خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی: تلاش برای افزایش کمیت صالح و کیفیت حوزه‌های علمیه امری ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌ جنوبی: تلاش برای افزایش کمیت صالح و کیفیت حوزه‌های علمیه امری ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مدیران حوزه علمیه باید هم در جهت کمیت صالح و هم کیفیت حوزه‌های علمیه تلاش کنند و طرح و برنامه داشته باشند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه دوشنبه(۰۱ اسفند) در مراسم معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استکبار در دشمنی کارشناس است و از ابتدا هم برنامه آنان مقابله با اسلام  بوده، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد تفکر مقاومت را که در مذهب شیعه است از بین ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: گلادستون مسیحی در حالی که با لردهای بریتانیا صحبت می کرد قرآن را روی دست گرفت و گفت ما در راه و هدفی که داریم یک مانع داریم و آن مانع قرآن است، ما باید این کتاب را از میان برداریم، اما اینکه بخواهیم مجلدات قرآن را از میان مسلمانان جمع کنیم شدنی نیست ولی محتوای قرآن را می توانیم جمع کنیم، این همان کاری که قبلا نسبت به دین مسیح انجام شده است.

 

وی با بیان جنایت‌های استکبار در ایران و سایر کشورها، یادآور شد: در همان سالهایی که انگلیس خبیث در ایران حضور داشت، قحطی ایران را فراگرفت و همین انگلیسی ها از ورود غله به کشور جلوگیری کردند و کاری کردند که حدود ۱۰ میلیون‌ انسان بی‌گناه در کشور از گرسنگی و بیماری از بین رفتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به تلاش دشمن برای از صحنه خارج کردن علمای دین، تصریح کرد: در آستانه اسفند بود که کودتای رضاخانی انجام شد و انگلیسی طرحی داد که حوزه‌های علمیه بسته شد و علمای دینی را از بین بردند.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اما پیش‌‌گویی‌هایی که در روایات و تفاسیر بود همه حاکی از این است که در نهایت کار دشمن خنثی خواهد شد و انقلابی به وجود خواهد آمد.

 

وی با بیان احیای حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، گفت: علما دین حوزه‌های علمیه را از ضایعات نجات دادند و اکنون ۴۰۰ رشته تخصصی حاصل شده است البته هنوز هم در کمیت و کیفیت ضعف داریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: مدیران حوزه علمیه باید هم در جهت کمیت صالح و هم کیفیت حوزه‌های علمیه تلاش کنند و طرح و برنامه داشته باشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *