خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: توجه به مسائل فرهنگی در فعالیت های سازمان بهزیستی ضروری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: توجه به مسائل فرهنگی در فعالیت های سازمان بهزیستی ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه کار های فرهنگی تربیت انسان حتی از ساختن مسجدالحرام نیز بالاتر است، گفت: این عالم به گونه ای است که هر اقدامی تابع سبب است، لذا شما سبب را فراهم کنید، مسبب صورت خواهد گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی‌دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز (۲۴ تیر) در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان بهزیستی استان، اظهار کرد: کارکنان بهزیستی به دلیل داشتن همچین شغلی باید شاکر خدا باشند چرا که این شغل ریشه در فطرت انسان دارد.

 

وی ادامه داد: خداوند در وجود انسان رحم و رحمت آفریده که از صفات خود خدا است که به صورت فطری به انسان عنایت شده است، یک آدم خیلی معمولی هنگامی که با انسان ضعیفی که گرفتاری دارد برخورد می کند بلافاصله به قلب او رحمت سرازیر می شود و هنگامی که به او کمک می کند، لذت می برد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: در نزد خداوند کمک به سایر موجودات بسیار ارزش دارد تا چه برسد به انسانی کمک کند که حرمتش از کعبه بالا تر است، خداوند این مسئله رحمت که صفات خدا است را به کارکنان بهزیستی داده و این بسیار مهم است، مسئولیت های این سازمان متعدد و هر کدام حایز اهمیت است، مسئله سرنوشت آینده کشور ما همچون جمعیت نیز شریک هستید که نیاز است تلاش شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اهمیت مسئله جوانی جمعیت، گفت: اگر کشور در موضوع جمعیت ضعف پیدا کند دچار تو سری خور می شود چرا که جامعه پیر می شود و از رشد و بالندگی و مقاومت باز می ماند و انرژی جوانان نیز صرف این پیران خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کودکانی که تحت عنوان کودک بی سرپرست یا بد سرپرست مدیریت می شود نیز فقط به بزرگ کردن منتهی نمی شود بلکه ادب و تربیت انسانی آن هم مهم است، باید توجه داشت که این انسانی که در حال تربیت است، انسان خودی است یا بیگانه، لذا این شغل علاوه بر درآمد می توان با قصد قربت فعالیت کنید تا موجب رشد شما نیز شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: مجموعه کارهایی که در سازمان بهزیستی صورت می گیرد می تواند حتی جهاد در راه خدا باشد، اگر بتواند در مجموعه تحت امر خود فردی همچون حاج قاسم سلیمانی تربیت کنید، باقیات صالحات است.

 

وی افزود: کار های فرهنگی تربیت انسان حتی از ساختن مسجدالحرام نیز بالاتر است، این عالم به گونه ای است که هر اقدامی تابع سبب است، لذا شما سبب را فراهم کنید، مسبب صورت خواهد گرفت، از آن سو اگر کسی در این شغل پستی گرفت و کار بایسته را انجام نداد باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان خاطر نشان کرد: راه و کار آخرت در همین درست انجام دادن این پست های مهم است، کارهای خیر و شر حتی به اندازه ذره ای فراموش نمی شود و باید پاسخگوی اعمال خود بود، انسان مسئول آفریده شده دلیلش هم این است که عقل دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *