خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دعای شریف ندبه بهترین نقشه راه برای پیدا کردن مهمترین مسئله دین است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دعای شریف ندبه بهترین نقشه راه برای پیدا کردن مهمترین مسئله دین است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مساله غدیر، مطابق با فطرت انسان است، گفت: دعای شریف ندبه نقشه راه است که انتخاب بر اساس صلاحیت ها را مستند به آیات قرآن، روایت و احادیث آورده است.

 

به گزارش روابط عمومی‌دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز سه شنبه (۲۷ تیرماه) در جلسه تجلیل از فعالان جشن بزرگ غدیر در خراسان جنوبی، گفت: مساله غدیر، مطابق با فطرت انسان است، مساله غدیر، مطابق با عقل است، مساله غدیر مطابق با علم است، مساله غدیر برخواسته از از آیات قرآن است، مساله غدیر عینا سنت بارز رسول الله و همه انبیاء سلف است.

 

وی ادامه داد: مساله رهبری جامعه بشری، بحث یک شهر وکشور نیست، مدیریت جامعه بشری را در دست کسی می خواهید بسپرید، می گوید:«هر کس آمد از هر طریقی، کودتا باشد، تحریف باشد، دروغ باشد، حمله نظامی باشد یا …» آیا این را عقل و فطرت و علم و قرآن می پذیرد، آیا این را پیامبر و پیامبران می پذیرند؟

 

امام جمعه بیرجند در ادامه ابراز داشت: دعای شریف ندبه نقشه راه است، همه آن هم مستند به اصول عقلی یا متن قرآن و یا متن حدیث، محکم است، چقدر زیبا این نقشه راه را براساس «اصطفاء»،یعنی انتخاب بر اساس صلاحیت ها حرف گفته است.

 

وی افزود: امامت یعنی حفظ نبوت و رسالت، امامت یعنی تتمیم و تکمیل برنامه نبوت و رسالت،به طور کلی معنای آن این است، پیغمبران که آمدند این همه تلاش کنند، این همه خون دهند و  این همه مشکلات را تحمل کنند برای اینکه پست رهبری نوع انسان را از مبدا تا معاد را به عهده بگیرند و بشر به جایگاه اصلی اش برسد که شبیه خدا شود.

 

وی تصریح کرد: اگر بنا باشد که این همه زحمات پیغمبر باشد و بعد به فرزندان مروان حکم بگویند شما براساس عقل و علم و عدل دنیا را هدایت کنید و جانشین پیامبر شوید، یا فلان پادشاه، معنایش جز ضایع شدن همه زحمات پیغمبر و پیغمبران نیست، بدون علم نمی شود علم آموخت؛ مگر آن کسی که ظالم است می تواند عدل آموخت؟ این کارها شدنی نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: دشمن شهادت می دهد به حقانیت این امر، همین چندی قبل استاد دانشگاه صهیونیسم، سخنرانی کرد وخود یهودیان را غافلگیر کرد، مضمون حرفش این بود خطاب به یهودی ها گفت:«ما به عنوان یهودی یک قوم هستیم برای دنیا حرفی برای گفتن نداریم، انصافش این است می دانید چه کسانی برای دنیا حرف برای گفتن دارد اسلام است»، جالب اینجاست که  استدلال کرد به این دلیل که برنامه اسلام بر اساس اصطفاء هست؛ یعنی شایسته گزینی در اداره نوع بشر برای همیشه، این جز برای پیغمبران و اوصیاء آنها نیست، هرکس بگوید دروغ می گوید.

 

امام جمعه بیرجند  بیان داشت: به اسم دین، کدام انسان عاقل باور می کند که خداوند دینی را بدهد که یک جاهل بیاید مردم را به علم دعوت کند، یک ظالم بیاید مردمک را رهنمود به عدل کند، یک طغیانگر بیاید و مردم را دعوت به ایمان کند، و لذاست که امامت مبتنی بر ۴ اصل است.

 

وی افزود: اصل اول اینکه امام را باید خدا تعیین کند، مستقیم یا غیر مستقیم همانطور که رسول را باید خداوند تعیین کند، دومش این است که او باید به تمام امور دین خدا آگاه باشد، انسان جاهل و نادان که از دین چیزی یاد ندارد، هرگز نمی تواند جانشین پیغمبر باشد چرا که او حجت نیست.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه گفت: مساله دیگر اینکه امام و پیشوا که جانشین پیغمبر واز آن سنخ است باید معصوم باشد هم از جهل  و هم از گناه باید بریء باشد چراکه عینا همینطور است که اگر انسان معصیت کار فاسد در دین جایگاه داشته باشد، ظالم در دین جایگاه داشته باشد، مردم هم ظلم می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: مسئله آخر، خدا برای اولیاء خودش؛ پیغمبران و جانشینان معصوم آنها معجزه و کرامت قرار داده است یعنی از نوع کار خدایی، چون سمتش، سمت خدایی است، سمتش احیاء دین خداوند است لذا باید کارش از نوع کار خدایی نشانی داشته باشد وآن معجزات انبیاء و کرامات خداوند است.

 

وی افزود: این چهار اصل است، که اگر اینها رعایت شود دین معنی می دهد، اگر رعایت نشود، مانند سایر جاها که کلک در می آورند و بعد سر مردم کلاه می گذارند، این هم نوعی کلاه گذاری است،قاعده دارد، حساب دارد، تکرار می کنم بهترین نقشه راهش هم دعای ندبه است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه « إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ »، گفت: غدیر یعنی حافظ همه شئون انسانی انسان ها، مساله این است یعنی مهم ترین مساله هست  اگر این انجام نشود اصل پیغمبری انجام نشده است، چون پیغمبر آمده قدرت را از دست ستمگران و جهال و از دست ظلمه بگیرد و به دست علم، عدل و عقل و وحی قرار دهد، اگر این مساله به مردم نرسد یا مردم نپذیرند، معنایش این است که اصل پیغمبری از بین رفته است، پیغمبر معنا ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *