خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: سعادت دنیا و آخرت در پیروی از ولایت الهی است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: سعادت دنیا و آخرت در پیروی از ولایت الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه قتل ها و تخریب ها همه به دلیل پیروی کردن از ولایت طاغوت است، گفت: ولایت از فروع و شئون زندگی انسانی است لذا باید خیلی به آن اهمیت داد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز(۱۴ مردادماه) در  دوره آموزشی یاوران ولایت دانش آموزان بسیجی، اظهار کرد: از جهت احساس فطری که برخواسته از اصل دین است، جز ولایت نمی شود.

وی افزود: انسان بر خلاف باقی موجوداتی که در نظام خلقت مبدأ حرکتی دارد، غریزه ای دارد و بر اساس طبیعت خود راهی را طی میکند، انسان که اشرف مخلوقات است و دارای استعداد های نامتناهی است اما مشروط به شرایط است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از شرایط نامتناهی بودن استعدادها، وجود جامعه بشری است، افزود: زیرا انسان موجودی است که باید همه آنچه را که در صحنه میدانی و سیر به مقصود فرا گیرد باید آموزش ببیند، یک انسان در جنگل تنها حرف زدن هم فرا نمیگیرد لذا انسان مدنی الطبع است.

وی با اشاره به اینکه بدون وجود جامعه انسان به هیچ جا نمیرسد، گفت: باید توجه داشت که جامعه با اجتماع فرق میکند، انواع موجودات در محوطه های مختلف اجتماع دارد اما درنده ها، ضعیفتر ها را از بین می برد لذا برای اینکه انسان ها نیز همدیگر از بین نبرند راهش این است که بشر تحت قانون زندگی کند و قانونی که حق ضعیف و قوی به مساوات رعایت شود، اگر قرار است انسان به سمت کمال پیش رود این شرط است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه قانون را هم باید کسی تنظیم کند که انسان را می داند و می شناسد، ادامه داد: دانشمندان غربی انسان را موجود ناشناخته می داند پس نمی توانند قانون برای انسان تنظیم کنند اما چه کسی می تواند قانون را بنویسید جز خدا که پروردگار است.

وی افزود: قانونی که خداوند نوشته است نیز باید ضمانت اجرا داشته باشد این تعهد و تخصص از ناحیه کسانی می تواند باشد که خودشان تضمین شده باشد و آن هم بر اساس گزینش باشد، دعای شریف ندبه بهترین نقشه راه برای شناخت این افراد برای اجرای قوانین الهی است.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: وقتی خدا قانونی را برای به کمال رسیدن بشر نوشت این امانت بزرگ را به دست پیامبران می دهد که آرام ندارند برای رشد و کمال انسان ها؛ بعد از پیامبر به سوی اوصیای پیامبران میرود، با قتل و کودتا که نمیتوان ولایت خدا را گرفت لذا یک راه بیشتر ندارد و آن راه در روايات بیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه چه بخواهیم  چه نخواهیم در هر جای زمین که باشیم برای انسان یک ولایتی ساخته می شود، خاطرنشان کرد: ولایت اجتناب‌ ناپذیر است، اگر ولایت حق نباشد یک غلدری پیدا می شود و مجبور به اطاعت از او می شوید.

وی یادآور شد: در قرآن نیز آمده که ولایت خدا در یک بخش است، در مقابل کسانی که تحت ولایت طاغوت قرار گرفته باشد، حالت سومی ندارد و ولایت طاغوت نیز میلی نیست، بزور تحت ولایت طاغوت می کشند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام مشکلات و مسائل جهان در همین دو مسئله است، افزود: این قتل ها و تخریب ها همه به دلیل پیروی کردن از ولایت طاغوت است؛ انسان چه دنیا را بخواهد یا آخرت باید تحت ولایت خدا باشد، دشمن با کارشناسی وارد جنگ شده است لذا باید به درستی دشمن را شناخت.

وی افزود: تمام سعادت دنیا و آخرت در این ولایت خلاصه می شود، این پول پرستی و خود پرستی ها ک مقدمه فردگرایی است می بینید بر سر ملت ها چه بلاها که در می آورند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه ولایت از فروع و شئون زندگی انسانی است لذا باید خیلی به آن اهمیت داد، تاکید کرد: دشمنی که در همه گزینه ها دچار شکست شده است و امروز در جنگ های روانی امید دارد که علاج و راه مقابله با این جنگ دشمن نیز بصیرت است.

ایشان در پایان خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی استعدادش برای تمدنی بزرگ و نجات کل جامعه جهانی است، نسل جوان مایه امیدواری است که در این مقطع زمان باید قدم های بزرگتری برای نجات جامعه بشری برداشته شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *