خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانش باید در خدمت انسان باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانش باید در خدمت انسان باشد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه هیچ وقت بشر از دانش توأم با دین شری نمی‌بیند، گفت:چون دانش در خدمت انسان است و این پیام انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز چهارشنبه (۰۳ اسفند) در دیدار با جهادگران سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان، اظهار کرد: در روایت آمده است که« العلم و الدين توأمان، اذا افترقا احترقا؛ علم و دین پیوسته با یکدیگرند و هرگاه جدای از هم شدند، آتش افروز خواهند بود.»

 

وی با بیان اینکه در مجموعه فرهنگ اسلامی که آثارش ظاهر است اما با درصدی که حکومت‌ استبدادهای داخلی مانع نشدند تا بعدها که با استعمار خارجی ضمیمه شده که فاجعه در دنیا ایجاد کرده است، افزود: اما در بخش اول ملاحظه می‌کنید که بزرگترین دانشمندان ما بزرگترین متدینین ما هم بودند یعنی اگر دانشمندی که هم مهندس و هم منجم است و از فنون دیگر آگاه است مانند خواجه نصیر طوسی، خودش استاد علم کلام و عقیده‌های اسلامی است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه علم را از دین جدا کردند، گفت: نتیجه‌اش این شد که صد برابر اینکه اینکه علم به مردم خدمت کند به آنان ضرر می‌رساند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه در یک مقطع خاصی در سال ۵۷ خداوند متعال این فرصت را به نوع بشر داد، عنوان کرد: در این فرصت در عین حالی که می‌دانید همراه با آسیب(ترورهای منافقین، هجوم صدام و …) است اما این الگو در جهان تابلو است و شما هم مصدایقش هستید و آن اصل انسانیت و اخلاق و اسلامیت و توحید است.

 

وی تصریح کرد: هیچ کجای دنیا بخاطر دانش بدون دین در امنیت نیست، انقلاب اسلامی و علم توأم با دین الگویی بسیار زیبا و با جاذبه است که در آن دانشمند علم‌زده نیست که علم را بپرستد بلکه ارزش های اسلامی و الهی را احیا می‌کند.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: ارزش علم برای خدمت به بشر است، دانشمند اسلامی براساس عقیده و توحید و آنچه که رضایت خداوند است عمل می‌کند. هیچ وقت بشر از دانش توأم با دین شری نمی‌بیند چون دانش در خدمت انسان است و این پیام انقلاب اسلامی است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *