خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سهم عظیمی از جایگاه پرورش انسان مربوط به جامعه زنان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سهم عظیمی از جایگاه پرورش انسان مربوط به جامعه زنان است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه جایگاه زن در نظام تکوین ویژه است چون بیشترین سهم را در ایجاد و توسعه انسان اشرف مخلوقات دارد، گفت: سهم عظیمی از جایگاه پرورش انسان مربوط به جامعه زنان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز دوشنبه (۱۷ بهمن) در دیدار جمعی از بانوان دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: خدای حکیم عالم و آدم را به نحو احسن آفریده است بنابراین همه عناصر در جای خودش به بهترین وجه قرار گرفته و در نظام تشریع هم اینگونه است.

 

وی بیان کرد: البته شرایط نامساعد دنیا که قرن‌ها بخاطر سلطه عناصر خودخواه بر فرهنگ و جامعه بشری، آسیب‌های زیاد وارد کردند و از ۴۰۰ سال قبل و به نسبت در کشورهای اسلامی از ۲۰۰ سال قبل ضمیمه استکبار داخلی، استعمارگران خارجی شدند این آسیب‌ها بیشتر شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ما در شرایط آخرالزمانی به سر می‌بریم از این جهت مفاهیم فرهنگی که در شناخت انسان و جایگاهش مطرح است بسیار آسیب دیده است اما به هر حال هم نظام تکوین و هم نظام تشریع مخلوقیت با قدرت خداوند است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه جایگاه زن در نظام تکوین ویژه است چون بیشترین سهم را در ایجاد و توسعه انسان اشرف مخلوقات دارد، تصریح کرد: سهم عظیمی از جایگاه پرورش انسان مربوط به جامعه زنان است.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه نقش مادر را ویژه خواند و سرنوشت نسل بعد در پیشانی مادران آنها نوشته شده است، گفت: مادارن نقش تعلیم و تربیتی دارند بنابراین اولین معلم برای همه زن است و خداوند زن را با قلبی که آیینه اتعکاس رحمت الهی است، آفرید.

 

وی با اشاره به اینکه مردان بزرگ تربیت شده زنان بزرگ هستند، عنوان کرد: در مسائل تشریعی نیز زن و مردم مکمل همدیگر هستند. در مسئله ازدواج که ما اگر در شرایط صد درصد اسلامی می‌بودیم یکی از اصول آن تشکیل خانواده برای تک تک افراد بود و این لوازمی دارد که لوازمش در عهد و پیمان زندگی که زن و مرد مکمل هم هستند این است که اول مرد باید مهریه مطابق شأن زن برعهده بگیرد و برای تأمین نیازهای زندگی به دنبال کارهای سخت برود. نیاز یکی از اموری است که افراد را کوچک و کم شأن می‌کند و در تشریع دین، خداوند به زن در این زمینه مصونیت داده چون طبق دین خرج زندگی او را به تعهد شوهر قرار داده و در تربیت دینی هم به زن تفهیم شده که به هیچ کسی جزء شوهرش اعتنا نکند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تمام فرصت وقت زن برای خودش است اما فرصت وقت مرد برای خودش نیست و باید کار کند و پاسخگو باشد. از این جهت زن کاری که می‌کند بر اساس قصد قربت الهی به عنوان خیرات و اجر جهاد محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه افزود: زن فرصتی که برای تربیت فرزند می‌گذارد باقی الصالحات است. در قرآن کریم برای اهل ایمان در طول تاریخ، خداوند یک زن(حضرت آسیه) را به عنوان اسوه و نمونه نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به آسیب‌هایی که بر انسان و اسلام وارد شده است، تصریح کرد: امروز به عنایت خداوند حرکت‌هایی به وجود آمده که اگر قدر آن را بدانیم و وظیفه خود را انجام دهیم شاید به فرج مسلمین و نوع انسان و نجات بشر از دست این غول‌های بیابانی بینجامد که بشر را بر اساس هواهای نفسانی به ذلت کشاندند.

 

امام جمعه بیرجند در پایان افزود: امیدواریم به برکت انقلاب، خداوند این فرصت را نزدیک کند و فرزند حضرت زهرا(س) بشر را نجات دهد و زندگی اسلامی و انسانی در صحنه تمدن و میدان دیده شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *