خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: مردم جهان مشتری تمدن اسلامی هستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: مردم جهان مشتری تمدن اسلامی هستند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه جهان مشتری تمدن اسلامی است، گفت: اصطکاک و عدم وفاق در جامعه معنی نداشته و فصل الخطاب همواره قانون است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز سه شنبه (۰۲ اسفند) در دیدار با دیدار شهردار و معاونین شهرداری بیرجند، گفت: یک جامعه در مسیر قانون و حدود تبدیل به جامعه‌ای منظم می‌شود ولی این کافی نیست، قانون مقدس و مهم است ولی در کنار آن باید بر انگیزه‌های درونی افراد و ایمان نیز کار کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه واژه تمدن گاه در موارد کاذب استفاده می‌شود، ادامه داد: در مواردی موفقیت در صنایع، مسائل مادی و … را تمدن می‌نامیم در حالی که این موضوع تنها رشد و پیشرفت در حرفه و فن است، رهبر معظم انقلاب بارها بر علم دانش بنیان تأکید کرده‌اند، این موضوع تنها منحصر به شرکت‌های دانش بنیان و یا فلان محصول نمی‌شود بلکه بخش عظیمی از آن به فکر، اندیشه و انسان شناسی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در محیط‌های عمومی برنامه‌های فرهنگی مؤثر، تبیین گر همراه تفریح و سرگرمی و … اجرا شود، دوران امروز همه مسائل مادی به جز تمدن اسلامی و انسانی وجود دارد، وقتی در کنار پیشرفت مادی رشد تمدن و اخلاق نباشد زمینه نابودی شهرها و کشورها را فراهم می‌آورد که موارد متعددی از آن را مشاهد کرده‌ایم.

 

وی با تأکید بر اینکه دنیا مشتری تمدن اسلامی است، یادآور شد: همه سنگ اندازی‌های دشمن برای این است که ما به تمدن اسلامی نرسیم چرا که در آن صورت جاذبه آن جهان را به سمت خود جلب خواهد کرد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه از فضاها و امکانات شهری باید به سوی جامعه و تمدن اسلامی حرکت کنیم، متذکر شد: در دنیا امروز همه چیز وجود دارد اما وقتی انگیزه تمدن اسلامی، انسانی و اخلاقی نیست، این به اصطلاح تمدن‌ این‌ها (غرب) شهرها را ویران و مردم را به بردگی می‌گیرند.

 

وی خطاب به شهردار بیرجند گفت: در هر بخشی از شهر که به لحاظ امنیتی اهمیت دارد پارک‌هایی برای بانوان ایجاد شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: عدم وفاق قابل قبول نیست اما درخواست می‌کنیم که فصل الخطاب برای این نوع امور قانون است. اگر هر کسی در هر مسئولیتی کار قانونی خود را انجام  و با دیگری وفق دهیم و با توجه به اینکه قانون ما را اینجا گذاشته و باید کارمان قانونی باشد دیگر بحث میل و سلیقه مطرح نیست و باید وفاق باشد چون وفاق و هماهنگی می‌تواند دستگاه‌ها را در خدمت مردم قرار دهد. بنابراین مسئله وفاق را به هر قیمتی که می‌شود در چارچوب قانون حل کنید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به حل مشکل اراضی پادگان، تصریح کرد: در مرکز شهر چنین زمین مناسبی در اختیار است و شهرداری و سایر دستگاه‌های زیربط باید یک طرح و برنامه جامع و کامل که تا صد سال دیگر هم مرکزیت شهر برای همه محله‌ها و مناطق در دسترس باشد تهیه و اجرا کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *