خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تولید هویت انسانی طرح و برنامه می خواهد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تولید هویت انسانی طرح و برنامه می خواهد

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه انسان بر خلاف همه موجودات خلقت اولیه آن ماهیت تعریف شده ای ندارد، به طوری که این عالم رحم تکمیل هویت انسان است، گفت: انسان را باید با یک هویت تعریف شده ای تولید کرد، به طور شانسی نیست، طرح و برنامه و اجرا و عمل می خواهد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز (۰۳ بهمن) در نشست مسئولان ارشد رسانه ملی سراسر کشور که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: اصولا باید بدانیم که کار هر فردی در سازمان صدا و سیما چیست، همانگونه که بصورت فردی هر یک از افراد کاری دارد، به صورت اجتماعی سازمان ها و وزارت خانه ها کاری را انجام می دهند و تولیداتی دارند، باید پرسید تولیدات شما چیست؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه اظهار کرد: نیروهای نظامی و انتظامی تولید نظم می کنند، تا برسد به کسی که تولید مسکن می کند، یا فردی که تولید مواد غذایی می کند، به نظر من شما در صدا و سیما هویت تولید می کنید، به این معنا که موجودات این عالم، از ویروس ها گرفته تا نباتات و حیوانات با یک هویت تعریف شده خلق شدند و غیر از این هم نمی توانند باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: اما انسان بر خلاف همه موجودات خلقت اولیه آن ماهیت تعریف شده ای ندارد، به طوری که این عالم رحم تکمیل هویت انسان است، این موجود عجیب و غریب عصاره همه عالم است، یعنی هم می تواند فرشته باشد و هم می تواند عقرب باشد، انسانی که می تواند تقلید صدای همه موجودات را انجام دهد این تقلید فقط در صدا نیست، بلکه در همه جهات می تواند تقلید کند.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: حال این ماده خام را باید با یک هویت تعریف شده ای تولید کرد، به طور شانسی نیست، طرح و برنامه و اجرا و عمل می خواهد؛ همانگونه که از نظر جسمانی بدن انسان آب و غذا از طریق دهان و اکسیژن از راه بینی وارد می شود، یک بدن تشکیل می شود و رشد می کند.

 

وی ادامه داد: حال روح انسان نیز همین گونه است، دو راه ارتباطی از خارج به داخل جان انسان وجود دارد، یکی چشم است و دومی گوش، اینها راه هایی هستند که به انسان موادی وارد می شود که در آنجا مشخص می شود انسان صالح شکل گرفته یا فاسد، پس همه چیز از طریق چشم و گوش وارد شده و سبب رشد معنوی می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد:  اگر صدایی که به انسان ها می رسد، صدای ناصالحی باشد، می شود چاقوکش اما اگر این صدا، صدای یک انسان صالحی همچون امام خمینی(ره) باشد، می شود شهید مطهری که عالم بزرگی است.

 

وی افزود: مثل همه صنایع تولید هویت نیز طرح و برنامه و دلسوزی می خواهد تا هویت انسانی که باید در این دنیا شکل بگیرد، به صورت احسنت تولید شود لذا کار کارکنان صدا و سیما با همه کار ها فرق می کند، چرا که بقیه کار ها جنبه مقدماتی دارد، وقتی گفته می شود کاری اهمیت دارد به این معنا است که اگر انجام شود مهمترین کار مفید در نظام انجام شده است اما اگر بد انجام شد چون مهم است بدترین خطر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه اظهار کرد: ما همواره شاهد جریانات مختلف در تاریخ و زمان معاصر بوده و هستیم، اما توجه نمی کنیم چرا چنین شده است، برای تولید انسان تنها صدا و سیما دست اندرکار نیست، بلکه حوزه های علمیه، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و خانواده ها نیز هستند، صدا و سیمای جمهوری اسلامی از یک کشور نیست بلکه صدا و سیمای یک مکتب است که به گوش هر کس برسد باید باعث رشد شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی ادامه داد: حال باید کارشناسی شود که این صدایی که جمهوری اسلامی نسبت داده می شود، این صدای مکتب است یا صدای سلیقه یک فرد یا نفوذ فلان فرد، وقتی گفته می شود سیمای جمهوری اسلامی معنای آن چیست؟ هیچ کودکی از زمان تولد زبان و لهجه خاصی ندارد، همه مثل هم متولد می شود اما می بینید که یکی ترک و کرد و عرب است.

 

وی افزود: می بینیم که این کودک به لهجه ها و حرکاتشان با هم متفاوت می شود، لذا صدایی که می شوند چون فارسی است، فارسی یاد گرفته، چون شنیده و او را ساخته است، اخلاق و رفتار و حرکات یک نوزاد می شود همان چیزی که در خانه دیده است لذا صدا و سیما یک نهادی است که هویت می سازد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *