقاومت، بر سر کره زمین بلایی نبود که نیاورند، شهدای مدافع حرم شّر اینها را از سر کره زمین کوتاه کرده اند.

امام جمعه بیرجند در ادامه با بیان اینکه اربابان داعشی ها امروز در حال جان کندن هستند، گفت: اما پرچم حسین (علیه السلام) هست و صدای آزادی او هر روز بیشتر می شود، در اربعین از همه دنیا به زیارت امام حسین (علیه السلام) می آیند و این معنی دارد و معنی آن این است که این پیچ تاریخ به برکت حسین ابن علی (علیه السلام) به نفع اسلام در حال تغییر است، همانگونه که ماهاتما گاندی گفته بود آزادی هندوستان از دست انگلیس به پیروی از حسین (علیه السلام) انجام داده ام.

وی با تاکید بر اینکه غربی ها نیکان جهان را می کشند و از کشته ها نیز دست بر نمی دارند، گفت: بهترین های این مردم را به شهادت رساندند و آثار آنها را تخریب می کنند، در اربعین از کشور های غربی نیز، اسقف مسیحی صلیب را کنار میگذارد و بر تربت امام حسین (علیه السلام)  سجده می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: در کنار این مبارزات یک ارزش دیگری هم هست و آن نقش سازنده شهدای کربلا در جوانان عزیز است، با قلبهای پاک و رفتار زیبا، یک انسان مؤمن ساخته می شود در حالی که در مکتب های غربی ساختن انسان خیلی سخت است اما در مکتب حسین (علیه السلام) اینگونه انسان سازی می کند.

وی افزود: با وجود زیارت های همچون رسول اکرم یا ائمه هدی، یا زیارت های مستند، مثل زیارت امین الله و زیارت عاشورا، جای سوال است که وقتی در احادیث و روایت نشان یک شیعه درست را میخواهند بدهد، یک نشانی آن زیارت اربعین است به نحوی که انگار در طول تاریخ از پشت این ویترین، ائمه معصومین کاملا توجه داشته اند که برای تغییر جهان در آخر الزمان این اربعین کارآمد است و این زیارت اربعین معجزه ۱۴۰۰ سال قبل است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *