خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: جهان در حال تحول سرنوشت‌ساز برای نجات بشر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: جهان در حال تحول سرنوشت‌ساز برای نجات بشر

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به اساتید دانشگاه گفت: امروز جهان در یک تحول سرنوشت‌ساز برای نجات نوع بشر قرار گرفته و این کار شما و انقلاب اسلامی است والا با سقوط شوروی کمونیست که دست پروده لیبرال‌ها بود جهان یکسره تحت قدرت لیبرال دموکراسی غرب قرار می‌گرفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی– چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) در دیدار اساتید و دانشجویان دوره ۳۳ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از مصادیق فرمایش امام علی(ع) است که «الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِحُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ وَ سُبُلُ الأَمنِ؛ سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزّت دين و امنيّت‌اند».

 

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی کلمه طیبه است، افزود: امروز کاملا در تمام دنیا مشهود است که نیروهای مسلح و ارتش آنان در راستای حفظ منافع شکم و شهوت یک عده جهان‌خوار برای سرکوب مردم است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه اما موضع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ۱۸۰ درجه با نیروهای مسلح سایر کشورها متفاوت است، تصریح کرد: شما به تعبیر روایت حضرت علی(ع) مایه امنیت مردم هستید و نه تنها در مسائل امنیتی و نظامی بلکه در بسیاری از مسائلی که مربوط به انواع حوادث پیش می‌آید سپاه و ارتش و باقی نیروهای مسلح برای حفظ سلامت و امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: با همه تهدیدها و تحریم‌های جنگ اما به توفیقاتی که نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی دارد رشک می‌بریم. این هم ریشه در اصالت خانواده‌های ایرانی از دینداری، شرف و انسانیت آنان دارد والا در این کشور سال‌های سال استعمارگران حاکم بوند و همه امور در دست آنان بود و آسیب‌های بسیاری زدند.

 

وی افزود: آنها به خیال خودشان ارتشی را هم که داشتند برای حفظ منافع استعمار بود اما غیر از فرماندهان آنان که خود را  فروخته بودند اما پیکره ارتش مردمی بود و آن روزی که نیروی هوایی ارتش قبل از انقلاب آن مخاطره را پذیرفت و در مقابل استعمارگران ایستاد و همراه مردم قرار گرفت سرنوشت فردای آنان و خانوادهایشان معلوم نبود اما این شهامت را به خرج دادند و با امام خمینی(ره) بیعت کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به وفا و بقا و استقامت نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقابل انواع توطئه‌های دشمنان، گفت: کارکنان نیروهای نظامی ارتش همواره انسان‌های باوفا و قانونمند و منطقی هستند که این ریشه در اصالت‌های ایمانی خانواده‌های آنان دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت شرط اول برای هر جامعه و کشوری است، افزود: فرماندهی اصلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، امام زمان(عج) است و براساس دلایل مستحکم کلامی و فقهی پیروی از نماینده امام زمان(ع) که دلایل متقن فقهی و اعتقادی و کلامی دارد افتخار بزرگ شما است.

 

وی با گرامیداشت یاد ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: اما ملت ایران شایسته هستند و پیوند ارتش و ملت از ابتدای انقلاب هیچ تغییری نکرده و مردم شما را تنها نگذاشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: امروز جهان در یک تحول سرنوشت‌ساز برای نجات نوع بشر قرار گرفته و این کار شما و انقلاب اسلامی است والا با سقوط شوروی کمونیست که دست پروده لیبرال‌ها بود جهان یکسره تحت قدرت لیبرال دموکراسی غرب قرار می‌گرفت و با قساوت و استبداد پنهانی که دارند به هیچ گروه، جمعیت و کشوری اجازه حرکت نمی‌دادند و یک بردگی جهانی پیش می‌آمد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی مانع استعمارگران غربی شد، گفت: تک قطبی(غرب) امروز در حال افول است و چندقطبی‌هایی که می‌آید برای آزادی نوع بشر در جهان بسیار زمینه‌ساز مساعدی است و جهان در حال تغییر است که آثار کار شماست.

 

سرهنگ ستاد احمدمهدی جمالی- نماینده گروه ۱۵ محورشناسی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب با ابتکار و خلاقیت و با تلاش و تخصص و تعهد در این سال‌ها نه تنها تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران اسلامی را خنثی کردند بلکه به یاری خداوند از قله‌های پیشرفت و ترقی عبور کردند و به سطحی از خوداکتفایی رسیدند.

 

وی بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث نیروی انسانی و تجهیزات به خودکفایی نسبی رسیده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *