خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مربیان تربیتی جامعه خدایی پرورش دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مربیان تربیتی جامعه خدایی پرورش دهند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عبادی با اشاره به اینکه هیچ کاری بالاتر از معلمی و مربی بودن نیست، خطاب به مربیان پرورشی گفت: کار شما همان کار انبیاء الهی است که باید پایان کارتان تربیت و پرورش جامعه خدایی باشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه (۱۰ اسفند) در همایش استانی طلایه‌داران تربیت که به مناسبت هفته تربیت اسلامی در سالن قلم‌چی شهر بیرجند اظهار کرد: انسان با سایر موجودات شاید ۳۵ تا ۴۰ مورد تفاوت دارد یکی این است که انسان بر خلاف سایر موجودات که غریزی یاد دارند باید از طریق کسب علم یاد بگیرد‌.

 

وی با اشاره به اینکه علم یک فریضه است که علاوه بر اینکه جنبه تکلیفی دارد اما امر ارشادی است، افزود: آموزش و پرورش یک وزارتخانه نیست که در هر کشوری کاری به آن محول شده است بلکه پرورش و تربیت در نظام خلقت وجود دارد.

 

امام جمعه بیرجند به آیه ۳۰ سوره روم اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در این آیه می فرماید «پس تو مستقیم روی به جانب آیین پاک اسلام‌آور در حالی که از همه کیشها روی به خدا آری، و پیوسته از طریقه دین خدا که فطرت خلق را بر آن آفریده است پیروی کن که هیچ تغییری در خلقت خدا نباید داد، این است آیین استوار حق، و لیکن اکثر مردم (از حقیقت آن) آگاه نیستند».

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به دانستن به عنوان انگیزه فطرتی در انسان، عنوان کرد: انسان متفکر مانند علامه مطهری‌ها نیازمند پرورش است همچنین انسان انگیزه عبودیت و حس پرستش دارد که این هم باید تربیت شود.

 

وی با بیان اینکه انسان در تفکر قارونی و لیبرال دموکراسی غرب بنده مال و شهرت شده است یعنی تربیت صحیح عبودیت انجام نشده و حالت انحرافی به خود گرفته است، تصریح کرد: اگر عبودیت در انسان تربیت صحیح شود بنده خدا همانند ابوذر غفاری‌ها می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماده اولیه عبودیت، اخلاق، زیبایی و … در فطرت انسان وجود دارد اما باید تربیت درست شود تا به کمال الهی برسد، افزود: بالاتر از همه هنرمندها، انسانی هنرمند است که هنر را روی انسانیتش انجام دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه بالاترین هنرمند کسانی مانند کربلایی کاظم ساروقی هستند که در سیر و سلوک الهی در راه پرودگار پیش رفتند تا جایی که قرآن به قلب او می‌رسد و حافظ قرآن می‌شود در حالی که بی‌سواد بود، گفت: بنابراین مسئله حُسن وقتی به ثمر می‌نشیند که از خود بگذرد و به خداوند، نور آسمان‌ها و زمين برسد و مَثَل نور خداوند همچون چراغدانى است كه در آن چراغى (پر فروغ) باشد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هیچ کاری بالاتر از معلمی و مربی بودن نیست، تأکید کرد: کار شما همان کار انبیاء الهی است که باید پایان کارتان تربیت و پرورش جامعه خدایی باشد.

 

وی در پایان خطاب به معلمان و مربیان تربیتی گفت: امیدواریم نسل آینده را به گونه‌ای تربیت کنید که ما این همه آسیب از ناحیه کفار و منافقین و شیاطین نداشته باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *