خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: انجام بهداشت در حفظ دام و مانع از تلفات شدن، کمیت را در حد نیاز مردم بالا می برد و موجب رفاه و آسایش انسان ها است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: انجام بهداشت در حفظ دام و مانع از تلفات شدن، کمیت را در حد نیاز مردم بالا می برد و موجب رفاه و آسایش انسان ها است

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادیبه یکی از ارزش های کار دامپزشکی یعنی رسیدگی به حیوانات زبان بسته زنده جان اشاره کرد و خطاب به کارکنان دامپزشکی گفت: این را نباید ساده شمرد، چراکه بسیار ارزشمند است و چنانچه باتوجه انجام شود، جزو سیر و سلوک معنوی شما قرار می گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز(۳۰ آذرماه) در دیدار سرپرست و جمعی از کارکنان اداره کل دامپزشکی استان ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل بیت(علیه السلام) و شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، اظهار کرد: مسئولیت مقدسی که کنارکنان دامپزشکی دارند از زوایای مختلفی از ارزش و اهمیت برخوردار است، بخشی از آن از جهت بیمارهای مشترک بین انسان و دام در حفظ سلامت جامعه است و به صورت مستقیم، که ارزش آن را با گزارش و عدد و رقم نمی توان بیان کرد، چراکه این اقدامات برای سالم ماندن جامعه اسلامی از بیماری ها است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی عظیمی از سلامت انسان‌ها در رعایت غذای سالم است، افزود: انجام بهداشت در حفظ دام و مانع از تلفات شدن، کمیت را در حد نیاز مردم بالا می برد و موجب رفاه و آسایش انسان ها است که این کار ارزشمندی است.

 

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در خرید مرغ برای کمک به مرغداران در کشور، گفت: اینکه یک کشور در حال تحریم و انواع و اقسام مشکلاتی که دشمن برایش ایجاد کرده است، اما می بینیم که کمیت تولید مرغ در حدی قرار گرفته که مردم برای خرید از سوی مرغداران تشویق می شوند که ببرند و در خانه هایشان ذخیره کنند، خیلی مهم است، این ها در حالی است که در کشورهای دیگر وضع طور دیگری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادیبا اشاره به اینکه رسانه‌ها حدود چند ماه قبل از یک پزشک متخصصی در آمریکا نوشتند که علمی در مورد تفاوت ذبح های معمول و ذبح اسلامی در آمریکا نوشته بود، افزود: او در این گزارش گفته بود که در آمریکا ذبح های معمول نگهداری آنها برای دولت هزینه دارد چون فاسد می شود و لذا مواد خاصی باید تهیه و به گوشت ها زده شود؛ اما ذبح اسلامی نیازی به این ندارد و فاسد نمی شود.

 

وی با اشاره به آیه ۳۸ سوره انعام که خداوند می فرماید:« وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا طَائِرٍ يَطِيرُ بِجَنَاحَيْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثَالُكُمْ مَا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِنْ شَيْءٍ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ»، گفت: حیوان هم یک زنده جان است و خداوند می فرماید مثل شما است و لذا از احساس به حیوان نباید غفلت کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادیدر همین خصوص به یکی از ارزش های کار دامپزشکی یعنی رسیدگی به حیوانات زبان بسته زنده جان اشاره کرد و خطاب به کارکنان دامپزشکی یادآور شد: این را نباید ساده شمرد، این بسیار ارزشمند است و چنانچه با توجهات، این احسان انجام شود، اینها جزو سیر و سلوک معنوی شما می شود.

 

وی با موثر دانستن برنامه پرمخاطب «زندگی پس از زندگی» شبکه چهار سیما که در ماه مبارک رمضان پخش شده است، گفت: برنامه زندگی پس از زندگی بسیار موثر و بین المللی بود که امید است ماه رمضان سال های آینده نیز پخش شود.

 

امام جمعه بیرجند در همین خصوص به بیان یکی از قسمت های همین برنامه در خصوص شکار پرندگان توسط یک فردی که در عالم برزخ بخشی از نتیجه این اعمال خود را دیده بود اشاره کرد و گفت: این فرد که طبق گفته خودش، در نوجوانی تیرکمان داشته و پرندگان را شکار می کرده است و در یک جایی هم یک کبوتر پر و بال شکسته وحشی را رسیدگی و بعد از مداوا، در طبیعت رهاکرده است، کیفر و پاداش مربوط به همه این اعمال را در برزخ دیده است، که اینها نشان می دهد دنیا بی حساب و کتاب نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادیدر همین خصوص به احکام شرعی شکار حیوانات نیز اشاره کرد و گفت: اینکه انسان به صورت تفریح برای شکار می روند حرام است و لذا در ماه رمضان هم اگر کسی برای شکار به سفر برود، سفر او حرام است و باید روزه و نماز را کامل بخواهد.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) نیز در زندگی شخصی شان گاهی حشراتی که ایشان را اذیت می کردند، از خانه بیرون می کردند ولی نمی کشتند.

 

امام جمعه بیرجند در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت کار کارکنان دامپزشکی، گفت: یکی از لایه های پنهان و ارزشمند کار شما، خدمت به حیوانات زبان بسته است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *