خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوزه های علمیه ستون دین و اسلام است/ همواره دشمن سعی در به زمین زدن حوزه های علمیه دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوزه های علمیه ستون دین و اسلام است/ همواره دشمن سعی در به زمین زدن حوزه های علمیه دارد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به تلاش های دشمن برای حذف حوزه های علمیه ، گفت: خداوند به حوزه علمیه برکت داد و امروز از کشور های مختلف برای تحصیل به قم می آیند و همه جهان نگاه به قم دارند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز (۶ تیر) در دیدار با معاون امور مدارس و آموزش حوزه علمیه قم، گفت: حوزه های علمیه از برکات وجود امام محد باقر(علیه السلام) است از ستون دین و اسلام است، بقیه همه مصرف کننده هستند و این حوزه است که تولید کننده است.

وی ادامه داد: در دوران هایی که ما همه خواب بودیم دشمن طرح و برنامه داشته و همواره بدترین آسیب ها را رسانده است به طوری که یک انسان شراب خوار بی سواد را انگلیس شاه ایران می کند در طی ۲۰ سال در حوزه های علمیه مثل رشته ای بود که به مو وصل شد، بعد آن هم صدام همین کار را کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: با همه این مسائل که ضعیف شد اما خداوند برکت داد و در ایران و عراق از کشور های مختلف برای تحصیل به قم می آیند و همه جهان نگاه به قم دارند، با همه این مسائل خداوند به حوزه های علمیه برکت داد و امروز شاهد شکوه روحانیت هستیم.

وی افزود:  فتنه ها ظاهر آن آزار دهنده است اما باطنش لوازمی دارد که آن لوازم امیدوار کننده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یاد آور شد: از وضع موجود در بهره برداری باید بیشتر استفاده شود، همه متصدیان امر زحمت می کشند، حدود سال پیش در قم جلسه ای با حضور مراجع بزرگوار به صورت ارتباط تصویری بود که استان ها هم بهره مند شدند که از جهت بهره برداری باید از کسانی که با توجه به بالا رفتن سن امکان ارتقا و رشد علمی آنها امکان ندارد لذا باید طرحی داشت که آن ها به شهر و مساجد و روستا های خود و یا حوزه های علمیه استان ها جذب شود.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد:  یکی از مشوق هایی که برای نسل آینده می تواند باشد این است که از وجود همین افراد استفاده حداکثری می شود پس از ما هم در آینده بهره برداری حداکثری می شود، منبری های مستقل نیز در طول تاریخ هم بوده که وجود این افراد برکات بوده است، الان هم هستند که با این همه نیاز جامعه که تبلیغات بسیار ضروری است باید ساماندهی شود به خصوص الان که در آستانه محرم و صفر هستیم از الان برای آنها استفاده کرد.

وی افزود: اینکه مراجعات تحت عنوان انگیزه های دیگر به حوزه های علمیه کم می شود دل ناراحت نشوید چرا که به این شکل انگیزه های ورودی خالص تر می شود و انگیزه های مادی از بین می رود، اینکه گاهی به ائمه و پیامبر(ص) اهانت می کنند خیال می کنند می تواند مبارزه کنند اما همین چندی قبل در رسانه ها اعلام کردند در نوزادان آلمان بالاترین نام، نام “محمد” است، حرف بسیاری از ملت های اروپایی از جمله جلیقه زرد های فرانسه، حرف انقلاب اسلامی که همان عدالت طلبی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد:  اینکه از سراسر جهان در روز اربعین مردم به کربلا می روند و اسقف و کشیش مسیحی صلیب خود را کنار می گذارند و در برابر امام حسین(ع) سجده می کنند این آدرس حضرت مهدی(عج) است.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در زمان های مختلف در حوزه ها کمیت ها را پایین آورند اما کیفیت بالا رفته است، امروز حوزه علمیه در رشته های مختلف در حال فعالیت است که باز هم باید با توجه به نیاز جامعه ریز شود و توسعه پیدا کند، آنچه که خواسته واقعی نهاد باطنی هر انسان است به واسطه حوزه های علمیه با علم دین اشباع کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *