خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شیوه‌های یکنواخت در تبلیغات پاسخ نمی‌دهد/ لزوم اجرای طرح‌های نو

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شیوه‌های یکنواخت در تبلیغات پاسخ نمی‌دهد/ لزوم اجرای طرح‌های نو

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی با بیان اینکه شیوه‌های یکنواخت در این همه پیچ و خم‌های تبلیغاتی پاسخگو نیست و باید طرح نو درانداخت، گفت: هرچه ارزش تبلیغات بیشتر است خطر ترک فعل آن از نظر گناه کبیره بدتر است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه (۳۱ خرداد) در همایش خادمان نهضت اسلامی اظهار کرد: زندگی فرصتی است و افراد به دلیل تفاوت‌های خاصی که دارند فرصت‌های متفاوتی هم دارند یکی از این فرصت‌ها تبلیغ و تبیین است.

وی با بیان اینکه ارزش هر تبلیغ مساوی است با محصول نتیجه‌ای که از آن حاصل می‌شود، افزود: اگر تبلیغ از نوع رسالات الله باشد نوع ارزش آن در محاسبات مادی و گزارش های اعداد و ارقام نمی‌گنجد و محصولات آن هم به نحوی خاصی تعریف می‌شود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تبلیغات در باب مقایسه با وظایف نیروهای مسلح است، تصریح کرد: وظیفه‌ای هم که برای اهل ایمان و تعهد به وجود می‌آید از نوع وظایف کارهای اداری نیست در عین حالی که آن هم وظیفه را سنگین‌تر می‌کند اما یک کار انسانی و الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: دنیا در محاصره تبلیغات است و کسانی که کارشان بر باطل و اساس آنان بر تحریف حقایق است از هر ابزاری همچون دروغ، ایجاد اختلاف و کشتن افراد و ترور برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن از هر طریقی وارد می‌شود در حالی که جبهه حق محدودیت‌هایی دارد و باید حق را از طریق حق پیگیری کند، تصریح کرد: پس از این طریق دست دشمن جلو است چون محدودیت ندارد اما کسی که حق و صدق می‌گوید و ظاهر و باطن او خیرخواهی برای نوع بشر است از این سوی برایش جبران می‌شود و دست شما جلو است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در این راه با همه تلاش‌هایی که می‌شود اما به نسبت آنچه که باید در حقیقت امر و چه در مقایسه با دشمن باید اقرار کنیم که تبلیغات بسیار عقب هستیم و آثارش هم این است که دشمنان انسان و اسلام و حق در تبلیغاتش مهندسی انجام می‌دهد که نمره بالایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دشمن با تبلیغات مهندسی شده خود خانه‌های ما را ناامن می‌کند و ما عاجز هستیم که امنیت خانه‌های خود را حفظ کنیم، افزود: اما همواره تاییدات الهی حق را کمک می‌کند و در همین ۴۰ سال معاصر تجربه‌های عجیب و عظیمی داریم که هر وقتی در شرایط استثنایی قرار گرفتیم دست خدا امور را هدایت کرده است.

وی با بیان اینکه اما مسلم باید طرح نو درانداخت و شیوه‌های یکنواخت در تبلیغات پاسخ نمی‌دهد، ادامه داد: در داخل مردم ما الحمدالله انگیزه دارند و پایمردی می‌کنند و هم مردم جهان در پیام ۴۰ ساله انقلاب ما تغییر حالت دادند یعنی پیکره مردم در کشورهای لیبرال غرب نه تنها از دولت‌ها جدا شدند بلکه از آنها بدشان می‌آید و اینها برگ برنده شماست.

امام جمعه بیرجند گفت: اینکه ما می‌گوییم تشکیلات تبلیغاتی و نظامی هر دو یک نوع و مشترک هستند یعنی اگر تبلیغات در جامعه با توجه به طرح‌های سیاسی و نظامی و تبلیغاتی که در دنیا است کم بیاورد در آنجا دشمن (مسائل نظامی) آب و خاک را متصرف می‌شود که بعد بر اندیشه‌ها تسلط پیدا کند اما در مسئله تبلیغات همان ابتدا اندیشه را تصرف می‌کند.

وی ادامه داد: اگر در حد نصابی دشمن غلبه نظامی یا تبلیغاتی پیدا کند معنی آن این است که یک مرتبه به اسم کودتا و جنبش یا هر اسمی تسلط پیدا می‌کند  و آن وقت دیگر جان، مال و ناموس و حیثیت همه به باد رفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به تلاش دشمن برای اندلسی كردن ایران، عنوان کرد: در مسئله تبلیغات مانند مسائل نظامی که پیشرفت کردیم باید مطابق با شرایط روز پیش‌ برویم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما از جهت تبلیغاتی به نحو مساعدی راه را طی نکردیم یعنی دشمن به سادگی سر یک دروغ با وجود این همه جنایات به اسم مهسا امینی هنوز در تلاش است.

وی با تأکید بر اینکه شیوه‌های یکنواخت در این همه پیچ و خم‌های تبلیغاتی پاسخگو نیست، افزود: بنابراین باید اعتراف کنیم طرح‌های موجود کافی و اغناکننده نیست در حالی که از نظر غنای مکتب و استدلال جلو هستیم اما در کاربرد آن عقب هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: هرچه ارزش تبلیغات بیشتر است خطر ترک فعل آن از نظر گناه کبیره بدتر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *