خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فرهنگ و تفکر جهادی باید جهانی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فرهنگ و تفکر جهادی باید جهانی شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه فرهنگ و تفکر جهادی باید جهانی شود، گفت: در قرآن آمده است که تبعیت از کفار نکنید و این به عنوان جهاد کبیر برای شما پیروزی به ارمغان می‌آورد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی،حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز پنجشنبه (۱۸ اسفند) در دیدار با مجمع جهادگران بسیج سازندگی استان اظهار کرد: بخشی از توجه به کارهای جهادی آثار مستقیم و فوری آن همین‌هایی است که تحت ارقام و گزارش ارائه و متناسب با آن مشکلات مناطق محروم حل می‌شود که بسیار ارزشمند است.

 

وی ادامه داد: اما آنچه که به عنوان بهره بزرگ و درازمدت و نه تنها در حل مسئله افراد مستضعف و محروم بلکه در نقش جهانی اهمیت دارد این است که بعد از ۴۵ سال تجربه و دفاع از ارزش‌های انسانی و الهی و فدا شدن برای این ارزش‌ها باید آن را در سطح جهانی توسعه داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مردم دنیا و حتی خود ملت‌های اروپایی از وضعیت موجود جهان به ستوه در آمدند و اینکه می‌بینید سرود سلام فرمانده مثل موج همه دنیا را طی می‌کند معنی‌اش این است که مردم، دنیا را این مقطع زمانی مانند بن‌بستی می‌دانند و دنبال راه‌حل می‌گردند.

 

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: اساس کار ما بر ایمان، اخلاق، فرهنگ، خدمت به نوع بشر و ساختن انسان‌ است و این تفکر و سازندگی و بشر دوستی چیزی است که با آن می‌شود دنیا را اداره کرد.

 

وی تصریح کرد: باید جدولی از روز اول انقلاب با اهداف و آرمان‌های آن و با آنچه که در تعلیم ائمه معصومین بوده در مقابل جدولی از تفکر لیبرال دموکراسی غرب تهیه کرد چون اگر تفکر جهادی و انقلابی توسعه پیدا کند همه در جهت خدمت‌رسانی نمی‌گذارند باری روی زمین بماند حالا اگر این تفکر در جهت خدمت، سازندگی و ایثار جهانی شود همه بیش از حد نیاز خود تولید و کار می‌کنند نظیر زندگی زنبور عسل.

 

وی بیان کرد: جامعه ایمانی می‌خواهد کار و تولید و خدمت کند لذا در جهت زندگی فردی مصرف کم دارد اما در جهت جمعی تولید زیادی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از تفکر مادی لیبرال دموکراسی غرب، افزود: ۴۵ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی با این غول‌های بیابانی مواجه است اکنون باید قدم جدید برداشته و تفکر جهادی را توسعه داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره اینکه تنها مکتبی که کاربرد جهانی دارد اسلام است، گفت: راه حل بن بست دنیا در اندیشه این انقلاب است. در یک طرح جهانی باید جهان آماده شود و اکنون این شروع شده منتهی شرطش این است که وظایف خود را انجام دهیم تا وعده الهی نیز تحقق یابد.

 

وی با بیان اینکه امسال با تجربه‌ای ۴۵ ساله که از اسلام میدانی داریم دشمن هیچ حرفی برای گفتن ندارد، اضافه کرد: امروز بسیاری از مشکلات مربوط به عوامل داخلی است برای اینها هم باید طرحی باشد که هدایت و اصلاح شوند.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه افزود: در قرآن آمده است که تبعیت از کفار نکنید و این به عنوان جهاد کبیر برای شما پیروزی به ارمغان می‌آورد. تمام مشکلاتی که بر ملت ایران تحمیل می‌شود متاسفانه از ناحیه افراد خیانتکار داخلی و تبعیت آنان از بیگانگان است و علیه مردم ایران در صحنه‌های مختلف فتنه، ترورر و تحریم با دشمن همکاری می‌کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: امیدواریم در یک طرح کارساز متخصصین فن جمع شوند و یک تابلو جهانی تهیه کنند دنیا امروز می‌خواهد از این بی‌عدالتی نجات پیدا کنند و خود مردم غرب از شما پشتیبانی خواهند کرد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *