خانه / متن بیانات / مشروح بیانات امام جمعه بیرجند در نشست بصیرتی طلاب سپاه انصار الرضا علیه السلام

مشروح بیانات امام جمعه بیرجند در نشست بصیرتی طلاب سپاه انصار الرضا علیه السلام

جلسه بصیرتی طلاب سپاه  ۰۲/۰۵/۱۴۰۲ (استعمار- سلطه- انقلاب اسلامی- آمریکا- کربلا- توابین)

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین جمیعا و رحمه الله

با سلام به امام و سلام و درود به  روان مقدس رهبر فقید انقلاب و با سلام و درود به رهبرمعظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به شما عزیزان و همه سنگر نشنیان علم و ایمان، و با عرض تسلیت ایام و مصائب اهل بیت علیهم السلام.

« العالِمُ بِزَمانِهِ ، لا تَهجُمُ علَيهِ اللَّوابِسُ»[۱] خوشبختانه مخاطبین چند برابر بیشتراز متکلم هم آگاهی دارند و هم متوجه قضایا هستند.

در طرح جامعی که استعمارگرها از ۴۰۰ سال و مخصوصاً در  ۲۰۰ سال اخیر در کشورهای اسلامی برای سلطه بر جهان که از آن به پایان تاریخ تعبیر می‌شود، یعنی استعبداد حاکمی به هیچ فرد و جریانی و طایفه‌ای، بعد از آن هیچ فرصت نمی‌دهد، آنها در طرح و برنامه شان و در کارشناسیشان و در تلاش برای آن نقطه چیزی کم نگذاشتند و یک مهندسی جامع از نوع آنچه که در اغتشاشات اخیر آقا فرمود :«واقعا از جهت کارشناسی نمره ممتاز دارند»[۲]، اما در بعضی از محاسبات، مانند خیلی از دیگران دچار اشتباه شد و آن اینکه محاسبات را نباید بسیار در امور مادی محاسبه کرد، حتماً زمینه فوق مادی هم دارد، هدف نهایی سلطه جهانی بوده و هست، دنیایی هم که آنها به دو بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بودند، دست خودشان بود، «کارِل مارکس» یهودی است اگر به ظاهر در مقابل با بلوک غرب بود اما به تعبیر علامه شهید مطهری:«دو بال مقراض بودند که اسلام را مقراض می‌کردند»، همینطور بود و امام هم تعبیری داشت که شوروی هم که خودش از طرحش بی خبر بود، «شوروی را هم آمریکا بازی داده است».

 شاید بتوان گفت که در طرح آنها فروپاشی شوروی یعنی کار تمام بود و سلطه جهانی تمام بود ولی آنچه که آنها به حساب در نیاورده بودند انقلاب اسلامی بود که یک زاویه معنوی و الهی دارد و همه سحر آنها را باطل کرده است و آن ابَر قدرت پر آوازه را که به هر گوشه‌ای از جهان که یک تشر می‌زد تا قبل از آنکه ناوش به آن سمت حرکت کند امور را به میلشان رقم می‌زد اما همان ابتدای کار و یا بهتر بگوییم پیش از کار امام فرمود: «ما امریکا را زیر پا می‌گذاریم»، این حرف‌ها گفتنش آسان است اما آنهایی که به خاطر می‌دهند آن زمان را، در همه جهان و مخصوصاً در ایران که خانه خلوت آنها و جزیره امن آنها بود و نوکری کارگزاران چیز ثبت شده ای بود، حرف خیلی بزرگی بود که ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم. همه امور هم دستشان بود، اینجا بود که زاویه معنوی قضیه، سحرشان را باطل کرد، آنها با همه ابزارشان هم آمدند، این هم حرف خودشان است که:«همه گزینه‌ها را روی میز داریم»، ولی با همه ابزارشان هم شکست خوردند، این جریانات اخیر اعم از آنچه انجام شده و یا آنچه که به اصطلاح خودشان، دارند آماده می‌کنند، اینها هم فسادهای آخر قضیه است که یکی پس از دیگری شکست خواهند خورد.

اما آنچه که مهم است در این قضیه جامعه ما الحمد لله در پناه امام مهدی علیه السلام، و حوزه‌های مبارکه علمیه و مجموعه علماء دین با توجه به توطئه‌های دشمن باید لحظه به لحظه‌ی روز را رصد کنند، ما از خبرنامه و بعضی چیزها که در طراحی دشمن در این بخش‌ها که نمونه‌اش را اشاره فرمودند که نشد دشمن سرمایه گذاری می‌کند، عالم به زمان بودن، زمان‌ها فرصت است، فرصت، زمان محدودی است، قبل از آن جواب نمی‌دهد، بعد از آن هم نتیجه ندارد، آن لحظه فرصت را شناختن، آن مهم است.

در بسیاری از امور، صحنه کربلا که «کل ارض کربلا» و «کل یوم عاشروا»، این درس همیشه ماندگار هست، کوفه، تا چند سال قبل از آن محل حکومت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بوده است، به هر حال تجربه‌ای که مردم کسب کرده بودند هم صداقت در مکتب اهل بیت و هم مکر و شیطنت در دستگاه‌های مقابل برای همه واضح بود، فرصتی پیش آمد که در آن فرصت، امام حسین علیه السلام به دلائلی که لازم بود تشریف فرمایی به کوفه را پذیرفتند، خیلی فرصت حساسی بود، و این کار شدنی بود، چون زمینه‌ها مساعد بود، اما امروز و فردا کردن‌ها با تردید نگاه کردن‌ها، و اما و اگرها، به دست خودشان، نه به دست دشمن، این فرصت را از دست دادند، خوب، فرصت را که از دست دادند بعد علاجش چیست؟ جریانات سلیمان صرد خزائی و توابین کوفه را عنایت دارید، یعنی به گونه‌ای که زندگی بر اینها تنگ شده بود، یک نگاه به اینکه چه فرصتی داشتند، یک نگاه به اینکه چه فرصتی را از دست دادند و چه حسرتی حاصل شده است، و بعد مواجه با چه قضایای شدند « مَا لَمْ يَكُونُوا يَحْتَسِبُونَ »[۳] چه پیش آمد؟ همه این نیروها به دست خودشان معدوم شدند،  خاصیتش چه شد؟ هیچ، به خودکشی شبیه تر بود آنچه که از توابین کوفه؛ یعنی آن شرایط گذشته و مواجهه با شرایط فعلی برایشان طوری شده بود که زندگی برایشان اصلا معنی نداشت.

 با دشمن جنگیدند اما جنگی که فقط به استقبال می‌رود تا او را بکشند مانند خود کشی، پیاده شدن و شمشیر شکستن و در مقابل سواره‌های دشمن ایستادن یعنی قتل عام. چرا؟ چون فرصت سوخت.

 خیلی درست است، آن همه تلاش‌های مختار بن ابو عبیده سقفی بله نقشی را ایفا کرد اما بعد از آن فرصت از نظر نتیجه این کجا و آن کجا؟، و ما همانطور که اشاره فرمودند امروز در بهترین فرصت هستیم، بهترین فرصت، امروز بعد از چهل و چند سال که دشمن در همه صحنه‌ها آمده است و مواجه با شکست شده است که خیلی جاها خودشان را هم به اقرار وادار کرده است که این چه رمزی است؛ همه گزینه‌ها باطل شده است، امروز پیام انقلاب در کشورهای غربی دست به دست می‌چرخد، اینکه می‌بینید دیگر دشمن کارهای جنون آمیز انجام می‌دهد، که اصلا قابل توجیه نیست، می‌خواهد با اهانت قرآن عقده‌اش را باز کند، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب:«شما خیلی حقیرترید از آنکه بخواهید در مقابل قرآن حرف بزنید تا اهانت کنید» اما جنون آمیز است چرا ؟ چون اینها با چهار هزار اتاق فکر واقعا ریز و درشت امور را کارشناسی می‌کنند و می‌دانند چه پیش می‌آید، گذر زمان منتظر تمدن اسلامی است اما مشروط به اینکه کار بشود و کار کارشناسی شود و اولیت بندی شود، به موقع عمل شود، و فرصت‌ها نسوزد.  ما امروز در بهترین شرایط هستیم، کارآمدترین عامل در هم در امروز تبلیغات به معنای صحیش چه از نظر کارشناسی، چه از نظر محتوایی، چه از نظر شیوه‌های کار و چه از نظر انواع شیوه‌های تبلیغاتی، هنر ی و… ، چرا که دشمنی که در همه گزینه‌ها شکست خورده است امروز در این قضیه متمرکز است، هشدارهای که از دیر وقت است سال‌ها قبل آقا فرموده بودند، ما عذر تقصیر داریم، از آن روزی که از تهاجم فرهنگی فرمودند، و جایی که از شبیخون فرهنگی فرمودند، و از جایی که از غارت فرهنگی  فرمودند تا مسائل اخیر که مسأله تبلیغات و تبیین را از اوجب واجبات و جزو مسائلی که اولویت دارد است اینها یعنی فرصت، یعنی برد و باخت‌ها در اینجا رقم می‌خورد.

 بنابراین شرطش این است که این قضیه به عنوان جدی ترین قضیه در نظر گرفته شود و در صحنه میدانی بتوانند در مقابل تهاجم دشمن به صورت‌های مختلف چه به صورت عینی و عملی و چه به صورت القائات عقیدتی، فکری، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پاسخ داشته باشید.

بنابراین، این تجمع مبارک، توجه به این موضوع، مخصوصاً توجه به این مقطع خاص و در دو ماه محرم و صفر و ربیع الاولی که در پیش داریم و تعطیلی تابستانی که همزمان هستیم، خیلی کارها و طرح‌ها را می‌شود به صورت موثر هم طرحش ریخته شود و هم به اجراء و عمل دربیاید، الحمد لله مردم هم آمادگی را دارند در عین حالیکه به هر حال از ندانم کاری‌ها و یا از تصمیم سازی‌های نفوذی بر مردم مشکلاتی وارد شده است اما ملاحظه می‌کنید که در همه صحنه‌های مختلف، از عفاف و حجابش را بگیرید تا ارادت به دین و ائمه هداه مهدیین و سایر مسائل ارزشی و سایر از خودگذشتگی‌های این مردم در جای جای که ملاحظه می‌کنید، چقدر ارزشمند است، این فرصت طلایی را نباید از دست داد، و همواره باید توجه داشت که اسایتد بنده بهتر از بنده توجه دارند  که حالا فرض، فرض محال که محال نیست اگر این فرصت بسوزد سرنوشت جامعه باقیمانده، همان سرنوشت خودکشی توابین کوفه می‌شود،  « مَا لَمْ يَكُونُوا يَحْتَسِبُونَ »[۴] .

بنابراین ما هم منتظر نوآوری‌های جدید و شیوه‌های نو و حضور در صحنه مخصوصاً حوزه‌های علمیه که مقام معظم رهبری به آن تصریح فرمودند، که کار اصلی آنهاست، بنده هم دعاگوی همتان هستم، ثبتکم الله بالقول الثابت فی الحیاۀ الدنیا و فی الاخره.

۰۲/۰۵/۱۴۰۲

[۱] تحف العقول، ص۳۵۶

[۲] دیدار مقام معظم رهبری با مداحان اهل بیت علیهم السلام، ۲۲/۱۰/۱۴۰۱

[۳] سوره مبارکه زمر، آيه۴۷

[۴] سوره مبارکه زمر، آيه۴۷

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *