خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عکس العمل متناسب با کسانی که قانون را رعایت نمی کنند این است که تا وقتی به این حالتنند قانون هم آن‌هارا قبول نکند و به آن‌ها خدمات ندهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عکس العمل متناسب با کسانی که قانون را رعایت نمی کنند این است که تا وقتی به این حالتنند قانون هم آن‌هارا قبول نکند و به آن‌ها خدمات ندهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اهمیت و لزوم تبعیت از قانون گفت: کسانی که پا روی قانون گذارند و به اصطلاح اعراض از قانون می‌کند تا وقتی به این حالتنند قانون هم آن‌هارا قبول نکند و به آن‌ها خدمات ندهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی صبح امروز یکشنبه (۱مرداد) در افتتاحیه کارگاه آموزشی امران به معروف و ناهیان از منکر اظهار داشت: کلمه «اسلام» که معمولاً از آن تعبیر می‌شود به «الاسلام هو التسلیم»، «ان الدین عند الله الاسلام» اما از جهت لغوی و ادبی عنایت دارید که باب افعال اصلش این است که جنبه متعدی دارد و اگر اینطور معنی کنیم می‌شود؛ سالم سازی.

وی افزود: آنچه که از جمله ضروریات اسلام است و از ۱۴۰۰ سال قبل تا کنون چه در جامعه مسلمین و چه غیر مسلمین این است  که قرآن برای طایفه خاصی نازل نشده برای بشر نازل شده است و بالأخص در مقطع آخرالزمانی تقریباً همه تجربه‌هایشان را به میدان آوردند، بسیار زمان مناسبی است که ما حقایق اسلام ناب را با تجربیات بشری که داریم، کنار هم بگذاریم و ببینیم آیا آن معنای سالم سازی که می‌گوییم از آن در می‌آید یا خیر؟

امام جمعه بیرجند گفت: شما اندیشه اسلامی را بر بالاترین حد فکر نابغه‌های جهان، عرضه بدارید از فلاسفه و متکلیمن و بعد مسائل خارج از آن را با آن قیاس کنید، یعنی شما اندیشه فیلسوفی مانند ملاصدرا یا متکلمی مانند خواجه نصیر یا فقیهی مانند شیخ انصاری، این بحث تحقیقی است، این یک بحث تعارفی نیست، در مقابل این اندیشه برخواسته از اسلام هیچ اندیشه دیگری قابل مقاومت نیست.

وی ادامه داد: ما الان در دنیای امروز یا انفجار اطلاعات و با انواع به اسم مکتب‌هایی که ارائه کردند و ایست و ایزم هایی که در این باره آوردند ملاحظه می‌کنید که آن چه که مقدماتش با نتیجه همسو و سازنده برای انسان است و دقیقاً در سیر تکاملی است اسلام است و بس.

وی تاکید کرد: اینکه می‌بینید نسبت به قرآن کریم این همه بغض و دشمنی حاصل می‌شود، این‌ها دلیل دارد، در آن دوران‌هایی که استعمار تازه پا به عرصه کشورهای اسلامی می‌گذاشت، گلادستان مسیحی، قرآن کریم را روی دست گرفت و در مقابل لردهای بریتانیا خطاب کرد و گفت: «ما برای ورود به کشورهای سلامی و تصرف کشورهای اسلام آماده‌ایم اما یک مانع جلو راه ماست و آن قرآن است» باید قرآن را از میان برداشت.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با هشدار به کار استعمار گفت: استعمارگران جهان را به گونه‌ای تنظیم کردند که به ظاهر دو نیم‌کره شرقی و غربی بوجود آوردند؛ شرقی کمونیسم و غربی لیبرال واقعیت این دو یکی است که کارشناسان بزرگی مانند علامه مطهری می‌گویند: «این‌ها در مقابل همند اما مثل دو بال مقراض اسلام را مقراض می‌کنند».

وی بیان کرد: تقریباً آن‌هابرای سلطه بر کل جهان خودشان را آماده می‌کردند چون مانعی نبود این که می‌گویم با قرآن بغض دارند، آن سخن گلادستان را در نظر بگیرید در مورد قرآن که گفت: «این مانع ماست»، خداوند به عبد صالحش؛ امام امت، این فرصت را عنایت فرمود و اسلام تجدید شد، در چنین فرصتی که هیچ کس باور نمی کردهمه غافلگیر شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مساله آنقدر اهمیت داشت که به خاطر دارم اوایل انقلاب دانشجوی بسیار زرنگ و هوشیار، از کشورهای غربی به امام نامه نوشت و گفت: «این کار بزرگی که شما انجام دادید آنقدر بزرگ است که خودتان هم نمی‌دانید چه کردید» و آن این بود که وقتی شوروی سقوط کرد و متلاشی و تجزیه شد، ولی انقلاب اسلامی به وسیله این فقیه عادل شجاع شایسته در مقابل غرب قد علم کرده است به گونه‌ای که او نتوانست بعد از فروپاشی شوروی کار اصلیش را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اینجاست که تمام حمله‌هایش را به جمهوری اسلامی داشتند، به تعبیر خودشان: «تمام گزینه‌ها به جنگ جمهوری اسلامی آمدند»، همه هم شکست خوردند تا برای دنیا فرصتی حاصل شد، دنیا را از تک قطبی کدخدایی به چند قطبی رساند که آمریکا و لیبرال‌ها زمین گیر شدند، دیگر از آن‌هاساخته نیست، این کار را قرآن کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر امروز می‌بینید علیه قرآن خشم اعمال می‌شود؛ می‌سوزند چون آن‌هاتلاش زیادی کردند زحمت کشیدند و خودشان در این جهت مقرند که برای سلطه بر دنیا چه فرمولی لازم دارند تا اینجا آوردند آنچه مانع شد قرآن شد، بحث یک کشور نیست بحث نوع بشر است، امروز پیام انقلاب شما را اتفاقاً مردم کشورهای غربی درک کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اینکه هرروز مشاهد می‌کنید در فرانسه و آمریکا و آلمان و انگلیس چه می گذرد! این پیامی است که رهبر انقلاب به صورت مکتوب به جوانان غربی نامه نوشته است، آن‌هابه ثمر نشسته است، پیام انقلاب به آن‌هارسیده است.

وی تاکید کرد: گذر زمان در آینده تمدن اسلامی را ترسیم می‌کند، اینجاست که شما عزیزان در غربت اسلام با همه مشکلات در جهاد تببین، در امر به معروف و نهی از منکر، در روشنگری و در احیای فرهنگ الهی و انسانی، شماان شاء الله مصادیق آن‌هایی هستید که در روایات دارد که کسانی که انجام وظیفه قبل از ظهور انجام دهند، ارزششان و مقامشان بالاتر از کسانی است که بعد از ظهور جایگاه‌ی داشته باشند چون با سختی این کار را می‌کنید.

وی ابراز داشت: که ما به سوی تمدن اسلامی حرکت می‌کنیم ولی آنچه که مهم است آموزش و شیوه‌های درست و بیش از همه در چهارچوب‌های قانونی و فرهنگی و اخلاقی و دلسوزی و اینکه پیش از هر چیز به مخاطب تفهیم شود که ما دوستت هستیم، دشمنت آن‌هایی هستند که تو را از راه بیرون می‌کنند.

وی تصریح کرد: حتماً باید یک کار انجام شود آن تجزیه است، یعنی افرادی که نوکر بیگانه اند و کارشان صحنه سازی است و کارشان شارلاتان بازی و تبلیغات سوء و گزارش به غرب است از بسیاری که کم تجربه یا نادان هستند و بدون اینکه بدانند که پشت این صحنه چه کسی هست و دشمن و دوست را از هم تشخیص بدهند تقلید از آن‌هامی‌کنند، شیوه برخوردها به طوری باشد که هرچه هم طول بکشد، انسان‌های نادان و غفلت زده جدا شوند از عوامل استعمار و این طبعاً با شیوه‌های دلسوزی و تحمل و صبر، این کار شدنی است.

وی در ادامه افزود: است در هر کشور و هر جامعه‌ای، همانطور که جهان و عالم حشرات قانون دارد و هر شهروند میلیون‌ها امتیاز قانونی دارد بداند یا نداند فهمد یا نفهمد که در هر لحظه می‌تواند از آن بهره مند شود، حال کسی که از همه زوایای قانون بهره برداری می‌کند بعد می‌گوید: «من قانون را قبول ندارم»، اولاً در هیچ کشوری به هیچ فردی چنین اجازه‌ای نمی‌دهند، این‌ها بزرگواری های جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: علاجش این است که یک مصوبه این باشد یک لایحه و طرح این باشد این است که کسانی که پا روی قانون می کننند و به اصطلاح اعراض از قانون می‌کند تا وقتی به این حالتنند قانون هم آن‌هارا قبول نکند و به آن‌ها خدمات ندهد یعنی درست عکس العمل متناسب با کار خودش، این مظلوم نمایی هم ندارد، صحنه سازی هم ندارد، همه آن‌هارا هم ۲۴ ساعته جمع می‌کنند و این جایگاه امر به معروف در جهت سالم سازی است که در دین وجود دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *