خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شهدا مردم را از خواب غفلت بیدار می کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: شهدا مردم را از خواب غفلت بیدار می کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هر چند وقتی که ما به خواب غفلت فرو می‌رویم پیام شهدا به گونه‌های مختلف که خودش صحنه جدید شهادت از جهت سازندگی است ما را از خواب غفلت بیدار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- در دیدار با خواهر شهید تازه شناسایی شده «رجب حسین‌زاده» در بیرجند اظهار کرد: بزرگترین سرمایه هر انسانی سنخیتش است و همه ارزش‌ها و ضدارزش‌ها از سنخیت حاصل می‌شود.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا؛ شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده‌اند ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند»، افزود: شیعه امام صادق(ع) کسی است که با پیشوای او که ائمه معصومین هستند از نظر تفکر، جذب و دفع سنخیت پیدا کند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: حب و بغض، دوستی و دشمنی و به لازمه آن غم و خوشحالی در این سنخ متفاوت می‌شود؛ آن کسی که هواپرست است و همه آرمانش آرزوهای دنیاست هم جذب و دفع‌اش و هم غم و شادی او مطابق با آن است اما کسی که هدفش خدا است تنها به رضایت الهی می‌اندیشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: سخت‌تر از صحنه کربلا در تاریخ نداریم اما وقتی ابن زیاد به اشتباهی که داشت، می خواست حضرت زینب(س) را ملامت کند پاسخی که حضرت داد یعنی «ما رأیت الا جمیلاً؛ من به جز زیبایی چیزی ندیدم» تعیین‌کننده بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: با این تفکر و صبر و مقاومت در مقابل باطل و در راه رضایت خداوند، ارزش انسان به جایی می‌رسد که هیچ نرخی نتوان برای او تعیین کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدا در اوج جوانی دست از همه چیز کشیدند و این از روی تصادف نیست بلکه براساس جاذبه ویژه‌ای است که در عشق به خدا صورت می‌گیرد و به یک نقطه نظر می‌کند که وجه الله است، گفت: شهدا به هدف خود رسیدند و فردای قیامت شفاعت می‌کنند بنابراین خوب انتخابی کردند و در این انتخاب موفق شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: هر چند وقتی که ما به خواب غفلت فرو می‌رویم پیام شهدا به گونه‌های مختلف که خودش صحنه جدید شهادت از جهت سازندگی است ما را از خواب غفلت بیدار می‌کنند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه گناه و ظلم و تبعیت از ظالم ائمه‌اطهار(ع) را ناراحت می‌کند، تأکید کرد: احقاق حق و کمک مظلوم و رساندن حق به دست صاحب حق ائمه معصومین(ع) را خوشحال می‌کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *