خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هدف دشمن از بین فرهنگ و هویت کشور است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هدف دشمن از بین فرهنگ و هویت کشور است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تمام همت استعمار این است که ما را از فرهنگمان که همان حقیقت و هویت ما است، جدا کند، گفت: باید تلاش کنیم که از حقیقت خودمان جدا نشویم.

 

به گزارش روابط عمومی‌دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی امروز یکشنبه (۱۸ تیرماه) در دیدار مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه شرق کشور اظهار داشت: تمام همت استعمار این است که ما را از فرهنگمان یعنی حقیقت و هویتمان جدا کند بعد که جامعه بی هویت شدیم هر بلایی سرمان در می آورد، اما ما باید تلاش کنیم که از حقیقت خودمان جدا نشویم، و به اصل خویش باز گردیم،  آنچه از آثار علمی و فرهنگیمان مانده است، مانند قطره ای از دریاست اما این قطره را برای نسل آینده حفظ کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت کار سازمان اسناد افزود: کار این سازمان بسیار دارای ارزش است، چه در مساله کتاب و چه در مساله اسناد، به طورکلی ارزش بودن ما به انسان بودن و انسان بودن ما به فرهنگ ما است که بتوانیم آن را حفظ کنیم، ما فرهنگ جامعه اسلامی خودمان را در طول این ۱۴۰۰ سال از آثار آنها می شناسیم.

 

وی ادامه داد: البته این آثار اکثرش به غارت رفته است، دشمنان داخلی و خارجیِ حقیقت دین، آفتی بودند برای فرهنگ مکتوب ما، که در میان آفت ها بدترینش دوره سلطه انگلیس و دست نشانده ای مانند رضاخان بی سواد معتاد پلید بوده است.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه ابراز داشت:  اینها غیر از کتب و اسنادی  است که به صورت کاروانی از طریق بلوچستان و پاکستان فعلی که هندوستان بوده دزدیدند و بردند، لذا اینکه می بینید بسیاری از منابع کتاب ما در هندوستان است، دلیلش همین است که وقتی این دزدی متوقف شد بسیاری از این ها در هند ماند.

 

وی در ادامه عنوان داشت:  آنچه که بردند یک بخشی بود اما بدتر این بود که در افکار عمومی اثر سوئی گذاشتند و گفتند:«این کتب دیگر به درد نمی خورد»، لذا در آن موقع  که پاکت نبود در بقالی ها و خوار و بار فروشی ها از کتابهایی که  طوری نیست که بتوانیم بگوییم چه ارزشی داشته است چون هر عددی بیاورید کم می آورید، آنها را ورق ورق می کردند و در آن کالا می پیچد و می بردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اقدامات آیت الله مرعشی افزود: شما ببینید بازار آن زمان از جهت کتاب چقدر آشفته بوده است، که یک طلبه از اضافه خرجش در نماز استیجاری که می خواند، بتواند کتابخانه ای تشکیل دهد، که امروز جزو مفاخر ایران است، اما آنهایی که حکومت و پول ها و امکانات دستشان بوده، آنها چه کردند و چه خوردند و چه بردند و چه از بین بردند؟

 

وی اظهار داشت:  این کارها را هم استعمار هدفمند انجام می داده است، گذر زمان این حقایق را روشن می کند، ما الان تحت بمباران تبلیغاتی هستم، متوجه نیستیم که چه می گذرد، نسل آینده بعد از این آرامش متوجه خواهد شد، کما اینکه الان شما دوران دزدی های پهلوی ها و اثر گذاری های انگلیسی ها و… را الان بهتر از آن زمانی که آنها بودند چون گرد و غبارها فرو می نشیند و هوا صاف می شود و انسان بهتر می فهمد.

 

ایشان تصریح کرد: تمام همت استعمار این است که ما را از فرهنگمان یعنی حقیقت و هویتمان جدا کند بعد که جامعه بی هویت شدیم هر بلایی سرمان در می آورد، اما ما باید تلاش کنیم که از حقیقت خودمان جدا نشویم، بازگشت به اصل خویش کنیم، ما باید به سمت تمدن اسلامی برویم که انسانیت است نه تمدن وحشی که کارش آدم کشی و ویرانی و گرسنگی و فساد و تباهی است ما باید به اصل خودمان برگردیم.

 

امام جمعه بیرجند اظهار کرد:  کار شما نقش و ارزش زیادی دارد، این ارزشها را در یک قالب های  مطلوبی به نسل جوان، دانشجو، خانواده ها منتقل کنید،حال می خواهد از طریق رسانه ملی باشد، یا طرح دیگری دارید، که به هویت خودشان عشق پیدا کنند، تمام سعادت اینجاست همانطور که تمام بدبختی و رزالت در پیروی از بیگانه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان گفت:  برای کارتان بسیار ارزش قائل شوید، ما هم موظفیم که مردم را در این جهت تشویق کنیم که اگر آثار و اسنادی دارند به اسم خودشان حفظ شود، و اینها برای نسل آینده جزو سرمایه های بسیار عظیمی است که گفتم بردند آنچه مانده است مانند قطره ای از دریاست اما این قطره را حفظ کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *