خانه / نمازجمعه / خبر / امام جمعه بیرجند تاکید کرد: امام حسین(ع) سمبل مبارزه با استکبار/ حرکت آزادیخواهان جهان در اربعین برای حاکمیت عدل

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: امام حسین(ع) سمبل مبارزه با استکبار/ حرکت آزادیخواهان جهان در اربعین برای حاکمیت عدل

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امام حسین(ع) سمبلی برای مبارزه با ظلم، استکبار و استعمار است، گفت: همه آزادیخواهان جهان در اربعین حسینی به دنبال آدرس مهدی فاطمه(عج) می‌روند تا عدل را بر جهان حاکم کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ،حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز جمعه (۶ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی در بیرجند اظهار کرد: درود بر شما که عشق خود به امام حسین(ع)، دین و انقلاب نشان دادید و امروز چه زیبا به دنیا پیام دادید.

 

وی افزود: آنچه که در تقوا توصیه می‌شود این است که از فردا در هر کاری و مسئولیتی که دارید از خود مراقبت کنید، ان شاالله همیشه حسینی بمانید و با حسینی محشور شوید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به حدیث « اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة»، گفت: ۱۲۴ هزار پیغمبر و اوصیا و ائمه اطهار (ع) همه مصباح الهدی و سفینه نجات هستند اما اینکه در کنار همه انبیا و اوصیا و پیشوایان، پیامبر(ص) بر امام حسین(ع) تاکید دارد، این گفتار غیبی است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام در ۱۴۰۰ پیش، امام حسین(ع) را به عنوان موجوی استثنایی که نه تنها در میان مردم بلکه در میان همه پیامبران و اوصیا و ائمه اطهار، معرفی می‌کند که جایگاه ویژه دارد و این کلام غیبی است و اکنون این پیام غیبی پیامبر(ص) سراسر جهان را فرا گرفته و این را در بین همه انسان‌های آزاده پیرو هر دین، مذهب و مسلکی می‌بینیم که چه می‌کنند.

 

وی ادامه داد: مسیحی ها، ارمنی ها با کشیش‌هایشان و حتی یهودی و هندوها همواره برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند که این مهم ترجمه حدیث رسول گرامی اسلام «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» است.

 

امام جمعه با بیان اینکه جایگاه مقدس امام حسین(ع) ویژه است و سمبلی برای مبارزه با ظلم، استکبار و استعمار است، تأکید کرد: وقتی استعمار پیر و انگلیس خبیث با سلطه استعماری خون ملت ها و مردم شبه قاره هند را می مکید و کسی نمی‌توانست با این قدرت استعماری مقابله کند اما ماهاتما گاندی گفت که من مردم هند را از زیر ستم استعمار غرب به سرکردگی انگلیس به پیروی از سرور آزادگان جهان حسین بن علی (ع) نجات می‌دهم و این کار را انجام داد.

 

وی بیان کرد: مردم جهان چه شرق چه غرب و آزادگان عالم منتظر اربعین حسین(ع) هستند چون از سراسر جهان و خود کشورهای غربی به کربلا می‌آیند و می‌بینید آن کشیشی و اُسقفی که از کشور غرب آمده در کربلا، صلیب را کنار می‌گذارند و خاک حسین(ع) را سجده می‌کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به تمام حرکت‌هایی که امروز شروع می‌شود و ملت ایران به برکت پیشوای امین و عادل و نایب امام زمان(عج) جلودار آن هستند، گفت: همه آزادیخواهان جهان در اربعین حسینی به دنبال آدرس مهدی فاطمه(عج) می‌روند، فرزند حسین(ع) که در پای عدالت و در مبارزه با ظلم با همه وجود ایستاده و این وراثت کریمه به دست مهدی (عج) می‌رسد و عدل را بر جهان حاکم می‌کند.
وی در پایان به مردم توصیه کرد اکنون به امام حسین(ع) نزدیک هستید از خود مراقبت کنید و فاصله نگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *