خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آرمان انقلاب اسلامی تحقق عدل است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آرمان انقلاب اسلامی تحقق عدل است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه آرمان انقلاب اسلامی تحقق عدل است گفت: دعوت به آرمان انقلاب یعنی به عدل عمل کنیم و این درست نقطه مقابل استعمارگران است که تلاش دارند به جامعه آسیب‌هایی برسانند که نتواند این آرمان اسلام و انقلاب را انجام دهند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز یکشنبه (۱۴ خرداد)  در دومین دوره توانمندسازی تبیین‌گران که در سالن امام علی (ع) غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در مقام تبیین آرمان انقلاب ما درصدد نیستیم که یک چیزی را بسازیم و به دیگران منتقل کنیم و بر انسان‌ها تحمیل کنیم؛ قضیه این نیست بلکه می‌خواهیم آنچه که در فطرت انسان‌ها است آن را احیا کنیم.

 

وی افزود: نظام خلقت در تکوین و تشریع بر آن چیزی استوار است که تبیین حقیقت این انقلاب است و آن دعوت به عدل است؛ یعنی این نظام عالم که بر اساس حکمت آفریده شده به صورت هدفمند هر چیزی جایی دارد و عدل عبارت از آن است که هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد و انسان هم در جایگاه خودش یعنی انسانیت قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه راه انسان این است و خارج از این یک نوع بیماری است، تصریح کرد: به همان میزانی که در لسان تشریع به عدل دعوت شده، اساس تکوین بر عدل است بنابراین خداوندی که نظام آفرینش را بر عدل آفریده در تشریع هم راه سیر و تکامل انسان را بر عدل قرار داده است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عدل قانون تکوین و تشریع است، گفت: حرکت الکترون‌های داخل اتم و حرکت منظومه شمسی و تعیین و میزان گرما و سرما در فاصله بین خورشید و زمین بر اساس قانون عدل حرکت می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه همه چیز بر اساس قانون عدل است و این زیباترینی است که خداوند برای بندگان خودش برگزیده و خود زیبایی محصول عدل است، عنوان کرد: اخلاق زیبای انسان معیار آن قانون عدل است یعنی در تنظیم احساسات، عقل، عواطف و شهوت آن حد متوسط را که قانون عدل است همه فضائل انسانی را با آن تطبیق کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: پیغمبران همه به عدل دعوت کردند و از آنجایی که انسان‌ها خائن و نفس‌پرست حاضر نبودند که دیگران هم از قانون عدل بهره‌مند شوند بنابراین ظلم را در دنیا جاری کردند و ظلم هم یک نوع تخریب است که این هم کار آسانی است اما سازندگی کار مشکلی است بنابراین تا توانستند با پیغمبران جنگیدند و آنجایی هم که نتوانستند تحریف کردند هما مسئله‌ای که اکنون هم مطرح است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اما هر کسی در هر شرایطی با زبان و عمل انکار کند اما با وجدان اقرار می‌کند که طالب عدالت است، بیان کرد: مکتب اهل بیت‌(ع) و تشیع در طول تاریخ و به تبعیت از همه انبیاء مکتب عدل است.

 

وی با بیان اینکه در مکتب تشیع مسلمان واقعی کسی است که عادل باشد، تصریح کرد: لذا بر هر مسلمانی که این مکتب را پذیرفته واجب است در همه امور عادل باشد اما در عین حال برای بعضی مقامات شرط احراز آن مقام عدالت است که اگر نباشد باطل است؛ می‌خواهد امام جماعت، شاهد، قاضی، مرجع تقلید و رهبر باشد باید عادل باشد والا باطل است.

 

امام جمعه بیرجند افزود: آرمان انقلاب اسلامی، تحقق عدل است وعده‌ای هم که داده شده بعد از این همه ظلم تاریخ که امام صاحب الزمان(عج) برای اقامه قسط و عدل خواهد آمد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه جهان را باید برای ظهور آماده کنید یعنی خودتان عادل باشید و دعوت به عدل کنید، گفت: مسئولان عادل باشند و در ادارات و بازار، روحانیت و خانواده به عدل عمل کنند و انتظار هم به همین معنی است.

 

وی ادامه داد: دعوت به آرمان انقلاب یعنی به عدل عمل کنیم و این درست نقطه مقابل دشمن شما یعنی استعمارگران است. تمام تلاش آنان این است که جامعه را آسیب‌هایی برسانند که نتواند این آرمان اسلام و انقلاب را انجام دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان تلاش‌های دشمن برای ترویج اعتیاد، شرابخواری و فساد و بی‌غیرتی و بی‌حجاب در جوامع، تصریح کرد: انسان معتاد قانون‌پذیر نیست و دیگر عُرضه عادل شدن ندارد و وقتی انسان بازیچه هوای نفس شد که تازه باز آن هم به نوکری از استعمارگرها دیگر عُرضه برایش نمی‌ماند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه دشمن در دشمنی کارشناس است، گفت: برای مردم شراب و فاحشه خانه و بی‌حجابی و انواع و اقسام کارهای سرگرم‌کننده و قمار می‌سازد و همه اینها برای تزریق یک بیماری است تا ذائقه‌ها انسانی‌شان را از بین ببرد.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر ضرورت تبیین حقیقت انسان برای جامعه، بیان کرد: با همت بالا کمرها را محکم ببندید و این میدانی است که انبیاء با کفار، منافقین و مشرکین مبارزه و انواع سختی‌ها را تحمل کردند لذا باید آماده باشید.

 

وی با اشاره به ارزش هدایت انسان‌ها و جلوگیری از گمراهی آنان، گفت: هیچ باقیات صالحاتی بالاتر از هدایت و جلوگیری از گمراهی انسان‌ نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آنچه وعده خدا تحقق پیدا کرد و از اخبار و احادیث و پیشگویی انسان‌های واصل و با بصیرت مشخص بود، این انقلاب به وسیله شخصیتی تعریف شده، مرجع دین و سلاله پیامبر در بهترین مقطع زمانی و شرایطی که کشور در دست بیگانگان بود، حاصل شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی قبل و بعد از آن مقطع زمانی ممکن نبود تصریح کرد: اگر این انقلاب جلوی سلطه غرب بعد از فروپاشی شوروی را نمی‌گرفت همه دنیا در تسلط آنان بود و هیچ یک از ارزش‌های انسانی را باقی نمی‌گذاشتند به همین خاطر خداوند متعال انقلاب ما را در یک مقطع خاصی گذشت و خیلی معنا دارد.

 

وی بیان کرد: هر بخش از این مطالب سرفصل‌هایی است که کتاب‌های علمی نوشته شده و می‌توان نوشت لذا توفیق تبیین‌گری را غنیت بدانید و کار را با تلاش، تعمیق و توسعه دهید؛ برخلاف کسانی که نفاق به خرج می‌دهند، نوکری بیگانه می‌کنند و معامله با نفس دارند، شما با عقل و دین ایستادگی می‌کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *