خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اقتصاد بر مبانی مکتب انبیای الهی ایجاد شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اقتصاد بر مبانی مکتب انبیای الهی ایجاد شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اقتصادی بر اساس تفکر انبیای الهی به وجود آورید، گفت: اگر انسان از اسراف و تبذیر بپرهیزد قطعا درآمد بسیاری از زندگی او اضافه می آید و آن را به اقتصاد اجتماعی خود اختصاص می دهد و باعث تولید ثروت برای همه می شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز دوشنبه (۱ اسفند) در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی و مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد اظهار داشت: کلمه «قصد» به معنای میانه روی است و منحصر به امور مالی نیست در عین حالی که امور مالی هم می تواند مصداقی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصاد، پذیرفتن همان میانه روی است، ادامه داد: «قصد» شامل مسائل بسیاری از جمله مادی و معنوی و روحی و جسمی می شود و یک معنی دیگر دارد که از آن محصول زیبایی به وجود می آید.

 

وی در ادامه بیان کرد: اگر این تناسب در میانه روی در هر امری حاصل شود آن را زیبا می کند و یک خطاط و یک نقاش همواره به رعایت تناسب می پردازد و در نظام خلقت نیز همه جا این موضوع وجود دارد و همه چیز حساب شده خلق شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: آن چه که در تعلیمات بحث های اخلاقی وجد دارد این است که اخلاق زیبا و میانه روی در انواع مسائل سبب ایجاد یک انسان متعادل می شود و اکنون از اقتصاد تنها به مسائل مالی توجه می شود که اگر به معنای صحیح اجرایی شود جامعه بشری زیبا خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان یک موجودی است که به بلوغ رسیده است، گفت: اگر به سرمایه ای که خداوند در زمینه عقل و فطرت و دین و ایمان به او داده است عمل کند آن زیبایی به وسیله خودش انجام می شود.

 

وی ادامه داد: خداوند، انسان را آزاد گذاشته تا خودش مستحق شود و اگر انسان بر اساس عقل و فطرت و علم و تعلیمات انبیا بر خودش مسلط شود و زندگی خود را بر اساس اقتصاد به معنای صحیحش بسازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه بشری داریم به خاطر کمبود نیست منتها به خاطر تفکرات انحرافی وقتی که ۹۹ درصد از ثروت در دست یک درصد باشد معلوم است که چه پیش می آید و فسادی در دنیا با لوازمی که دارند ایجاد کرده است و امنیت اقتصادی وجود ندارد و این موضوع باعث حرص جدید می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: جامعه بشری که باید زیباترین باشد به زشت ترین تبدیل می شود و اگر تابع تعلیمات انبیا بودیم امروز مشکلی نداشتیم چون افراد در زندگی فردی و خانوادگی بر اساس اخلاق و مکتب انبیا برای خود حرص نمی زنند و قانع هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه اسراف و تبذیر، حرام است، گفت: مصرف زیاد نه برای جسم نه برای روح و نه برای انسانیت مفید است و هر کسی موظف است در حد نیاز خود از راه حلال کسب روزی کند و واین واجب شرعی است.

 

وی افزود: مسلم اگر این موضوع رعایت شود از زندگی شخصی بسیار از درآمدش اضافه خواهد آمد و آن را به اقتصاد اجتماعی خود اختصاص می دهد و باعث تولید ثروت برای همه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در قرآن کریم از مسائل مالی و اقتصادی مثل خون در بدن تعبیر شده است، ادامه داد: مال را به کسی که ضایع می کند نباید داد و اقتصاد همچون خون در بدن است و باید جامعه ثروتمند شود و افراد با میانه روی زندگی کنند و اضافات سبب افزایش قدرت اقتصادی جامعه می شود.

 

وی در ادامه عنوان داشت: احساس امنیت اقتصادی بسیار اهمیت دارد و اکنون همه تهاجم های دشمن این است که ضربه اقتصادی بزند و مهم ترین جنگ امروز است و به همین منظور ده ها ضربه زده است و باید کاری کنید تا ضربات دشمن خنثی شود و در صحنه میدانی آزمایشی برای دوران ظهور باشد و با کار و تدبیر غالب می شود و ارزش این است که انسان بر اساس ارزش الهی خودش این کار را انجام دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه اقتصادی بر اساس تفکر انبیای الهی به وجود آورید، گفت: در کنار انواع کارشکنی ها در داخل و خارج صحنه ای را آزمایش کنید تا نه تنها ملت ایران بلکه بشر نجات پیدا کند و تاز زمانی که تفکر لیبرالی وجود داشته باشد وضع مردم همین است و نمی گذارند بشر آزاد باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *