خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پیام انتظار نیمه شعبان «ما می‌توانیم» است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پیام انتظار نیمه شعبان «ما می‌توانیم» است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با پیام انتظار نیمه شعبان «ما می‌توانیم» است، گفت: حرکت مردم باید بر محتوای خروج از استضعاف و هجرت از طاغوت‌پرستی به خداپرستی باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی– امروز شنبه (۶ اسفند) در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت جشن‌های نیمه شعبان در استان اظهار کرد: مجریان برنامه‌ها، مبلغین، حوزه و علما باید از محتواها و مقدمات خوبی که در ایام نیمه شعبان فراهم می‌شود در جهت تبیین استفاده کنند.

 

وی با اشاره به روز جهانی مستضعفین، تصریح کرد: این ابهام هنوز برطرف نشده است که این روز مستضعفینی که گفته می‌شود یک مضاف دارد که محذوف است؛ خود مستضعف بودن هرگز افتخار نیست بلکه ننگ است چون یک نوع ظلم‌پذیری و انظلام است بنابراین باید روز نجات مستضعفین گفته شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه افزود: خداوند در آیات ۹۷ و ۹۸و ۹۹ سوره نساء می‌فرماید: «آنان که فرشتگان، جانشان را در حالی که ظالم به خود بوده‌اند می‌گیرند، از آنها پرسند که در چه کار بودید؟ پاسخ دهند که ما در روی زمین مردمی ضعیف و ناتوان بودیم. فرشتگان گویند: آیا زمین خدا پهناور نبود که در آن هجرت کنید؟! و مأوای ایشان جهنم است و آن بد جایگاه بازگشتی است. مگر آن گروه از مردان و زنان و کودکان که ناتوان بودند و گریز و چاره‌ای برایشان میسّر نبود و راهی (به نجات خود) نمی‌یافتند. آنها امیدوار به عفو و بخشش خدا باشند، که خدا گناهشان را می‌بخشد و خدا بخشنده و آمرزنده است.»

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: هیچ مسئله‌ای اهم از این نیست چون همه آنچه که می‌بینیم کار خود ماست. اگر دچار مشکل و نارضایتی شدیم عامل آن خودمان هستیم که حرف، موضع، فریاد یا سکوت ما برای چه بوده است.

 

وی با تأکید بر اینکه انتظار فرج، طرح و برنامه و نظم و پیگیری و عمل می‌خواهد، متذکر شد: مسئله انتظار محدود به زمان خاصی نیست بلکه انتظار برای انجام اوامر الهی و پیروی از اولیای الهی همیشه باید فعال و در صحنه باشد و اگر زمانی نباشد قطعا ترک فعلی صورت گرفته است مانند دوران صدر اسلام که خاندان پیامبر بعد از سقیفه بنی‌ساعده در مدینه امنیت نداشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خداوند انسان را مکلف قرار داده و براساس قدرت او را تکلیف کرده که باید عمل کند در غیر این صورت در گرو می‌ماند تا نتیجه کار به انسان برسد، افزود: مستضعف یعنی «نمی‌توانم»؛ هم اکنون برخی جریان‌ها، احزاب، گروه‌ها و افرادی در کشور هستند که همچنان می‌گویند «نمی‌‌توانیم» و حتی زمانی یک مسئول می‌گفت «بالاترین هنر ایرانی آبگوشت بزباش است» یعنی ما نمی‌توانیم و باید آمریکا، انگلیس و فرانسه باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه پیام انتظار نیمه شعبان «ما می‌توانیم» است، تصریح کرد: همه مسئله سر این است که مستضعف بودن ننگ است نه فخر لذا باید در محتواها به مردم گفته شود که راه انتظار امام زمان(عج) یعنی ما می‌توانیم از امام معصوم حمایت کنیم و بنا نیست که اینها با معجزه انجام شود زیرا با معجزه نیاز به کسی نبود و ارزشی ندارد پس بشر باید کاری کند و گرنه خدا که می‌تواند.

 

وی با بیان اینکه آمار و ارقام توانایی‌های انقلاب و نظام اسلامی باعث افتخار بوده چون با تکیه بر ایمان به دست آمده و دشمنان را وادار به اقرار کرده است که بدون ایران نمی‌شود، گفت: ما می‌توانیم هجرت از ناتوانی به توانایی از پذیرش ستم به عدل، از طاغوت به ولی‌الله داشته‌ باشیم و این در حالی است که شاید بخش اندکی از استعداد خود را به کار گرفته‌ایم والا استعداد خیلی بالاتر از این است.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه عنوان کرد: باید فرصت نیمه شعبان در راستای تبیین هدف انقلاب مورد بهره‌برداری قرار گیرد چون هدف اصلی انقلاب اسلامی آماده‌سازی جهان برای ظهور حضرت مهدی(عج) است و آنکه می‌خواهد جهان را گلستان کند، امام موعود است و این روایت را شیعه و سنی نقل کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از نیمه شعبان هجرت از ناتوانی به توانایی است، گفت: باید خدا را به خاطر همه نعمت‌هایی که داریم شاکر باشیم البته مشکلاتی هم وجود دارد اما مشکلات برای انسان‌ سازنده است، دشمن هر بازی در می‌آورد پاسخ کوبنده از ملت ایران می‌گیرد و آنچه دشمن را جسور کرده، افراد واداده و عقب مانده است که به وکالت از آمریکا و انگلیس حرف می‌زنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: این افراد همواره از جامعه جهانی حرف می‌زنند و آیا جامعه جهانی همین چند کشور است لذا این حرف‌ها را تحمیل کردند و امروز حتی ملت‌های خود این کشورها نیز آنها را قبول ندارند و این ننگ است برای یک مسلمان یا حتی انسان که تبهکاران بین‌المللی را به جای خدا، رسول و اولیایش به عنوان جامعه جهانی بپذیرد.

 

امام جمعه بیرجند با تاکید بر لزوم توجه تریبون‌داران به تبیین اهداف انقلاب اسلامی و مسئله ظهور، گفت: مردم از نوجوان تا پیر همواره از مسئولان جلوتر هستند و در صحنه‌های مختلف حضور دارند لذا حرکت مردم باید بر محتوای خروج از استضعاف و هجرت از طاغوت‌پرستی به خداپرستی باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *