خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانشی مورد انتظار انقلاب اسلامی است که بر اساس ارزش ها و در خدمت انسان ها باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانشی مورد انتظار انقلاب اسلامی است که بر اساس ارزش ها و در خدمت انسان ها باشد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه دانشی در انقلاب اسلامی باید شکل بگیرد دانشی است که بر اساس ارزش ها و در خدمت انسان ها باشد، گفت: امروز در جهان با خیانت دانشمندان به انسانیت مواجهیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز سه شنبه (۱۰ مرداد) در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، گفت: علم و دین با هم است، انسان از فطرت خداداد برخوردار است و بر اساس آن احساس و درک، آدمی انگیزه ناشناخته ای دارد که او را تحریک میکند که بداند.

وی با بیان اینکه موارد بسیاری هست که انسان باید بداند تا بتواند زندگی کند اما این حس اشباع نمی شود حتی به مواردی که هیچ گاه به درد زندگی اش نخواهد خورد، افزود: انسانها می خواهند بدانند در آسمان ها یا در اعماق دریا ها چیست؟ به همین میزان نیز حس پرستش در انسان ها وجود دارد و به قطب خاصی جذب می شود و آن را می پرستد اگر به حقیقت آن رسید به کمال می رسد و در غیر این صورت سر از خرافات در می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه در یک زندگی صحیح دو مسئله علم و دین حرف اول را می زند و باید با هم باشد و اگر منفصل از هم شدند زندگی جامعه بشری دچار بحران می شود، گفت: اگر دین و دانش از هم جدا شود، دین دچار خرافات می شود و دانش دچار ابزار خودکامگی و ظلم، همانی که امروز جهان به آن دچار است.

وی با تاکید بر اینکه دانشی که در انقلاب اسلامی باید شکل بگیرد دانشی است که باید بر اساس ارزش ها و در خدمت انسان ها باشد، گفت: امروز در جهان مواجهیم با خیانت دانشمندان به انسانیت، اگر مغول وحشی قصد خراب کردن شهری را داشت مدتها زمان و تعداد زیادی نیرو میخواست، اما امروز با دانش با فشار دادن یک دکمه شهری مثل هیروشیما نابود می شود.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: جهاد یعنی سیری ‌که به سمت کمال و خدا است و دانش هم باید به سوی خدا باشد، همه علوم را شامل می‌شود اما همه باید در راستای دین خدا باشد، یعنی باید دانش در خدمت دین باشد و این باید برای همه تبیین شود.

وی افزود: اینکه دشمن سر از اهانت از ارزشها در می آورد، او از جهت دشمنی می داند چیکار میکند چراکه تنها موضعی که آنها را در تسلط بر جهان ناکام می گذارد همین قرآن و اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه بیان کرد: دشمنان در دشمنی کارشناس اند، رهبرانقلاب اسلامی نیز گفتند دشمن در مهندسی اغتشاشات سال گذشته نمره بالایی دارد.

وی افزود: گلدستون(ویلیام یوئرت گلدستون) قرآن را در مقابل لرد های بريتانيا گرفت و گفت تنها مانع ما برای تسلط بر جهان این قرآن است، خود قرآن را که نمی توانند حذف کنند اما روح معنوی قرآنی را از مردم بگیریم، و حال بعد ده ها سال می بینیم این اقدام شکل گرفته است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بلوک شرق هنگام دوقطبی بودن جهان فرو پاشید و فکر میکردند برای تسلط بر جهان کار تمام است اما یک مانع بود و آن انقلاب اسلامی ایران بود که غرب را زمین گیر کرد و فرصتی ایجاد کرد ک تک قطبی به چند قطبی قدرت تبدیل شود، افزود: لذا حق دارند که به قرآن توهین کنند اما حقیر تر از آن هستند که بتوانند به پيامبر اکرم صلی الله خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه کار غرب تمام است، مسلمانانی که با غرب هستند باید بدانند که کار غربی ها تمام است، غیر مسلمان ها نیز با زبان بی زبانی حرف اسلام را می زنند و عدالت می خواهند، مردم در فرانسه و انگلیس از دولت های خود بیزارند، اظهار کرد: مردم برای شعار عدالت خواهی به دنبال اربعین حسینی خود را به کربلا می رسانند، همه منتظر هستندو از کربلا سراغ مهدی عجل الله تعالی فرجه را می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه اسقف مسیحی در کربلا صلیب را کنار میگذارند و بر حسین علیه السلام سجده می کند، این پیام دارد، گفت: انقلاب اسلامی همه دستاورد های غربی را در ایران از دستشان رها کرد لذا باید بدگویی کنند اما نیاز است که همه جهاد کنند، شما باید اطلاع رسانی برای مردم داشته باشید.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: پیشرفت های عظیمی داشتیم که دشمن را مبهوط داشته اما مردم از آن بی اطلاع اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *