خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: استفاده بهینه از رواناب های شهری در دستور کار مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: استفاده بهینه از رواناب های شهری در دستور کار مسئولان باشد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید طی سالهای گذشته فکری به حال رواناب های شهری می شد و از آنها به نحو مطلوب بهره برده می شد، اما تاکنون نشده و حالا باید در دستور کار و اولویت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین «سید علیرضا عبادی» امروز(۱۳ خرداد ماه) در جلسه بررسی وضعیت آبرسانی به استان ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و سالروز شهادت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: شرایط طبیعی و خشکسالی چندین ساله استان ایجاب می کند که از منابع جدید آبی مانند آب های رژف، انتقال اب از دریای عمان و خلیج فارس و استفاده از پساب فاضلاب برای صنعت و طرح هایی آبخیزداری برای تامین آب بخش های متعدد استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید متناسب با نیاز و آینده استان آب مورد نیاز بخش های گوناگون پیش بینی شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم، گفت: الحمدالله مسئولان استان طرح هایی را برای تامین آب استان در دستور کار دارند که امید است به نتایج خوبی برسد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به رهابودن روان آب کانال های سطح شهر بیرجند و برخی نقاط استان و هدررفت این آب ها، گفت: باید طی سالهای گذشته فکری به حال این آب های روان و سرگردان می شد و از آنها به نحو مطلوب بهره برده می شد، اما تاکنون نشده و حالا باید در دستور کار و اولویت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تاکید کرد: برخی مناطق استان از سیلاب ها به نحو مطلوب استفاده نمی شود و این آب های روان و سرگردان بدون استفاده به کویر می رود که باید فکری برای آن بشود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *