خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زخم کهنه ۱۵ خرداد جزئی از وحشی‌گری اروپایی‌هاست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زخم کهنه ۱۵ خرداد جزئی از وحشی‌گری اروپایی‌هاست

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: زخم کهنه قیام خونین ۱۵ خرداد جزئی از جریان کلی وحشی‌گری اروپایی‌ها و محصول سیاست حاکم بر جهان بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شامگاه یکشنبه (۱۴ خرداد) در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد که در حوزه علمیه خواهران شهر خوسف برگزار شد، با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در نجات انسان در کره زمین، اظهار کرد: اروپا نه به عنوان یک منطقه جغرافیایی بلکه به لحاظ سیاسی آنچه که حاکم بر این سرزمین بوده یک وحشی‌گری است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اروپا به عنوان وحشی‌ترین انسان روی کره زمین سابقه‌اش اینطور نشان می‌دهد و اعتراف خودشان و صحنه میدانی نیز همین را می‌گوید، افزود: زخم کهنه قیام خونین ۱۵ خرداد هم یک جزئی از جریان کلی وحشی‌گری اروپایی‌ها و محصول سیاست حاکم بر جهان بود.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: در دوران معاصر ما نیز کار اروپایی‌ها زورگویی، آدم‌کشی و ویرانی و شکنجه انسانهاست و همه این اقدامات وحشی‌گرانه آنان به صورت عیان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: آنچه ما امروز به‌عنوان ایالات‌متحده امریکا مطرح می‌کنیم، آمریکا نیست، بلکه اروپایی ها هستند که به دورغ گفته‌اند کریستف کلمب آن قاره را کشف کرد اما این واقعیت ندارد چون قاره آمریکا دارای تمدنی بود و حدود ۱۰۰ میلیون نفر در آن قاره نیز زندگی می کردند که با ورود این اروپایی ها به آن، نزدیک به ۸۰ میلیون نفر را کشتند و بر سر قبر آنها ایالات متحده را ساختند و همین خواب را برای کشورهای اسلامی و آسیا دیدند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۴۰۰ سال قبل که اروپایی‌ها به عنوان تصرف جهان و جریان استعمارگر به وحشی‌گری خود ادامه دادند، افزود: مدارک گویاست که از وقتی ایالات متحده امریکا تشکیل شد غیر از ۱۶ سال بقیه عمرش همواره به وحشی‌ترین نوع می‌جنگیده است.

 

وی به ماجرای یتیم‌خانه ایران و کشتن حدود ۹ میلیون از جمعیت ایران بر اثر نفوذ بیگانه و ایجاد قحطی و بیماری اشاره کرد و گفت: این ماجرا به خوبی نشان داد که استعمار انگلیس در دوران جنگ جهانی چگونه جان چند میلیون ایرانی را با قحطی و گرسنگی گرفت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به جنایات و استبداد رضاخان پهلوی با کمک استعمار خارجی، بیان کرد: جنگ جهانی اول و دوم را هم اروپایی‌ها به راه انداختند و ۷۵ سال است که کشور فلسطین را اشغال و مردم را می‌کشند همه اینها کار اروپایی‌های وحشی است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی بر علیه ایران توسط صدام هم کار اروپایی‌ها بود، تصریح کرد: این وحشی‌ها در یمن، سوریه، عراق و .. چه می‌کنند؛ برای هیچ انسانی هیچ حقی قائل نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ هزار از مردم ایران را ترور و به شهادت رساندند، گفت:  امام خمینی(ره) و ملت ایران آن روز که استعمارگران وحشی همه را می‌ترساندند از دشمن نهراسیدند و تهدیدهای جهانخواران و استعمارگران آنان را متزلزل نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دشمن امروز در شرایط سختی قرار گرفته اما پنهان می‌کنند، تصریح کرد: در همین زمستانه گذشته ۶۸ هزار نفر از شهروندان اروپایی از سرما و گرسنگی مردند امروز امریکا و فرانسه، انگلیس و آلمان… به روغن سوزی افتاده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن در همه گزینه‌های خود شکست خورده است، افزود: امروز ایران به عنوان قدرت مستقل در جهان مطرح است و با صبر، ایمان و مقاومت ملت ایران امروز جهان در حال تحول است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما اسلام است نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیشتر، عنوان کرد: امروز مردم جهان حرف شما را می‌زنند و پیام و نامه از رهبر معظم انقلاب گرفتند و حرف برای گفتن دارند و می‌گویند این چه سیستم حکومتی و لیبرالی در غرب است که یک درصد جمعیت ۹۹ درصد ثروت را دارند و ۹۹ درصد جمعیت از یک درصد ثروت برخوردار است بنابراین هسته های مقامت در جای جای کره زمین در حال شکل‌گیری است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز الحمدالله سیاست صحیح جذب قدرت در مسیر اهداف انقلاب به کار گرفته می‌شود و ارتباط با کشورهای همسایه و مسلمان و نیروهای هماهنگ در هر قالبی و نطقه ای از جهان در حال برقرار است.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: امروز در مقابل این ریشه‌ای که شجره طیبه انقلاب قرار گرفته دیگر امریکا در حال وحشت است و باید کشورهای اروپایی فکر دیگری کنند؛ هر چه بیشتر این وقایع بررسی شود متوجه خواهیم شد که امام خمینی(ره) چه کرده است و بعدها بیشتر مشخص خواهد شد با قیام ۱۵ خردا چه حرکت آغاز شد.

 

وی افزود: نسل امروز با همه دروغ‌ها و تحریف‌ها که از ناحیه دشمن انجام می‌شود اما نسل در نسل در ایران و منطقه و جای جای جهان مقاومت در راه این هدف بزرگ را با حضور در صحنه‌های مختلف نشان می‌دهند و هر جایی احساس  می‌کنند دشمن می‌خواهد نفوذ کند خیابان‌ها پُر از جمعیت مردمی می‌شود و این می‌رود که اگر خدا بخواهد زمینه‌سازی برای ظهو حضرت مهدی(عج) باشد.

 

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *