خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم کشف استعدادهای ویژه افراد/ از نخبگان حمایت و پشتیبانی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم کشف استعدادهای ویژه افراد/ از نخبگان حمایت و پشتیبانی شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به لزوم استعدادهای ویژه افراد، گفت: امیدواریم آثار رشد جوانان و پشتیبانی از نخبگان ما بیش از گذشته در این فرصت کنونی خود را نشان دهد و این از نظر دور نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی،حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی– امروز دوشنبه (۱۵ اسفند) در دیدار با سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با تبریک میلاد مقدس حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) اظهار کرد: در روایت آمده است که «مردم مانند معادن طلا و نقره هستند»؛ انسان موجود ناشناخته و به صورت معادنی است که ظرفیت‌های نامتناهی در جهت مادی و معنوی دارد که باید کشف شود.

 

وی بیان کرد: متاسفانه در طول تاریخ این استعدادهای انسانی قربانی استبدادهای داخلی و استعمار خارجی شده است و دشمن نمی خواهد که جامعه‌ای رشد کند بلکه دنبال نوکر و گاوه شیرده هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دشمن همواره سعی می‌کند خوبان و انسان‌های نخبه و متفکر و دانشمند را از میان بردارند، افزود: فلسفه این چهل سال هم که بسیار غم‌انگیز است این هست که کشوری در منطقه آسیا انقلاب کرده و بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند اما دشمن از آن طرف دنیا بلافاصله برنامه‌های براندازی خود را با ترور مطهری‌ها تا ترور ۱۷ هزار نفر از مردم ایران آغاز کردد و با جنگ تحمیلی، تشکیل داعش، ایجاد فتنه‌های مختلف و اعمال تحریم و تخریب زیرساخت‌های کشورها و دخالت در امور آنان ادامه می‌دهند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه این فرصت‌ها برای بازسازی و در مقابل ریزش‌ها برای رویش‌ها است که به لطف خدا و توجه حضرت مهدی(عج) راه حق را ادامه می‌دهد، عنوان کرد: نفوذ، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری آنان برای ما متاسفانه آسیب‌های مهمی بر ما وراد کرده است اما دشمن در هدف خود ناکام مانده است جهت آن این رویش‌های انقلاب است.

 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم کشف استعدادهای نخبگان در بنیاد ملی نخبگان استان بسار موفق انجام شود، افزود: همه موطف به همکاری هستیم و اگر در این مرحله‌ها ثمرات لازم را بگیریم و بعد به کشف استعدادهای ناشناخته دیگر برویم؛ گاه پیش می‌آید افرادی به ظاهر کودن هستند اما اگر به درستی کشف شوند می‌بینیم که او دارای استعداد ویژه خودش است که از پرورش دهیم در نوع خودش می‌تواند نخبه باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در طول تاریخ بزرگ‌ترین دانشمندان مربوط به مردم ایران بوده اما در دوره سلطه استعمار حتی اجازه نمی‌دادند که کسی یک پیچ باز کند و همه باید نوکر آنان می‌بودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: امیدواریم آثار رشد جوانان و پشتیبانی از نخبگان ما بیش از گذشته در این فرصت کنونی خود را نشان دهد و این از نظر دور نیست.

 

وی یادآور شد: متاسفانه در دولت‌های مختلف با سلایق گوناگون از یک سیاست صحیح پیروی نمی‌شد و گاهی شاهد بودیم نخبگانی دست به دستاوردهای علمی می‌زدند بعد برای اینکه آن را ارائه بدهند تا از آن پشتیبانی شود ناچار بودند که مهاجرت کنند چون در ایران بخاطر نفوذ دشمن در تصمیم‌سازی‌ها پشتیبانی لازم از نخبگان انجام نمی‌شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *