خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در شرایط کنونی نوع شغل کارکنان سازمان آموزش فنی حرفه ای، از نوع شغل انبیاء است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در شرایط کنونی نوع شغل کارکنان سازمان آموزش فنی حرفه ای، از نوع شغل انبیاء است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه در شرایط ممکن کارکنان سازمان فنی و حرفه ای نوع شغلی که دارند از نوع شغل انبيا است، گفت: درست است در کار و وظایف با آمار و ارقام سر و کار وجود دارد اما ارزش این نوع کارها با ارقام قابل گزارش نیست.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز(۹ مردادماه) در دیدار مدیرکل و جمعی معاونین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: علت های بسیاری فراهم شده تا اسباب خدمتگزاری برای مسئولین فراهم شده است که این نعمت هم جای شکر دارد و هم نیاز است که به مردم گزارش شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه هر موجودی علمی داردو این علم محدود است، مثلا زنبورعسل میداند که چگونه موم درست کند، از شهد چگونه عسل درست کند، با وجود محدود بودن مسائل اما همه آنرا از آغاز زندگی میداند، بیان کرد: اما انسان نامحدود و همه چیز خواه است به طوری که دایره نیاز آن مشخص نیست، خلقت آن نیز به گونه ای است که می تواند میلیون ها هنر داشته باشد، در جنبه های ذهنی، خالی از ذهن آفریده شده است، سایر موجودات به صورت غریزی همه چیز را میداند اما انسان اینگونه نیست.

 

وی افزود: شاید گاهی بگویند آن موجودی که از اول همه چیز را میداند پیشرفته تر است در حالی که اینگونه نیست، این خالی بودن ذهن خود دلیل بر پیشرفته بودن انسان است، چرا که آن موجود محدود آفریده شده است، این صفحه صافی که از ابتدا در انسان وجود دارد می تواند میلیون ها مسئله را در خود جای دهد، پس انسان نا محدود آفریده شده است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در لوح ذهن آدمی انواع مسائل اعتقادی، مذهبی، علمی و هنر قرار میگیرد به طوری که می تواند مثل خدا شود و مقام خلیفه الهی بگیرد، افزود: انسان با توجه به اساتید و تجربه و معلمی که دارد از یک موجود هیچی ندان به یک موجود همه چیز دان تبدیل می شود.

 

وی ادامه داد: امیدواریم این پیچ تاریخی به تمدن اسلامی برسد و پس از آن ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) را ببینید تا قدر خود را بداند، انسانی که کسی همچون ابوعلی سینا با آن همه علم، تنها دو درصد از مغز خود را استفاده کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه یادآور شد: در شرایط ممکن کارکنان سازمان فنی و حرفه ای نوع شغلی که دارند از نوع شغل انبيا است، درسته که با آمار و ارقام سر و کار دارید اما ارزش کارتان با این ارقام قابل گزارش نیست.

 

وی افزود: کاری که انجام میدهید دادن فن و شغلی که یک فرد تا آخر عمر از آن کسب روزی میکند به شرطی که خودتان به کارتان توجه کنید.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خطاب به کارنان سازمان فنی و حرفه ای استان، گفت: اینکه کارآموزی خود را به یکسری افراد خاص متوجه نساخته اید و در زندان ها و افراد خارجی که داخل کشور هستند نیز خدمات میدهید بسیار قابل توجه است، چرا که مهم انسان است و همه این افراد انسان هستند‌.

 

 

وی افزود: در سال های دور برای اینکه فردی یک حرفه را یاد بگیرد چندین سال شاگردی میکرد و اخم افراد را تحمل میکردند اما امروز با چند ساعت دوره یک حرفه را یاد میگیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: شوق داشته باشید که به فرزندان این مملکت حرفه ای یاد میدهید، در کارهای مادی هم می توان قصد قربت داشت، شغل فردی همچون شهید صیاد شیرازی، نظامی است اما در سرنوشت یک جهان تاثیر گذار بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *