خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زیرساخت فرهنگی عشایر باید به کل جامعه توسعه پیدا کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زیرساخت فرهنگی عشایر باید به کل جامعه توسعه پیدا کند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید براینکه در میان قشر مقدس عشایر زیرساخت فرهنگی وجود دارد، گفت: سرمایه انسانی و زیرساخت فرهنگی جامعه عشایری باید توسعه یابد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز شنبه (۳۰ اردیبهشت) در دیدار با جمعی از سران طوایف عشایر استان اظهار کرد: ما در مقطع آخرالزمان قرار گرفتیم که در پیامبران و ائمه اطهار(علیه السلام) نسبت به آن هشدار دادند چون که زندگی بشر دچار مشکلات می‌شود و از آن فتنه‌ها برمی‌خیزد همین وحشی‌گری که اکنون می‌بینید و بشر راه اصلی‌اش را گم کرده است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه درندگی این وحشی‌ها امنیت را از سراسر جهان سلب کرده است، افزود: امروز جامعه از نظر جسمی و روحی و دینی از طبیعت محروم شده و زندگی کلان‌ شهرها که باید همواره باید هوا را دود و گاز کربن استنشاق کنند و حوصله‌شان تنگ می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه طبیعت مربی و مادر جشم است، تصریح کرد: هر چه تعداد بیمارستان‌ها زیاد شود باز تعداد بیماران افزون هستند چون بشر از طبیعت محروم شده است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: بشر در این غوغای تمدن وحشی آخرالزمانی راه فطرت را از دست داده و در زندگی ماشینی و مسابقه‌های مالی خود را فراموش کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه آسیب شرایط آخرالزمانی به همه نقاط دنیا رسیده اما درصد آن تفاوت دارد، افزود: یک عده را که مسخ کرده است که نمی‌توان به آنان انسان گفت، عده‌ای را هم متحیر کرده و برخی هم دچار بیماری‌های فکری و روانی شدند و ظلم و ستم و انسان‌کشی و از بین بردن زیرساخت‌های کشورهای دیگر کار روزمره آنان شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: قشری که در همه اقشار سالم‌تر مانده چون هم در هوای و فضای سالم بزرگ شدند بنابراین آنچه در تابلوی فطرت که خدا برای انسان قرار داده امانت، راستی، صداقت و جوانمردی و عفو خوب است و این در قشر عشایر وجود دارد و این سرمایه بشر است که باید توسعه داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: عشایر بیش از بقیه می‌توانند ارزش‌های این نسل پاک را حفظ کنید؛ غیرت، صداقت، ناموس‌داری، امانت، کار و کوشش و توکل بر خدا در میان شماها باید بیشتر از بقیه جستجو کرد.

 

وی با بیان اینکه باید این سرمایه انسانی با این فرهنگ با ارزش توسعه یابد، افزود: در میان قشر مقدس عشایر زیرساخت فرهنگی وجود دارد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *