خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانش بدون تقوا بدترین دشمن انسانیت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دانش بدون تقوا بدترین دشمن انسانیت است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه  اگر دانش با تقوا همراه باشد بزرگ‌ترین آسیب‌ها از بین می‌روند، گفت: دانش بدون تقوا و تزکیه بدترین دشمن انسان است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعلیرضا عبادی امروز( ۱۲ بهمن)در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: خدای حکیم این نظام را براساس علم و حکمت آفریده و این طبیعت در خدمت انسان است.

امام جمعه بیرجند افزود: دانش باید با تقوا همراه باشد؛ در غیر این صورت برای انسان خطرآفرین خواهد بود که این مشکل متاسفانه در سطح جهان دیده می‌شود، اگر دانش با تقوا همراه باشد بزرگ‌ترین آسیب‌ها از بین می‌روند، اما ‌دانش بدون تقوا و تزکیه بدترین دشمن انسان است.

وی با اشاره به ایام دهه فجر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بازخوانی حقیقت اسلام است و هر زمان که به اندیشه انقلاب عمل نکردیم با شکست مواجه شده، اما هر زمان که به آرمان‌های انقلاب عمل کردیم پیروز شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه تحقق استقلال به عنوان شعار انقلاب با علم محقق می‌شود، تصریح کرد: بدون دانش نمی‌توان مستقل شد و در هر امری آگاهی شرط لازم و اول است، وقتی به آرمان استقلال می‌رسیم که وابسته دیگران نباشیم؛ دشمن دوست دارد جامعه اسلامی بسته و بدون دانش باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: پیش از انقلاب، ایران حتی در تأمین یک پیچ وابسته بود، شکست در پیشانی آمریکا نوشته شده است، تمام جهاد، نظامی نیست و جهاد علمی هم بخش مهمی از این امر است که جهاد دانشگاهی در این زمینه فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی یادآور شد: پیامبراکرم(صلوات الله علیه) نیز فرمود من برای دانا کردن مردم مبعوث شدم؛ اکنون نیز اگر جامعه به معنای صحیح آن دانا شود بقیه امور به خوبی مدیریت خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *