خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به تبیین گران: کار مقدس شما مقدمه سازی دانش پژوهی و دانش بنیانی برای تمدن اسلامی و نجات نوع بشر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به تبیین گران: کار مقدس شما مقدمه سازی دانش پژوهی و دانش بنیانی برای تمدن اسلامی و نجات نوع بشر است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی خطاب به تبیین گران گفت: بالاترین خدمت و ارزش، هدایت بشر است و کار مقدس شما مقدمه سازیِ دانش پژوهی و دانش بنیانی برای تمدن اسلامی و نجات نوع بشر در سطح جهان است که هیچ کار و هیچ خدمتی بالاتر از این نیست .

به گزارش روابط عمومی‌ دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدعلیرضا عبادی امروز (دوشنبه ۱۲ تیرماه)، در همایش آموزشی محتوایی تبیین گران ۳ ویژه ایام تبلیغی غدیر و محرم ضمن عرض تبریک دهه مبارک امامت و ولایت و میلاد مقدس حضرت ابی الحسن امام هادی سلام الله علیه اظهار داشت: بسیاری ار دلبستگی ها در هنگام آزمایش مشخص می شود و باید مراقب باشیم که چه چیزهایی باعث جذب ما می شود،  لذا روی سمبل ها بیش از همه حساب کنید؛ از بزرگان اهل سنت داریم که می گویند که ما فرزندان خود را به حب علی بن ابی طالب علیه السلام آزمایش می کنیم و اگر جاذبه داشتند به آینده آنان امیدوار می شود و این موضوع پایگاه اصلی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: سه مرحله از پایگاه وجود دارد که بعدها تبیین برای استقرار در این پایگاه است، یکی اصل انسانیت است، «فطرت الله التی فطر الناس علیها»، که آن درک حسن و قبح «انا هدیناه السبیل اما شاکرا واما کفورا» و بعد سنخیت داشتن با حسن واقعی است و مرحله بعدی که مربوط به انسانیت انسان است که اگر در چهارچوب انسانیتِ انسان، پایگاه را محکم کنیم بعد می‌توانیم روی این ساخت درست، سازندگی کنیم و بعد از آن  اسلامیت است که آموزش‌های وحیانی است و خالق انسان و آن کسی که دین را تشریع را فرموده هردو یکی است.

امام جمعه بیرجند بخش سوم را منافع بزرگ جامعه و ملی دانست و گفت: در صحنه‌های اجرایی و سیاسی و… که باید این‌ها طوری تنظیم شود که درست با زیرساخت‌های دین و فطرت بسازد و اگر نسازد قابل قبول نیست و بیشتر آنچه که معمولاً در اَلسنه و شرایط اجتماعی مطرح است این مسأله است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به حیله ها و تحریف هایی که استعمارگران در طول تاریخ انجام داده اند افزود: آنها با حیله‌ها و مکرها وتحریف هایی که انجام می دهند جای شهید را جلاد می‌گیرد و شهید را جای جلاد محکوم می کنند، لذا انجام وظیفه تبیین در مقابل جادوگری های استعمارگران که با فریب و دروغ و سرگرمی و تحریف،  افکار عمومی را منحرف می‌کنند، بنابراین بسیار مهم است که دست استعمارگران از سر نوع بشر کوتاه شود.

وی اظهار داشت: دشمنان همواره از جهت تبلیغاتی بدترین جنایات را با عناوینی مانند بشردوستانه به جامعه القاء می کنند از جمله در شهر هیروشیما انسان و زن و کودک و حیوان و درخت را با سلاح های هسته ای خاکستر می‌کنند و این نوع جنایت را  انسان دوستانه عنوان می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در باب اهمیت غدیر عنوان کرد: غدیر یک روز و تاریخ نیست، بلکه غدیر جریان همه انبیاء و اجرای عدالت و وصول نوع انسان به قسط وسهمیه عادلانه است.

وی تأکید کرد: در تمدن اسلامی، انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، و این منحصر به ایران نیست، بلکه مهم نجات نوع بشر است که باید کاملاً زوایای این قضایا، با تبیین حقایق و با مستندات بسیار روشنی که دارد به جامعه بشری مخصوصاً نسل های نو و آینده به کیفیتی هنرمندانه حقایق روشن شود و این بزرگ‌ترین کاری است که در دنیا می توان انجام داد و برای فردای جامعه بشری راه نجاتی پیدا کنیم.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: ما باید قبل از ورود به تمدن اسلامی، رده‌ها و رگه‌های انحرافی که در همین کشور هستند را از خواب گران غفلت بیدار کنیم تا چه زمانی می‌خواهند از انگلیس و آمریکای ننگین پیروی کنند بلکه باید برگردند و به ملت بپیوندند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در پایان خطاب به تبیین گران گفت: بالاترین خدمت و ارزش، هدایت بشر است و کار مقدس شما مقدمه سازیِ دانش پژوهی و دانش بنیانی برای تمدن اسلامی و نجات نوع بشر در سطح جهان است که هیچ کار و هیچ خدمتی بالاتر از این نیست و اگر یک انسان به وسیله شما هدایت شود بهتر است از همه آنچه که آفتاب بر آن می‌تابد و البته یک انسان یک انسان، به نسابی می‌رسد که در آن نساب جهان متحول می شود و هم اکنون کاملاً مطلع الفجرش روشن و قابل رؤیت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *