خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوزه‌های علمیه نیروی انسانی ماهر پرورش دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوزه‌های علمیه نیروی انسانی ماهر پرورش دهند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تربیت طلبه ماهر در حوزه‌های علمیه همراه کار و تلاش هدفمند ضمن اینکه می‌تواند مشکلات بیرون را حل کند، گفت: در درون هم از نظر احساس هویت و شوق بر کار وقتی ببیند وجودش خاصیت‌مند است انگیزه‌اش چند برابر می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه (۰۳ اسفند) در دیدار مدیر جدید حوزه علمیه استان اظهار کرد: دو چیز خیلی مهم است که یکی عالم به خود بودن و عارف به زمان بودن است؛ ما بسیار امیدواریم از آنچه که اکنون تحقق پیدا کرده و امیدواریم که نقش کارآمد داشته باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی گفت: نیروی انسانی در همه امور حرف اول و آخر را می‌زند و تعیین‌کننده است، بنابراین کار اصلی تربیت انسان برای هر کاری است، آنچه که مردم توقع دارند و انقلاب برای آن صورت گرفته و شهدا در راه آن جان فدا کردند محور اصلی حوزه علمیه است و شرطش این است که حوزه نیرو برای این کار تربیت کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در گذشته به صورت عمومی به خاطر شرایط سلطه بیگانه و استبداد داخلی مانع می‌شدند اما به صورت فردی، کسانی بودند که شاگرد‌پرور بودند از جمله مرحوم آیت الله محمدعلی شاه‌آبادی.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز حوزه علمیه مستقل است، افزود: ایادی استبداد داخلی و استکبار خارجی دستش کوتاه است و حوزه علمیه بسیار می‌تواند کار کند که البته کار می‌شود و باید قدردانی کرد اما قابل قیاس با گذشته نیست اما رمز کار این است که باید نیروی کار پرورد و صرف دانش تنها کافی نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر نه تنها در برون بلکه در درون کشور هم موثر است، تربیت طلبه ماهر در حوزه‌های علمیه همراه کار و تلاش هدفمند ضمن اینکه می‌تواند مشکلات بیرون را حل کند در درون هم از نظر احساس هویت و شوق بر کار وقتی ببیند وجودش خاصیت‌مند است انگیزه‌اش چندبرابر می‌شود.

 

وی بیان داشت: امروز الحمدالله هم در داخل ایران آنهایی که راه درست رفتند و هم فارغ التحصیلان حوزه علمیه در خارج کشور که ما مستند داریم خیلی خوب کار می‌کنند و جاذبه دارند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تغییر مدیران حوزه علیمه خراسان و خراسان جنوبی امیدواریم سرآغاز یک حرکت جامع و موثر باشد، عنوان کرد: از گذشته نخبه‌هایی که در میدان از خراسان حرکت می‌کرد کم‌نظیر بودند امیدواریم از این استعدادها و مدیریت با طرح و برنامه هدفمند و با تقوا استفاده شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *