خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: معتکفان زائر خدا در مساجد هستند/ مبارزه با مستکبران از برنامه‌های رستگاری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: معتکفان زائر خدا در مساجد هستند/ مبارزه با مستکبران از برنامه‌های رستگاری است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه معتکفان زائر خدا در مساجد هستند، گفت: مبارزه با مستکبران و یاری مظلومان یکی از برنامه‌های رستگاری است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی،حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز شنبه (۱۵ بهمن) در جمع معتکفین مسجد امام حسن(ع) بیرجند با تبریک میلاد امام علی(ع) و دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مسئله عید و تبریک و شناخت این زوات مقدس از جمله ولایت امیرالمومنین(ع) هر یک بحث جداگانه است اما پایان آن به این می‌رسد که در پیروی از حضرت چه جایگاهی داریم و این مسئله بسیار مهم است چون بحث رسل و تعیین اولیای اوصیا برای ساختن انسان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دعوت همه پیامبران و ائمه اطهار(ع) رسیدن به توحید خالص و رستگاری است، افزود: انسان مجموعه استعدادهایست که باید که باید همه این استعدادهای داخلی خود را به منصه ظهور برساند که فرمولش توحید است.

 

وی ادامه داد: همه گوینده «لا اله الا الله» موحد هستند اما تا به آن برسد بالاترین مرحله از جهت علمی یقین است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به مراحل یقین اشاره کرد و گفت: علم الیقین یعنی تصور کنید آتشی در پشت دیوار روشن است و ما دود آن را می بینیم و از مشاهده دود به وجود آتش یقین می‌کنیم به این می‌گویند علم الیقین یعنی از مشاهده اثر، به یقین علمی می‌رسیم اما مرحله عین الیقین یعنی اگر به آتش نزدیک شویم و آن را ببینیم یقین عینی به دست می‌آید که آن را عین الیقین می گویند. مرحله حق الیقین یعنی حال اگر آن قدر به آتش نزدیک شویم که گرمای آتش را لمس و حس کنیم دست بر آتش گرفته و حتی کمی هم دستمان بسوزد آن گاه حقیقت آتش را درک کرده‌ایم این شهود و این مرحله از یقین را حق الیقین می‌گویند، که از مرحله‌ی تسلیم بالاتر است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در شما در مسئله توحید که غیر خدا را کنار بزنید قلب شما خداوند را احساس می‌کند و این بالاترین مقام یقین است، افزود: ما چون گرفتار نفس و ظواهر دنیا هستیم خیلی خلوت می‌خواهد که این قطب‌نما درست عمل کند و معتکفان زائر خدا در مساجد هستند و مبارک بودن یعنی همین.

 

وی ادامه داد: انسان به جایی می‌رسد که مثل خداوند‌ می شوند و این را برای همگان باز است چون اگر چنین نمی‌بود که خداوند تکلیف نمی‌کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در حدیث قدسی آمده است: «هیچ بنده ای به وسیله عملی بهتر و محبوب‌تر از انجام واجبات (و ترک گناهان و محرمات) به من نزدیک نشده است».

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انجام واجبات و ترک گناهان و محرمات محبوب‌ترین عملی است که انسان را به خدا نزدیک می کند، افزود: بعد از انجام واجبات و ترک گناهان، کارهای مستحبی از جمله اعتکاف است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند، از این رو در ادامه حدیث قدسی خداوند می فرماید: «بنده با به جا آوردن کارهای مستحب، به سوی من تقرّب پیدا می‌کند. با انجام کارهای مستحبی، چنان کمال می‌یابد و به من تقرّب پیدا می‌کند،‌ که او را دوست دارم (یعنی بنده خدا، محبوب خدا می شود). وقتی کسی محبوب من گشت و او را دوست داشتم، گوش او می شوم، که با آن می شنود. چشم او می‌شوم که با آن می‌بیند…».

 

وی در پایان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های رستگاری مبارزه با مستکبران و یاری مظلومان است، عنوان کرد: دعا کنید که خداوند شر استکبار جهانی که بسیاری از مردم را کشته و به کشورها تجاوز کرده است را از سر بشریت کم کند. اروپا باید ۲۵۰ هزار پرونده قتل و ترور حاج قاسم سلیمانی را باید پاسخ دهد و خداوند از انسان‌های آگاه عهد گرفته که بر ظلم مستکبران صبر نکنند و به مظلومان عالم کمک کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *